de hele klas is kwaad op mij! HELP!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem15

de hele klas is kwaad op mij! HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 11:46

hey,

ik ben 3 weken geleden ongveveer 2 weken afwezig geweest van school omdat ik ziek was. en de eerste dag dat ik terug kom hebben we studie voor MSV en we (2 klasgenoten en ik) gaan vragen aan het secretariaat of we een test hadden voor tijdens de studie. ze waren alels aan het uitleggen maar ik was een beetje afgeleid en heb daarom niet alles gehoord. en als we terug naar buiten gaan vraag ik of we nu toets hebben. waarop de anders zei: "nee." en ik loop door en blijkbaar heeft ze daarna gezegd dat ik tijdens een achtste 2 inhaaltoetsen heb, maar dat heb ik niet gehoord. dus ik mis die inhaaltoetsen en 's avonds op msn wil ik aan een van die die twee meisjes vragen wat we tegen de volgende dag moesten doen. En in een keer begint ze mij uit te schelden en vanalles.
en de volgende dagen blijft ze mij vies aankijken op school en vanalles rond te bazuinen. ze maakt daar een ganse gedoe rond.

de volgende week hebben we studie voor een ander vak en dan komt er een mevrouw binnen met twee toetsen in haar hand en zegt: "ik heb hier twee testen voor ... (mij dus)." en ik heel verbaasd want ik wist van niks. en die mevrouw wilt die testen terug wegleggen omdat de vervangster van de leerkracht die we daar normaal voor hebben zei dat ik die niet meer moest doen. en dan begitn dat een meisje te zeggen van: "mevrouw, ik zal mijn verhaal eens doen!" (zo precies van ik ben hier de oudste (ze is 18 en we zitten in het vierde middelbaar) dus ik ben de beste en de belangrijkste en de mooiste en ... met zo'n attidude waarvan det je denkt, die heeft het ook wel hoog in haar bol!) en dan zegt begint: "ik heb haar gezegd dat zij een inhaaltoets heeft en dan is ze gewoon niet komen opdagen." waarop ik zeg: "maar ik heb haar niet gehoord! en de leerkracht zei juist dat ik ze niet mee moest doen." en dan begint de hele klas te schreeuwen tegen mij en mij uit te schelden!

en sindsdien is de hele klas kwaad op mij en praatten ze niet meer tegen mij. hier heb ik geen probleem mee, maar dan beginnen ze te roddelen en slechte dingen te zeggen achter mijn rug, maar toch dat ik het kan horen.

en vrijdag hadden we godsdienst, en toen ik afwezig was was er een toets gedaan. en dan zegt iemand tegen mij. okee zeg ik en ik vraag aan de leerkracht wanneer ik die toets moet doen. en dan zegt de leerkracht: "die moet je niet meer doen, het rapport is nu toch al uitgedeeld."
we gaan voort met de les en 's avonds op msn begint de hele klas mij terug uit te schelden en echt dingen te zeggen dat echt gemeen zijn.
maar soms ga ik even weg en dan blijft mijn computer aanstaan. en als ik dan terugkom heb ik allemaal gemene berichten gekregen.

vinden jullie dit ook mijn fout? heb ik dit verdiend?
en anders ... wat kan ik hieraan doen? dit kan ik niet meer volhouden tot het einde van het jaar!

groetjes

Def

Re: de hele klas is kwaad op mij! HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:51

Ik snap er werkelijk helemaal niets van?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:53

Ik snap hier ook niks van.
En waarom ben je dan zo vaak afwezig. Zorg ervoor dat als je op school bent je hoofd erbij houd.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:59

Ik snap er ook niet veel van... Beetje onduidelijk opgeschreven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:04

Zo onduidelijk vind ik het anders niet?
Ik heb geen idee hoe de situatie zit..
Ik heb wel mensen in de klas gehad die er de helft van de tijd niet waren en dat je dan dit soort taferelen kreeg.
Geen idee hoe het allemaal gegaan is dus ik laat me daar niet echt over uit. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:08

Tsja, als ze je op msn schelden etc: MSN gesprekken opslaan en meenemen naar jullie decaan oid. op school stappen.
Heb je het uberhaupt al tegen iemand verteld?

anoniem15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 13:09

sorry dat het zo onduidelijk geschreven is.
even kort samengevat:
Ik was juist terug van 2 weken ziek geweest. En blijkbaar had ik 2 inhaaltoetsen, maar dit heb ik niet gehoord dus heb ik die gemist :S
en nu is de hele klas kwaad op mij omdat ik die heb gemist.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:10

Wat een vage klas dan!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:12

Maar wat maakt het die klas uit dat jij toetsen mist?
Zij hebben toch niets gemist?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:14

Het begint ermee dat je iets gaat vragen en niet eens naar het antwoord luistert... zowel bij het secretariaat al bij je klasgenote...
klinkt niet alsof je erg betrokken bent....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:14

Uiteindelijk is het wel deel van jou verantwoordelijk, iemand legt het jou uit en jij hebt de verantwoordelijkheid voor jezelf om te luisteren. Dat is ook wel deels respect.
Nadat het de eerste keer fout liep had je toch op zijn minst opnieuw informatie kunnen gaan vragen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:20

Sorry, ik begrijp je verhaal ook niet helemaal.

Dat je ziek was, tja kan iedereen overkomen, niks erg hoor.

Maar als je weer op school bent, dan moet je wel je hoofd erbij houden, je medestudenten is niet voor jouw verantwoordelijk, ze hebben genoeg aan hun hoofden met hun eigen opdrachten en school, misschien dat het dat is, dat ze er gek van worden, dat je steeds aan hun vraagt wat er is op school?

Je was er toch zelf bij, toen een lerares je alles uitlegde, noteer het dan op een papiertje en of in je agenda/rooster.

Vraag gewoon aan een lerares als er wat is, en of als je iets had gemist.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:23

mmm vaag :S ik weet niet of dit een reden is om te pesten...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:27

Paardje_13 schreef:
mmm vaag :S ik weet niet of dit een reden is om te pesten...

Pesten moet je sowieso niet doen.
Maar het verhaal klinkt wat vaag. Misschien dat je even naar een leraar moet om het weer goed voor elkaar te krijgen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:27

Ik begrijp het hele verhaal een beetje,
Ik zou als ik jou was even met je mentor babbelen alles uitleggen e.d.
en kan je met je mentor niet goed opschieten, dan ga je naar een leraar waarmee je wel op kan schieten.
Ga desnoods naar je afdelingsleider of decaan..

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:29

Ik zou je klasgenoten eens vragen why the hell ze boos zijn op jou. Zij krijgen toch geen slechter cijfer doordat jij een toets mist?

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:32

anoniem15 schreef:
even kort samengevat:
Ik was juist terug van 2 weken ziek geweest. En blijkbaar had ik 2 inhaaltoetsen, maar dit heb ik niet gehoord dus heb ik die gemist :S

Is er ook geen verhaal van de andere kant?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:36

Ook maf, dat ze kwaad zijn op jou, want ze krijgen toch gewoon goede cijvers voor hun eigen goede prestaties en niet een slecht cijver voor jouw slechte prestatie??

Misschien is er meer aan de hand, dat je het niet merkt en of over het hoofd ziet?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:39

Is je klas boos op je omdat je 2 testen niet hebt ingehaald? Dat is toch niet de klas zijn probleem maar jou probleem? Rare klas is dat :?. Of heeft er meer gespeeld tussen jullie?

En weet je zeker dat heel de klas boos is op jou?

anoniem15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 13:42

92smartie92 schreef:
anoniem15 schreef:
even kort samengevat:

Is er ook geen verhaal van de andere kant?

zij denken (denk ik!) dat ik gewoon ben gekomen omdat ik geen zin had :S
vind ik maar een domme reden. en ze weten goed genoeg dat ik zoiets niet durf als het op school ankomt.

anoniem15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 13:46

lindake schreef:

ik ben heel zeker dat de hele klas kwaad is op mij.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:49

anoniem15 schreef:
lindake schreef:

ik ben heel zeker dat de hele klas kwaad is op mij.

Oeis,... Heel veel sterkte dan :(:). (al denk ik niet dat een hele groep op 1 persoon kwaad is... Al kan het wel zo lijken voor jou)

Als dit gedrag langer aansleept kan je beter naar een leerkracht gaan om het te melden omdat je anders het gevaar krijgt dat het pesten wordt... Maar eerst kan je misschien een gesprek aangaan met je klas om te vragen wat er scheelt...?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:50

Kan het zijn dat het steekt dat je blijkbaar een uitzonderingsgeval bent en er daardoor voor jouw andere regels gelden, door ziekte of wat dan ook, dan voor de andere?

Als dat zo is kan ik me voorstellen dat ze boos zijn, alleen dan moeten ze dat niet op jou zijn.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:56

Laten we beginnen met het feit dat medestudenten NIET verantwoordelijk voor jou zijn, als jij 2 weken ziek bent geweest dan moet je zelf naar de docenten stappen. bovendien is het 2x tegen je gezegd en jij luisterd niet.

verder vind ik het verhaal vaag en denk ik dat er ook een andere kant aan zit

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:03

Hmmm beetje vaag inderdaad. Toont ook niet echt van veel inzet van jouw kant dat je niet goed geluisterd had toen er verteld werd over die inhaaltoetsen. Vind het wel vreemd dat daardoor heel de klas boos op jou is. Is er niet een andere reden dat ze boos zijn?