Ik heb sinds oktober een jaarcontract (0 uren contract maar wel met de teamleider mondeling afgesproken dat ik 4 uur in de week werk) bij een bejaardentehuis , en ik leg hun boterham op de tafel, en schenk kopje koffie in (2x) en praatje maken met de mensen aangezien die vaak eenzaam zijn. En nog zulk soort klusjes. (4 uur in de week 17:00-21:00)
Daar krijg ik veel geld voor 10 euro per uur voor een 17 jarige. (dus ik had niks te klagen
)Nu werd ik vandaag gebeld dat ik moet praten met het hoofd van het bejaardentehuis omdat ik te veel verdien en dat ze daar iets aan gaan doen. Het blijkt dus dat ze in Oktober een foutje hebben gemaakt met het contract en dat het daardoor komt dat ik zoveel verdien. Het contract is gewoon ondertekend natuurlijk en grondig nagekeken, dus ik vind het wel vreemd dat het niet meteen is opgevallen.
Het bejaardentehuis moet gaan bezuinigen en daarom willen ze dat ik minder ga verdienen per uur.
Mijn vraag mag dit zomaar mag er zomaar aan mijn contract gesleuteld worden?
Of zou ik zomaar ontslagen kunnen worden?
En als ze me niet zomaar kunnen ontslaan kunnen ze natuurlijk wel andere mensen in dienst nemen en mij niet meer laten werken aangezien ik een 0 uren contract heb. Maar ik heb wel mondeling afgesproken dat ik 4 uur in de week vast zou werken. Dus telt dat ook?
Ten 2e is die fout niet mijn schuld dat ik te veel verdien en hadden ze beter moeten opletten en ik hier eigenlijk niet de dupe van wil worden.
Ik heb volgende week een gesprek met het hoofd van het bejaardentehuis, dus ik ben benieuwd.
Heb ik eigenlijk een poot om op te staan?
Iemand nog argumenten die ik kan gebruiken in het gesprek om mijn salaris te beschermen?
sommige mensen zullen wel denken wat een zeikerd als ze een paar euro minder verdiend verdiend ze nog steeds veel voor haar leeftijd maar toch
en ik moet nog wel mijn vakantie kunnen betalen en dan heb ik dit geld wel hard nodig