Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
)
. En hoewel de kinderen het erg leuk vinden, vinden de ouders het wellicht onvolwassen overkomen, alsof je een onwijs statement wilt maken en dan ligt de vraag weer bij jezelf terug; hoe wil ik mijzelf profileren in mijn omgeving??
WenK schreef:Ik vind dat je sowieso niet zo maar alles kunt dragen, helemaal niet in een publieke functie. Een nette spijkerbroek is bij ons geen probleem, maar toen er een meisje met een heeeeeeel kort truitje kwam hebben we haar wel gevraagd of ze zich volgende keer iets warmer aan wilde kleden.
Iemand die een publieke functie heeft (mensen ziet gedurende de dag) dient zich imo gepast te kleden en gothic valt daar voor mij niet onder...
meintje schreef:ja dat doe ik normaal gesproken ook als ik bijvoorbeeld voor t eerst naar nieuwe schoonouders ga(om maar even een voorbeeld te noemen, niet dat dat nou zo vaak gebeurd)
nou is het ook niet zo dat ik 24/7 in giga broeken loop, dus heb echt wel andere dingen n m'n kast die ik ook draag.
maar ik vind eigenlijk dat mensen verder moeten kijken dan je uiterlijk. maar om daar nou tijdens een sollicitatie voor op de barricades te gaan staan

) kleden dan normaal.. Langzaam maar zeker kun je ze dan laten 'wennen' aan jouw normale kledingstijl 
Maflinger_S schreef:Het ligt heel erg aan de cultuur van de school waar je gaat solliciteren maar een beetje netjes (heel en schoon, op elkaar afgestemd en goed passend) kan geen kwaad.
Als je eenmaal bent aangenomen kijk je wat "passend" wordt geacht in de schoolcultuur en pas je je daaraan aan, voorzover nodig en mogelijk.
meintje schreef:zal sowieso wel iest neutraals aantrekken, dat even terzijde. en idd iets waar ik me prettig in voel. maar hoezo zouden mensen in publieke functies niet anders gekleed mogen gaan dan de rest va Nederland? ben je minder goed in je werk als je er niet hetzelfde bij loopt als je collegae?
ik moet eerlijk toegeven dat ik al een tijd met dit 'probleem' loop. ik zou er bijvoorbeeld ook moeite mee hebben als ze me zouden vragen om mijn tong piercing te verwijderen. dat is imo een sieraad...
wat vinden jullie?
meintje schreef:zal sowieso wel iest neutraals aantrekken, dat even terzijde. en idd iets waar ik me prettig in voel. maar hoezo zouden mensen in publieke functies niet anders gekleed mogen gaan dan de rest va Nederland? ben je minder goed in je werk als je er niet hetzelfde bij loopt als je collegae?
ik moet eerlijk toegeven dat ik al een tijd met dit 'probleem' loop. ik zou er bijvoorbeeld ook moeite mee hebben als ze me zouden vragen om mijn tong piercing te verwijderen. dat is imo een sieraad...
wat vinden jullie?
wat vinden jullie?