Help.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Help.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 09:33

Ik heb in december bij mijn oude teamleider in een verkeerd gelopen gesprek gezegd dat ik per April ontslag zou nemen.
Gelukkig en godzijdank hebben we nu een nieuwe teamleider (leuk/aardige en vooral correcte man) die helaas erge negatieve verhalen heeft te horen gekregen over mij.
Dit lijd tot een gesprek (vandaag) waarin ik dus te horen ga krijgen of ik weg moet per april! of dat ik mag blijven.
Echter ik wil erg graag blijven want ik heb het prima naar me zin nu.
Nu is mijn vraag in hoeverre staat hij nog in zijn recht om mij per april weg te sturen???
Er is geen ontslag brief getekend en er staat niets op papier (was alleen mondeling door mij gezegd in december).
Ook heb ik geen ontslag brief van de instelling thuis gekregen....
Wie o wie kan mij helpen???

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:42

Dan kunnen ze je niet veel maken denk ik. Mijn collega heeft ook eens in een geirriteerde bui gezegd 'eind december stap ik op!'. Het is nu februari en ze is er nog altijd ;) Ze kunnen je alleen nog ontslaan als ze het zelf doen mits geldige reden. Ga gewoon naar je nieuwe teamleider en zeg dat je het er nu super naar je zin hebt? Het is niet dat er personeel te rapen valt dezer dagen. Jij kent je job nu en het is veel gemakkelijker om iemand met ervaring in het vak te houden dan iemand opnieuw op te leiden. Veel succes!

Bitterbal

Re: Help.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:44

Ik wou eigenlijk hetzelfde zeggen als chipieke. Gewoon eerlijk zijn, en zien hoever t komt.. :)
Succes met je gesprek vandaag!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:50

ik wil er ook niets meer aan toevoegen. Ze kunnen je niks maken... Ook succes gewenst vandaag en ben benieuwd hoe het zal verlopen!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:53

Lijkt mij ook wel afhankelijk van het soort contract, heb je er 1 voor onbepaalde tijd?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:57

Dat speelt natuurlijk ook een grote rol, had ik beter in mijn vorige post ook gezet ;) Als je een contract bepaalde tijd hebt tot april, kunnen ze het gewoon niet meer verlengen. Als het contract onbepaalde duur is ben je safe.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 10:41

Okee dankjewel allemaal voor de snelle reactie's, ik heb idd een contract voor onbepaalde tijd (zit er al 2,5 jaar).
Tegen me nieuwe teamleider had ik in het 1e gesprek al aangegeven dat ik wilde blijven maar omdat me ik me oude teamleider tegen het verkeerde been had geschopt is hij heel negatief over mij geweest tegen me nieuwe teamleider die dus duidelijk heeft aangegeven in het gesprek: ik wil alleen gemotiveerde mensen.
Hij verwacht nu dat ik ga kruipen voor me baantje en dat ga ik dus niet doen....
Ik heb om 11 uur het gesprek zal daarna gelijk laten weten hoe het verlopen is.....

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:43

Nou als je je baan daadwerkelijk leuk vind zou ik er wel voor kruipen... blijkbaar wil je er toch niet zo graag blijven?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:44

Succes met je gesprek !

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:51

Als de job echt leuk is en je er erg op je plek zit zou ik toch tonen dat je echt gemotiveerd bent en een 2de kans vraagt.

Kruipen zou ik persoonlijk voor geen enkele job ooit doen!Dan mag ze nog zo leuk zijn :n , moeite doen echter wel ;)

Veel succes met het gesprek!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:05

met een onbepaaldetijdscontract kunnen ze je echt niet zomaar de straat opgooien. Teken niks!!! Zij moeten een dosier van jou hebben waarin staat dat ze je meerdere keren hebben gezegd dat je beter je werk moet doen EN de ruimte krijgen om dat te verbeteren, als ze van je af willen. Wie weet valt het allemaal wel mee! Succes

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 11:17

Nijn schreef:
Nou als je je baan daadwerkelijk leuk vind zou ik er wel voor kruipen... blijkbaar wil je er toch niet zo graag blijven?

Leuke reactie :n en wat knap dat jij dat kan beoordelen?!
De reden dat ik er niet voor zal kruipen is dat alles wat ik zeg ik er ook voor 100% achter sta.
Mijn oude teamleider is op een aantal punten niet eerlijk geweest en ik zal nooit mezelf verraden door nu te gaan kruipen.
Dit neemt niet weg dat ik niet wil blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:30

Hé jij zou nu in gesprek moeten zitten...
Ga d'r zo open en eerlijk mogelijk in, geef gewoon toe dat er in het verleden wat misverstanden zijn geweest maar dat je het nu goed naar je zin hebt en je best voor de zaak wilt doen, en dan komt het vast goed!
Succes!

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:39

Je hoeft toch niet te kruipen voor het baantje, je hebt al aangegeven dat je graag wilt blijven.
Dat je werkrelatie met je vorige teamleider niet 100% was wil nog niet zeggen dat je niet gemotiveerd bent.
En jouw nieuwe teamleider kan jouw inzet pas beoordelen nadat hij met jouw heeft samengewerkt.
Dus gewoon lekker je functie uitoefenen en jouw op straat zetten kunnen ze pas als je daadwerkelijk een ontslagbrief hebt gestuurd die ontvangen is of ze moeten een dik dossier hebben waarin staat dat je niet naar behoren functioneerd.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:44

Die negatieve verhalen komen niet zomaar ergens vandaan (een manager moet zijn uitspraken over dergelijke zaken goed onderbouwen met concrete en veelal meetbare argumenten..). Op grond van dergelijke argumenten en aandragingen kunnen zij op grond van wanprestaties jou de deur wijzen.. Dit staat dan geheel los van het feit dat jij zelf een keer geroepen zou hebben dat je ontslag neemt.. Zonder officiele weg is dit namelijk niet geldig!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:49

Succes met je gesprek!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:54

succes!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:03

En hoe is het gegaan?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:22

Dankjulliewel....het leuke van alles is dat me teamleider ziek bleek te zijn en mijn fantastische oude teamleider (grrrrr) binnen kwam lopen en tegen me collega zei ook ik zeg het haar zelf wel even (dat mijn nieuwe teamleider ziek is)
Vervolgens vroeg hij of verder alles goed is (zooooo achterbaks) heb daarop geantwoord prima ben omgedraaid en weggelopen.
Dus mijn gesprek niet gehad die zal binnenkort dan nog wel plaatsvinden en jullie horen dan wel hoe het is afgelopen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:05

ooeeeeh dat is wel lastig en wat een pech! Mischien je andere teamleider eff belletje geven hierover en erover inlichten! Is wel het beste, dan vertel je ook meteen wat je dwars zat

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:09

succes!!!!!! hopelijk komt alles weer goed :(:)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:10

Lees net dit topic.
Balen dat hij er vandaag niet was en dat je dus nog steeds niet weet van hoe of wat.

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:58

NoGo schreef:
Dankjulliewel....het leuke van alles is dat me teamleider ziek bleek te zijn en mijn fantastische oude teamleider (grrrrr) binnen kwam lopen en tegen me collega zei ook ik zeg het haar zelf wel even (dat mijn nieuwe teamleider ziek is) Vervolgens vroeg hij of verder alles goed is (zooooo achterbaks) heb daarop geantwoord prima ben omgedraaid en weggelopen.

Weet je zeker dat je nieuwe teamleider niet je oude heeft gestuurd als vervanging? (is niet logisch hoor, maar als dat zo is dan was het niet zo slim om weg te lopen)

Maar voor de rest, zolang je zelf niks tekent kunnen ze je eigenlijk weinig maken. Of je moet al een aantal slechte beoordelingen hebben staan, maar zoals ik dit hoor is dat nog niet het geval :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:02

gezien je contract ....ze hebben geen poot om op te staan mits niet vast is gelegd in een verslag (wat jij dan achteraf getekend hebt) of iemand bij heeft gezeten

gewoon poot stijf houden dus

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 00:08

lifaya schreef:
ooeeeeh dat is wel lastig en wat een pech! Mischien je andere teamleider eff belletje geven hierover en erover inlichten! Is wel het beste, dan vertel je ook meteen wat je dwars zat

Ik heb maar 1 teamleider en deze is ziek 'de andere' die jij (denk ik) bedoeld is me oude teamleider die momenteel ook waarneemt en geen haar op me hoofd die er aan denkt die man :n te gaan bellen....!

Inguhh schreef:
Weet je zeker dat je nieuwe teamleider niet je oude heeft gestuurd als vervanging? (is niet logisch hoor, maar als dat zo is dan was het niet zo slim om weg te lopen)

Maar voor de rest, zolang je zelf niks tekent kunnen ze je eigenlijk weinig maken. Of je moet al een aantal slechte beoordelingen hebben staan, maar zoals ik dit hoor is dat nog niet het geval :)

Nee want waarnemend teamleiders mogen die gesprekken niet houden hij kwam gewoon even buurten en wist na mijn actie niet hoe snel die weg moest komen :evaw: .
Ik heb waarschijnlijk ondertussen wel wat 'aandachtspunten' staan in mijn dossier maar hier word ik niet warm of koud van en als zij dit reden vinden tot ontslag ben ik benieuwd of een rechter/advocaat dit ook vind.
Zijn namelijk een aantal uitspraken die ik heb gedaan waar meneer de oude teamleider het niet mee eens was, ik was te kritisch naar hem en het managment toe.
Sorry weetje hij is een teamleider en ook net als vele andere geen perfect mens en zeker geen god.
Helaas wil deze man zo wel behandeld worden en een kritische reactie op zijn en op het managment hun handelen viel niet in goede aarde.
Dit was voor hem ook reden om te zeggen dat ik beter ontslag kon nemen zodoende heb ik dit (was dus echt des duivels }:) ) ook geroepen 'ben ik toch per april weg kan je er een vacature vast uitgooien!'
Verder kan ik niet ingaan op mijn kritisch zijn ivm meelezers :wave: sorry.......