Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Klanten te woord staan aan telefoon en balie, assisteren bij spreekuren en operaties, uitvoeren van laboratoriumonderzoeken en ook administratieve werkzaamheden behoren tot je
. Deze taken verschillen wel per dierenartsenpraktijk. Elke praktijk is immers anders! Je mag me PB'en als je nog vragen hebt
. Oja, enne; je moet vooral een opleiding kiezen wat je léuk vindt! 

_Cynthia_ schreef:Ja maar ik hoor bij een hoop bedrijven dat je min. een jaar van te voren moet aanvragen als je ergens wilt stage lopen. Ik moet morgenochtend ergens een dag mee draaien en dan kijken of het klikt en hoe het gaat enz.
Ze zeggen dat je erg weinig verdiend? Weet iemand hoeveel dit ong is of ergens een site waar dat te lezen is?

Als ik jou was zal ik nog even 3 keer nadenken voordat je je opleiding DA assistente begint
_Cynthia_ schreef:Ja mijn tweede keus zal zijn spw leidster kinderopvang of onderwijsassistente. Heel wat anders, maar ik weet het even momenteel niet meer.

. Ik heb trouwens ook nooit problemen gehad met het zoeken naar een stageplek
. Je moet natuurlijk wel een aantal maanden gaan beginnen met zoeken; dan vindt je heus wel wat!
En laat dan ook zien op je stage dat je er geïntresseerd in bent en het beroep je zo leuk lijkt. Dan mag je ook steeds meer dingen doen. Askor_Djarne schreef:Het is niet een super verdiende baan. . .maar dat is niets in de dierenwereld tenzij je dierenarts bent ofzo.
Het zou immers asociaal zijn als de DA's in loondienst veel meer zouden verdienen dan hun collega's. Ik woon samen met een DA, en ik verdien (met mijn bijbaantjes, want ik ben nog aan het afstuderen) per uur stukken meer dan hij
_janet_ schreef:askor_djarne: wat leuk, desudo komt vaak bij ons op de kliniek voor hd/ed
Ik moet regelmatig met hondjes op stap. . . meestal in de zomer want dan werk ik der fulltime verder alleen op zondag
Dus dan kom ik niet in Emmeloord. Grappig he:)
Hier ben ik toen direct begonnen met werken (parttime omdat ik nog naar school ging).. "Helaas" moest ik deze baan opzeggen omdat ik door ging studeren. Een meisje uit mijn Paravet-klas is er toen gaan werken! 
maar verschild natuurlijk ook weer per DAP! Een assistent doet eerder schoonmaakwerk dan een paraveterinair, dus 1 tip: probeer 'later' te solliciteren voor werk in een grote DAP waar meerdere assistentes en paraveterinairs werken
..