Hoe reageerd jouw baas op ziekte? Dus van migraine, oorontsteking naar gewoon de griep?
Edit: En dan bedoel ik niet de gevallen waarbij je een beetje oorpijn hebt en dus lui bent en thuis wilt blijven
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Hier vind men vaak dat ziek zijn voor watjes is

En toen was ik van kwaadheid toch gaan werken, na een kwartier zei zijn vrouw ga naar huis, dit gaat niet zo. En toen ben ik maar gegaan. Hij zegt dat er nooit iemand ziek was..maar wij hebben dan ook geen verwarming in de winkel en die kou zal ons echt niet overslaan haha. Werk hier nu iets langer dan een half jaar overigens.
Denise1984 schreef:Geen enkele werkgever is blij met een zieke werknemer. Een zieke werknemer kost veel geld. Bij ons zijn ze ook niet blij met ziekte en zeer. Maar waar wel.
dipstaartje schreef:mijn werkgever is ook niet blij met me
zit nu 2 maanden thuis vanwege de reume en wil graag een paar uurtjes per dag werken
maar dat wil hij niet of voor 30 uur terug komen of niet

chipieke schreef:Mijn ene collega is dit jaar al 5 volledige weken ziek geweest, en haar wordt niets gezegd of verweten!
Als ik ziek ben zeggen ze het me niet in het gezicht, maar ik hoor het tussen de woorden door dat ze het echt niet accepteren dat ik ziek val.
Mijn andere collega had drie weken geleden een extreem buikpijngevoel, zo hard dat hij bijna door zijn benen ging. Hij mocht NIET naar huis! Omdat ik uiteindelijk gezegd heb dat ik wel een volledige dag wou draaien (10u tot 21u) is hij eindelijk naar huis gemogen om 15u 's middags. Dan had hij al een paar uur met pijn rondgelopen. Diezelfde avond hebben ze op spoed zijn apendix er nog uitgehaald omdat al zijn darmen ernstig ontstoken waren.
Dank u baas voor de goede zorgen
Volgens de baas van mijn baas is ziekte waarbij je nog kunt rechtstaan nog niet ziek genoeg om te komen werken. Ik heb dit jaar mijn teen gebroken, heb weekje thuisgezeten en ben dan maar gaan werken. Heb nog twee weken lopen pikkelen op mijn werk. Ik ben een zware rugpatiënt maar ik durf met rugpijn al lang niet meer naar de HA, die zet mij thuis in hoeverre de ernst en dan mag ik het toch weer horen...
Wat een geweldig systeem toch.
dit is wel heeeeeeeeeeel extreem

. Hij stuurt me eerder naar huis dan dat ik zelf thuis blijf. De laatste keer is geweest toen ik een ontsteking in m'n evenwichts orgaan had, toen kwam ik op handen en voeten de keuken binnen gekropen(ik woon in een eigen deel op het erf van m'n ouders) omdat ik niet rechtop kon staan zonder om te vallen(zonder evenwicht kan je echt niets kom je dan in eens achter). Dat was wel een goede reden om thuis te blijven
. sambagirl schreef:Ik ben leidinggevende, dus even vanuit de ander kant gezien. Ik toon altijd belangstelling en hou in principe dagelijks contact met de werknemers. Helaas moet ik wel constateren dat het vaak de zelfde zijn die voor een wissewasje thuis blijven, terwijl ik ook wel eens mensen naar huis stuur die komen werken terwijl ze eigenlijk ziek zijn. Bij mij merken de mensen het aan het einde van hetjaar met de hoogte van de bonus die ze wel/niet of gedeeltelijk krijgen.

LadyElmira schreef:Hmm maar die motivatie kwam toch niet door ziekte?