superlotje schreef:@ Helga: Waarom ben je dan toch de hbo gaan doen, als je zelf vindt dat er weinig verschil tussen zit.
Ik heb als vooropleiding Havo en had met de hbo-v weinig moeite. Voor mij scheelde het dat ik voor iets aan het leren was wat ik echt leuk vond, dat had ik op de havo niet. Die motivatie maakt dat je echt wilt leren.
Over neonatologie/kinder: Voordat ik aan de opleiding begon leek me dat ook geweldig. maar tijdens de opleiding merkte ik dat het werken met volwassenen ook hardstikke leuk vond. Bedenk dat je bij kinderen ook te maken hebt met ouders en die zijn niet altijd even leuk.
Ik heb tijdens mijn opleiding een stage gehad op de kinder en couveuzeafdeling en ik verveelde me er zo, dat dat voor mij nog een reden is om op een 'gewone' afdeling te willen werken. Het was daar zo rustig en gemoedelijk. Ik merkte dat ik, hoewel ik er niet altijd blij mee ben, toch wel gehecht was geraakt aan de drukte en de hectiek op de 'gewone' afdeling.
Ook op een neon kan het zeer hectisch zijn, ligt er natuurlijk wel aan op welke je werkt, perifeer of academisch! Ik verveel me in ieder geval nooit op de neon in het LUMC!