Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Vind niet dat je alle lessen in het engels moet gaan geven daar is het tto voor, maar een paar extra lessen engels zouden niet misstaan vind ik. 
ik wist niet dat dit op havo/vwo niet zo was...
Maar aan de andere kant is het in deze maatschappij wel belangrijk dat je goed engels kan....
) dus ook de kans om andere vakken te kiezen die hun beter liggen.... Frances schreef:maar er staat toch nergens dat het gaat over alle onderwijs in het Engels? volgens mij gaat het om het vak Engels? Als je alleen Engels onvoldoende hebt kun je toch nog makkelijk slagen?

wendietjuhhh schreef:volgens mij leven we hier in nederland en spreken we hier nederlands. mijn mening is dan ook dat als je graag goed engels wilt leren je maar naar zo'n aparte school moet. als alles in het engels wordt gegeven op het havo dan had ik mijn diploma niet gehaald!

) maar ik vind het uiterst belangrijk dat "men" zijn talen goed spreekt en Engels is nu eenmaal een wereldtaal. Gezien het feit dat Nederlands nu eenmaal een niet al te bekende taal is en internationaal gezien al helemaal niets voorstelt, is het niet verkeerd om er veel aandacht aan te besteden. LiSSy schreef:Frances schreef:maar er staat toch nergens dat het gaat over alle onderwijs in het Engels? volgens mij gaat het om het vak Engels? Als je alleen Engels onvoldoende hebt kun je toch nog makkelijk slagen?
dat dacht ik ook, maar toen ik de openingspost nog eens goed doorlas staat dat er dus wel. vandaar dat ik mijn post ook even heb aangepast

Yannicke schreef:Ik deel die mening niet. Er is speciaal TTO onderwijs waarbij alle of in elk geval veel vakken in het Engels (of een andere taal in sommige gevallen) worden gegeven. Mensen kunnen daarvoor kiezen. Wel zou het een mogelijkheid zijn dat er meer TTO scholen komen.
Hoe wil je Frans/Duits in het Engels gaan geven?
Nelleke1 schreef:we zitten toch in nederland? engels is belangrijk maar om nou engels te gaan spreken overal op scholen lijkt me overdreven en dan ga ik me examens zoiezo dus al NOOIT halen wat een rampvak