Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Cayenne schreef:Ik vind 250 euro per maand persoonlijk nogal veel voor een stagiere. Toen ik stage liep kreeg ik na afloop een bloemetje en een boekenbon
Een bedrijf is niet verplicht je te betalen en ik kan het me best voorstellen dat een slechte economie een reden kan zijn om hiervoor te kiezen.
Ik zit hier 32uur per week op mijn stage (advocatenkantoor) en draai volledig mee op de afdeling P&O. Ik vind het niet meer dan gepast dat hier een vergoeding voor is (ik krijg ook 250 p/m, HBO studie). Uiteraard is het zo dat je hier zit om wat te leren maar daarnaast worden zij er ook beter van (als het goed is). Ik zit hier nu helemaal alleen van het MT en de rest is naar huis
om maar een voorbeeld te noemen! En als er geen geld is voor een stagiaire moet je geen stagiaire aannemen..want dit zie ik dan gewoon als uitbuiten. Zo van we kunnen wel iemand gebruiken maar het gaat slecht, ach weet je wat, nemen we een stagiaire die krijgt toch niks! Nou zal het uiteraard ook per organisatie verschillend zijn! Maar hier zijn ze erg gek met de stagiaires
zo was ik jarig en kreeg ik een cadeaubon van 25eur

Fifteen schreef:Ligt eraan of het verplicht is school kan der een verplichting aan stellen ik weet dat hier bij de rooipannen de leerlingen bij een stage een vergoeding moeten ontvangen van 70 euro per week..
Bij het Roc waar ik op zat is het niet verplicht tijdens mijn eerste haf jaar stage kreeg ik niets en 2de kreeg ik toch echt een behoorlijk bedrag.
Enigzins kan ik er wel in komen dat een bedrijf geen geld uitgeeft om te besparen laat maar zeggen maar daarnaast heb ik zoiets van neem dan geen stagaires aan ze moeten wel wat leren maar na een aantal weken dan kunnen ze al genoeg om toch wel hulp te bieden en is een beloning toch wel vriendelijk
Fifteen schreef:Op de horeca van het rooipannen is het verplicht en zelfs krijgen ze wanneer ze buiten brabant op kamers etc moeten een vergoeding van geloof 84 euro per maand vergoeding voor de kosten die gemaakt worden om elders te gaan wonen.
Tijdens mijn tweede stage kreeg ik trouwens 300 per maand waar ik echt super tevreden mee was en ook echt van op keek terwijl ik bij mijn eerste stage afgescheept werd met een cadeaubon van de ici paris.
Helga ik neem aan aan je leeftijd te zien dat je nog op VMBO zit... dat is een beetje een ander verhaal...Sory als ik het verkeerd heb haha