Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik ga hierna een jaar er tussen uit, ervaring op doen met paarden, werken oriënteren. Daarna ga ik wellicht verder studeren tenzij ik iets leuks in de tussentijd tegen kom 

lig er soms (zoals nu) gewoon wakker van.
Zou wel criminologie willen doen, maar dat is uni en ik weet weer niet of ik dat aankan

? 
Vorig jaar MBO gedaan, nu 4havo en dat wil ook maar niet.
Heb wel enigzins ideeën over wat ik wil, maar dan ga ik toch weer twijfelen enzo.

ben nu bezig met een studieloopbaanadviseur die mee gaat denken en testjes gaat doen etc. mss ook wat voor jou?
maar nu doe ik mbo doktersassistente, hardstikke leuk mara ik wil het veel hoger zoeken, ds als iemand info heeft voor mij van studies na doktersassistente?! want wil dat niet me hele leven blijven, wil belangrijker zijn
Judith_M schreef:Hier
Ik heb vorig jaar mijn vwo-diploma gehaald, maar ben gewoon niet begonnen met een studie omdat ik het echt niet wist, ben nu nog op zoek, maar vind alles leuk en niets leuk genoeg. Maar moet 'gewoon' wat gaan doen..

Annn schreef:Judith_M schreef:Hier
Ik heb vorig jaar mijn vwo-diploma gehaald, maar ben gewoon niet begonnen met een studie omdat ik het echt niet wist, ben nu nog op zoek, maar vind alles leuk en niets leuk genoeg. Maar moet 'gewoon' wat gaan doen..

Apollo schreef:want ik wilde het liefst ook wel iets richting de biologie maar daar heb je niet zo veel van op het HBO. .

Annn schreef:Ja, maar ik heb HAVO
Zat er ook aan te denken om op de TIO stewardess, receptioniste, hostess te gaan studeren. Dat is een MBO opleiding die ik dan in 1 jaar kan doen.
Maar dat is een particuliere opleiding, en ik wil niet zo veel geld uitgeven aan een opleiding terwijl ik niet zeker weet of het echt is wat ik wil.
Moet me er ook gewoon overheen zetten dat ik niet 4 jaar op school wil zitten.