Het leed dat IB Groep heet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassieja

Het leed dat IB Groep heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 15:42

Nog nooit is het zo gegaan als het moet gaan, maar dit slaat toch weer alles.
Van de zomer al een hele hoop terug moeten betalen omdat de IB groep het verkeerd berekend had (lees: 762.00,-), en nu weer een brief in de bus dat ik nog studiefinanciering terug moet betalen over de maand Juli, omdat ik toen niet meer ingeschreven stond op school, vanwege het behalen van mijn diploma.

Net IB Groep gebeld, agh maar 35 minuten wachten, en kreeg een onsamenhangend verhaal over terugberekende schuld, waar ik geen touw aan vast kon knopen. Dus heb maar gevraagd of ze het hele verhaal op papier wil zetten.

Ik word zó moedeloos van die mensen.

Thirsa_

Re: Het leed dat IB Groep heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:45

IBG is echt waardeloos, ik vraag me af of daar wel eens iets goed gaat..
Zo heb ik 2 jr achter mijn aanvullende beurs aan moeten zitten (uiteindelijk wel goed gekomen, was destijds ook niet verkeerd dat ik het achterstallige bedrag in 1 x ontving Bloos Maar dat was dan ook het enige 'positieve'!)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:47

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad *afkloppen*
Afgelopen augustus kreeg ik mn laatste x stufi, ik heb gelukkig 2 maanden voor die tij al aangegeven dat ik een €0,- lening wilde, dat was volgens hun ook maar nét op tijd... ahum...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:06

Liezel1 schreef:
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad *afkloppen*
Afgelopen augustus kreeg ik mn laatste x stufi, ik heb gelukkig 2 maanden voor die tij al aangegeven dat ik een €0,- lening wilde, dat was volgens hun ook maar nét op tijd... ahum...

Ik heb nu dus die brief, waar ik al eerder een reactie op gestuurd had, dat het volgens mij niet kan kloppen.
Krijg nu dus een brief, dat ik het nu moet betalen, en dat er anders een rentelening van word gemaakt, maar dat die rentelening wel al een maand eerder begint. Wat moet betekenen, dat ze nu er al rente van trekken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:07

Bel ze gewoon eens. Misschien kun je het bedrag terug storten, dan is er geen vuiltje aan de lucht.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:09

Ik heb ook nog geen erge problemen gehad met IB, ze zijn alleen wel errug traag. Zo kwamen ze er 1,5 jaar te laat achter dat ik onrechtmatig OV had gehad Verward

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:38

Liezel1 schreef:
Bel ze gewoon eens. Misschien kun je het bedrag terug storten, dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Zie beginpost.
En 'even' bellen naar hun is er niet bij, als je minder dan een halfuur moet hangen, is het een wonder.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:45

Hier nog iemand die al veel problemen heeft gehad met de IB-groep. Ik zal nu niet gaan vertellen waar dat allemaal over ging want dan wordt het een erg lang verhaal.
Maar dit jaar ben ik begonnen aan een vervolgopleiding in zwolle.
Tijdens de introductiedag werd ons al verteld dat wanneer je problemen hebt met de IBG je in ieder geval niet moet gaan bellen!!!
Als je belt krijg je het hoofdkantoor in Groningen aan de lijn. Op dit kantoor werken ontzettend veel tijdelijke krachten waardoor er een heleboel bij elkaar langs gaat. Je kunt dus veel beter even bij een kantoor langs gaan bij je in de buurt (even opzoeken waar er 1 zit). In Zwolle zit zeker weten een kantoor. Hier kunnen ze je veel beter helpen en is het probleem waarschijnlijk weer snel opgelost.

Ik was zeer blij met die tip en ga bij problemen voortaan wel naar kantoor toe. Van die mensen aan de telefoon wordt ik vaak ook niet veel wijzer...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:05

Dat is allemaal leuk, maar het dichtsbijzijnde is geloof ik voor mij in Leeuwarden (anderhalfuur) dus dat is niet echt een optie.
Ik wacht de brief af, kijken of ik er dan uit kan komen.

Heb het ook een keer gehad, gebeld, ik was boos, hangen ze gewoon op...Kan je weer een halfuur hangen.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:12

Oh godzijdank! Ik ben dus niet de enige! Wow! Nagelbijten / Gniffelen
Tijdens mijn MBO studie werkte ik gemiddeld 60 a 70 uur in de maand in de horeca en verdiende daar een lekkere hoeveelheid geld mee! Lachen Mooi mooi zou je denken.... Maaaaaarrrrr de IB-groep betaalde mijn stufi niet uit..!! Verdrietig

Mijn ouders werken niet allebei, een van de twee die wel werkt betaald voor al de vaste lasten.. en niet voor mijn (en mijn broertjes) school. Zelf dokken dus. Prrriiima..! Met stufi No problemo..! Lekker een hoge aanvullende beurs omdat mn ouders geen bijdrage leveren! Tong uitsteken

NIET DUS..!! Boos!

Ondanks dat er basisbeurs + aanvullende beurs is aangevraagd kreeg ik 2 van de 4 jaar 73 euro (basisbeurs).. en de laatste 2 jaar van de studie kreeg ik noppes! Terwijl toen juist de twee hoogste rekeningen eraan kwamen omdat ik Paravaterinair deedt EN doorstroom.. veel lesuren dus..
Leuke rekening (!).. Betaald vanuit mijn baantje.. Nagelbijten / Gniffelen
In die 4 jaar heb ik letterlijk de IB groep gestalkt als een malloot!! Dit kostte me allereerst een vermogen aan een telefoonrekening! Nagelbijten / Gniffelen Ik ben (wel 20x ofzo) in Groningen bij de IB groep geweest.. "Ja mevrouw wij lossen uw probleem op, en uw achterstand wordt uitbetaald", dat was wat ik 4x (!) te horen kreeg.. Nagelbijten / Gniffelen
Nou daar hebben ze dus lekker mee gewacht totdat ik m'n MBO opleiding gehaald had! Maar toen .. opeens!.. Pling ..kreeg ik een superfors bedrag op mijn (al debet staande) rekening gestort.!! Pling *Ik kon zo een paard van m'n dromen kopen Clown *
Die heeele achterstand! 4 jaar lang geen aanvullende beurs.. reken maar uit.. dat was veeeeeeeeel!! Cool

(Daar heb ik dus een mooie kamer in Leeuwarden van uitgekozen, een mooi bed en een nieuwe laptop.. Pling)

Maar momenteel (HBO student) krijg ik soms nog niet mijn aanvullende (en uitwonende) beurs uitbetaald.. Dit is 2x (in de maanden oktober en november) voorgekomen.. Toen ben ik direct maar weer gaan stalken..! ( Clown ) En heb tot dusver nog niet opnieuw problemen gehad..

* Tot een conclusie gekomen..
* We zijn het er allemaal mee eens..

* De IB groep SUCKS!!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:51

Sjukke: Amen... ROFL Huilen van het lachen

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:52

M'n zus heeft ook problemen met de IB groep gehad, maar die heeft gister een brief gekregen dat alles afgerond was.
Die bewaard ze wel héél goed, want dat is al eerder gezegt..

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 18:02

Loizy schreef:
M'n zus heeft ook problemen met de IB groep gehad, maar die heeft gister een brief gekregen dat alles afgerond was.

Klopt.
Ik vind het weer een apart verhaal, dus ik wacht de brief af, maar je word er zo sch**tziek van.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:09

Er klopt regelmatig echt helemaal niks van, maar die overzichten kom ik ook nooit uit en bellen is een grote ellende dus ik laat het tegenwoordig maar zitten. (en ik verdenk ze er wel eens van dat ze daar op hopen, ik ben afgelopen jaar ineens een half jaar lang bijna 300 Euro gekort en ik snap nog steeds niet waarom Clown )

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:11

Ik moet eerlijk bekennen dat alles tot nu toe bij mij heel netjes geregeld is, nog geen problemen met de IBG gehad...

Sjukke schreef:
Lekker een hoge aanvullende beurs omdat mn ouders geen bijdrage leveren!

Maar Sjukke, begrijp ik nou goed dat als je ouders géén bijdrage leveren maar wel allebei werken (en dus boven de inkomensgrens zitten) je wél een aanvullende beurs kan krijgen??

Ik heb zelf geen aanvullende beurs omdat mijn ouders te veel verdienen, maar mijn ouders betalen niks mee aan mijn studie (en ik woon ook al op mezelf).

Reactie mag natuurlijk ook per pb als je dat prettiger vindt. Alvast bedankt! Anderen die het weten mogen het me natuurlijk ook vertellen Clown Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:36

Ik hoor regelmatig vervelende verhalen over de IB Groep, maar heb gelukkig zelf nooit problemen gehad met ze... In tegendeel, heb een keer gebeld omdat ik me via internet uit moest schrijven en het niet helemaal snapte. Er werd vrijwel meteen opgenomen en een aardige mevrouw heeft mij geduldig alle stappen uitgelegd Lachen
Ik ben dus tevreden, maar ik lees hier ook verhalen waarvan ik denk Verward Dat is idd om moedeloos van te worden zeg!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:41

Ik heb de afgelopen maanden ook heel veel problemen gehad met de ib-groep.
Had ook en torenhoge schuld volgens hen, waaruit uiteindelijk bleek dat school een fout had gemaakt en zij mij die ten laste legde.

Heb 3 keer in de week een brief gestuurd met wat er fout was etc etc.
Geen reactie tot ik een aangetekende brief verstuurd dat ik de rechtsbijstand in ging schakelen als het binnen een week niet aangepast was.
Binnen 2 dagen had ik een brief dat alles aangepast zou worden.

Ben helemaal tevreden geweest de afgelopen 4 jaar maar nu ben ik er absoluut niet over te spreken.
Wanneer zei geld van je nodig hebben moet het allemaal snel met een torenhoge rente en boete als je het niet doet.

Maar als je geld van hen moet krijgen zoals ik nu duurd het eeuwen.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:44

Ja, dat er veel problemen zijn is mij inmiddels bekend. Onze universiteit is door de IBGroep benaderd om onderzoek te doen naar communicatieproblemen. Uit onderzoek is in ieder geval gebleken dat veel mensen problemen hebben! Ik hoor ook steeds meer probleemverhalen. Zelf ga ik onderzoek doen naar het taalgebruik op Mijn IB-Groep. Maar als ik jou verhaal lees, denk ik dat de telefonische klantenservice veel problematischer is! En ik denk dat je ook op papier niet een samenhangend verhaal kan verwachten, maar ik hoop het beste voor je.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:52

Klantenservice is idd dramatisch ik had eerste leer een( denk ik) van marokaanse afkomstige jonge aan de telefoon die slecht verstaanbaar was.

Tweede keer had ik een man die mij 20 minuten in de wacht heeft laten staan en daarna met de boodschap kwam, waarop hij na 20 minuten me vertelde: '' Mevrouw ik kan niets voor u betekenen''
Daarop heb ik gereageerd en werd de telefoon opgehangen Hamer

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:27

Ik heb nooit echt negatieve ervaringen gehad met de IBgroep. Er klopt altijd wel een keer iets niet of er is iets onduidelijk, maar ben altijd netjes geholpen aan de telefoon of via de mail.

Zal niet te vroeg juichen, want ik krijg in januari (oid) mijn eindafrekening nog, maar tot nu toe hoor je mij niet mopperen Knipoog

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 12:06

Urielle schreef:
Er klopt regelmatig echt helemaal niks van, maar die overzichten kom ik ook nooit uit en bellen is een grote ellende dus ik laat het tegenwoordig maar zitten. (en ik verdenk ze er wel eens van dat ze daar op hopen, ik ben afgelopen jaar ineens een half jaar lang bijna 300 Euro gekort en ik snap nog steeds niet waarom Clown )

Daarom.
Ik ben bang dat ze het vaak verkeerd doen, en ik heb geen zin om mijn zuurverdiende loontje daaraan te spanderen.
Daarbij: Het gaat er dus om dat ik uitgeschreven ben op school, een maand eerder dan verwacht. Tenminste, wat ik eruit begrijp. Doe je een keer je best, is het weer niet goed.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:09

BibicheB schreef:
Maar Sjukke, begrijp ik nou goed dat als je ouders géén bijdrage leveren maar wel allebei werken (en dus boven de inkomensgrens zitten) je wél een aanvullende beurs kan krijgen??

Dat weet ik niet... Mijn ouders werken niet allebei en zitten niet boven de inkomensgrens. Ik weet wel dat de hoogte van je aanvullende beurs sterk af hangt van het inkomen van je ouders. Die aanvullende beurs van mij is dus aan de hoge kant.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:09

ib groep astjeblieft praat met er niet van ben blij dat ik ervan af ben..
wat een zooitje!!!! #@$@%#$^$% jullie snappen me wel.
ik moest ook opeens zomaar weet ik hoeveel terug gaan betalen :S omdat ze me teveel gaven op mijn studie financiering

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:12

Loizy schreef:

Ik heb een speciale map aangeschaft voor (de brieven van) de IB groep! Knipoog Het is inderdaad heel verstandig om deze te bewaren..

Maar ik ben ook wel heel erg een bewaar-type hoor.. je weet maar nooooit!! Nagelbijten / Gniffelen Clown

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:38

Ik heb inderdaad ook een nieuwe map aangeschaft voor al die brieven Clown
Het is ook echt niet normaal wat voor boekwerken je per post krijgt van hen