Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

blokje schreef:Horse Trailer Airbag.
Wij moeten voor school het beste idee van de dierverzorging verzinnen.
Nu hebben wij een trailer ontworpen met een airbag.
Hier onder lees je de beschrijving:
Horse Trailer Airbag.
Doelgroep: Fanatieke ruiters.
Wij hebben een trailer ontworpen waar aan de zeikanten een airbag is bevestigd.
Wij hebben dit vooral ontworpen omdat als een trailer omklapt en het paard niet direct bevrijd kan worden het te lang op zijn zei ligt en de vitale organen kunnen beschadigen.
Ook willen wij de airbag zo bevestigen dat als hij leeg is hij als draagkleed kan worden gebruikt. Hieronder verder uitleg over ons product.
De airbag is aan allebeide zijdes bevestigd. De airbag bestaat uit twee delen. Een snelopblazenddeel en een langzaamopblazend deel. Het zijn twee doeken die aan de wanden zijn bevestigd het buitenste doek is het snel opblazenddeel. Dit deel blaast zich direct op tijdens de botsing en eventuele kanteling van de trailer.
Dit vangt de eerste klappen op. Ondertussen blaast het tweede deel ook op alleen dit gaat langzamer. Het kan zijn dat het eerste deel alweer leeg is en het tweede deel nog niet helemaal opgeblazen is. We nemen als voorbeeld dat de trailer op zijn zijde ligt.
Het tweede deel blaast zich op, ook al ligt het paard er op. Dit is een dikke speciale mat die het paarden gewicht kan dragen. Dit deel wordt ongeveer 10 cm dik. Zo ligt het paard zacht als de trailer op zijn kant ligt. Dit deel blijft een half uur a driekwartier opgeblazen en loopt dat in 10 minuten langzaam leeg. Het tweede opblaasdeel kun je los maken aan de boven en onderkant zodat je op dit rubberen doek het paard uit de trailer kan trekken. Is dit deel nog opgeblazen dan is er een ventiel om de mat leeg te laten lopen.
Deze airbag heeft dus twee functies, ten eerste je paard te beschermen tijdens de val en na de val. En het er uitslepen van je paard.
Nu was mijn vraag aan alle mensen die veel met hun trailer op pad zijn. Of ze interesse zouden hebben in zo’n trailer. Ik denk dat zo’n trailer 2000 euro extra zou kosten. Ook zou je zo’n airbag in je trailer kunnen laten bouwen dat zou ongeveer 2500 kosten.
Zouden jullie er interesse in hebben. En waarom wel waarom niet?
Alvast vriendelijk bedankt.
Groetjes Helga en Danielle.

Ons beste idee kan inderdaad gestolen enzo worden. Alleen er oktroi ofzo opvragen kost gewoon 2000 euro!!!!
Zijn we er wel uit dat we het eerst alleen richten op paarden en grote pony's shetjes enzo laten we er nog even buiten. Ik denk dat een shetten eigenaar ook niet zo'n dure trailer aanschaft.
lijkt me helemaal leuk! 
blokje schreef:MadanX@
Wij hebben inderdaad nog geen foto's bekeken van gekantelde trailers.![]()
Zoals ik jou nu hoor is dat waarschijnlijk toch wel erg makkelijk.
Wij zitten allebij ook niet echt in de paarden wereld. Ik rij wel maar ga nooit weg met een trailer.
Bedankt voor je tip!

Stoeptegel schreef:Leuk kandidaat voor het beste idee van nederland
Al vraag ik me af of de airbags het gewicht van een paard kunnen 'dragen' ?
xDramaQueen schreef:Stoeptegel schreef:Leuk kandidaat voor het beste idee van nederland
Al vraag ik me af of de airbags het gewicht van een paard kunnen 'dragen' ?
dat niet alleen, hoe reageert de gemiddele paard op een plotseling opkomende ballon? ik denk niet geheel kalm.
dat maakt de ballon niet minder eng. xDramaQueen schreef:ik denk ook dat het dondersveel uitmaakt als het paard op zn zijkant ligt met trailer, als er dan een sussende ballon tevoorschijn komt raakt hij nog erger in paniek, wat doen paarden in paniek, vluchten. en dit kan zulke gevaarlijke resultaten hebben, dat het paad dan al stress heeft maakt niet uitdat maakt de ballon niet minder eng.
brigitta1987 schreef:xDramaQueen schreef:ik denk ook dat het dondersveel uitmaakt als het paard op zn zijkant ligt met trailer, als er dan een sussende ballon tevoorschijn komt raakt hij nog erger in paniek, wat doen paarden in paniek, vluchten. en dit kan zulke gevaarlijke resultaten hebben, dat het paad dan al stress heeft maakt niet uitdat maakt de ballon niet minder eng.
Dat is waar, maaaaarrrrr heeft je paard meer stress van de opblazende ballon of van de pijn (evt falende organen) doordat hij te lang op zijn zij ligt? Daar moet je een afweging tussen maken.
paarden zijn onvoorspelbaar hoe mak ze ook zijn. zou nooit op me geweten willen hebben dat me paard 2 benen breekt omdat ik zonodig 2 balonnen wilde hebben zodat hij minder hard zou liggen.