Airbag Trailer. Jij geintereseerd????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Airbag Trailer. Jij geintereseerd????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 09:43

Horse Trailer Airbag.

Wij moeten voor school het beste idee van de dierverzorging verzinnen.
Nu hebben wij een trailer ontworpen met een airbag.

Hier onder lees je de beschrijving:

Horse Trailer Airbag.

Doelgroep: Fanatieke ruiters.

Wij hebben een trailer ontworpen waar aan de zeikanten een airbag is bevestigd.
Wij hebben dit vooral ontworpen omdat als een trailer omklapt en het paard niet direct bevrijd kan worden het te lang op zijn zei ligt en de vitale organen kunnen beschadigen.
Ook willen wij de airbag zo bevestigen dat als hij leeg is hij als draagkleed kan worden gebruikt. Hieronder verder uitleg over ons product.

De airbag is aan allebeide zijdes bevestigd. De airbag bestaat uit twee delen. Een snelopblazenddeel en een langzaamopblazend deel. Het zijn twee doeken die aan de wanden zijn bevestigd het buitenste doek is het snel opblazenddeel. Dit deel blaast zich direct op tijdens de botsing en eventuele kanteling van de trailer.
Dit vangt de eerste klappen op. Ondertussen blaast het tweede deel ook op alleen dit gaat langzamer. Het kan zijn dat het eerste deel alweer leeg is en het tweede deel nog niet helemaal opgeblazen is. We nemen als voorbeeld dat de trailer op zijn zijde ligt.
Het tweede deel blaast zich op, ook al ligt het paard er op. Dit is een dikke speciale mat die het paarden gewicht kan dragen. Dit deel wordt ongeveer 10 cm dik. Zo ligt het paard zacht als de trailer op zijn kant ligt. Dit deel blijft een half uur a driekwartier opgeblazen en loopt dat in 10 minuten langzaam leeg. Het tweede opblaasdeel kun je los maken aan de boven en onderkant zodat je op dit rubberen doek het paard uit de trailer kan trekken. Is dit deel nog opgeblazen dan is er een ventiel om de mat leeg te laten lopen.

Deze airbag heeft dus twee functies, ten eerste je paard te beschermen tijdens de val en na de val. En het er uitslepen van je paard.

Nu was mijn vraag aan alle mensen die veel met hun trailer op pad zijn. Of ze interesse zouden hebben in zo’n trailer. Ik denk dat zo’n trailer 2000 euro extra zou kosten. Ook zou je zo’n airbag in je trailer kunnen laten bouwen dat zou ongeveer 2500 kosten.
Zouden jullie er interesse in hebben. En waarom wel waarom niet?

Alvast vriendelijk bedankt.

Groetjes Helga en Danielle.
Laatst bijgewerkt door blokje op 07-11-08 09:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Moon

Re: Airbag Trailer. Jij geintereseerd????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:45

Eerst zien dan geloven natuurlijk.
Maar het concept is goed bedacht OK dan!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:49

Wat is het extra gewicht van de airbag?
Want voor de meeste mensen is een laag gewicht van de trailer een grote eis.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:50

Op zich een goed idee. Enkele dingen waar ik aan denk.
- hoe zit het met het hoofd
- hoeveel geluid maakt het met opblazen, eventueel akelig voor paard, in airbags van de auto zit een goedje wat kan bijten.
- wat als je een lastig paard hebt en flink staat te trappen op de trailer? daar moet een airbag niet door open gaan.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 10:27

Oe.

Slimme vragen! (Bedankt want dat is voor ons met de presentatie natuurlijk een belangrijk punt)

Gewicht weten wij nog niets van sorry.

Joyce@
Hoofd: De airbags worden niet enorm dik dus stikgevaar zal er niet zijn. De airbags zullen ook bij het hoofd zitten. Hoe en wat precies weten we nog niet. We zullen er in de rest van onze uitwerking rekening mee houden.

Geluid: Het zal inderdaad nogal wat geluid maken. Dit kunnen we NOG niet voorkomen. Ik weet dat in auto airbags geen bijtend spul zit. Maar dat als je bijvoorbeeld je benen op de airbag hebt liggen dus op het desbord je benen kunnen breken door de klap van de airbag. Hier wordt nog over na gedacht. Testen kunnen we het niet.

Het opengaan van de airbags zal ongeveer het zelfde gaan werken als een auto dus als een speciaal stuk wordt geraakt. Ook daar moeten we nog over na denken.

Zoals je merkt moet er nog veel gebeuren maar jullie vragen zet ons wel aan het denken SUPER!

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:30

Goed bedacht..
Maar kunnen er dan wel shetlandpony's in zo'n trailer?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 10:37

Silenkai@ Denk het niet het is meer voor de sport pony en sport paard. Misschien kunnen we als het goed bevalt een kleine versie maken voor onze presentatie. Dus als de pony en paard airbag helemaal bedacht is dat we er ook 1 voor shetlanders doen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:44

uit wat voor stof is het gemaakt ? moet wel heel sterk zijn om een paard uit de trailer mee te sleuren.

Ik moet zeggen dat ik het een heel goed idee vind !

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:56

blokje schreef:
Horse Trailer Airbag.

Wij moeten voor school het beste idee van de dierverzorging verzinnen.
Nu hebben wij een trailer ontworpen met een airbag.

Hier onder lees je de beschrijving:

Horse Trailer Airbag.

Doelgroep: Fanatieke ruiters.

Wij hebben een trailer ontworpen waar aan de zeikanten een airbag is bevestigd.
Wij hebben dit vooral ontworpen omdat als een trailer omklapt en het paard niet direct bevrijd kan worden het te lang op zijn zei ligt en de vitale organen kunnen beschadigen.
Ook willen wij de airbag zo bevestigen dat als hij leeg is hij als draagkleed kan worden gebruikt. Hieronder verder uitleg over ons product.

De airbag is aan allebeide zijdes bevestigd. De airbag bestaat uit twee delen. Een snelopblazenddeel en een langzaamopblazend deel. Het zijn twee doeken die aan de wanden zijn bevestigd het buitenste doek is het snel opblazenddeel. Dit deel blaast zich direct op tijdens de botsing en eventuele kanteling van de trailer.
Dit vangt de eerste klappen op. Ondertussen blaast het tweede deel ook op alleen dit gaat langzamer. Het kan zijn dat het eerste deel alweer leeg is en het tweede deel nog niet helemaal opgeblazen is. We nemen als voorbeeld dat de trailer op zijn zijde ligt.
Het tweede deel blaast zich op, ook al ligt het paard er op. Dit is een dikke speciale mat die het paarden gewicht kan dragen. Dit deel wordt ongeveer 10 cm dik. Zo ligt het paard zacht als de trailer op zijn kant ligt. Dit deel blijft een half uur a driekwartier opgeblazen en loopt dat in 10 minuten langzaam leeg. Het tweede opblaasdeel kun je los maken aan de boven en onderkant zodat je op dit rubberen doek het paard uit de trailer kan trekken. Is dit deel nog opgeblazen dan is er een ventiel om de mat leeg te laten lopen.

Deze airbag heeft dus twee functies, ten eerste je paard te beschermen tijdens de val en na de val. En het er uitslepen van je paard.

Nu was mijn vraag aan alle mensen die veel met hun trailer op pad zijn. Of ze interesse zouden hebben in zo’n trailer. Ik denk dat zo’n trailer 2000 euro extra zou kosten. Ook zou je zo’n airbag in je trailer kunnen laten bouwen dat zou ongeveer 2500 kosten.
Zouden jullie er interesse in hebben. En waarom wel waarom niet?

Alvast vriendelijk bedankt.

Groetjes Helga en Danielle.

Heel goed idee hoor, maar als je een presentatie wil neerzetten, haal dan even je tekst door de spellingscontrole, buiten een aantal foutjes om valt het enorm op dat je het over zeiwanden en "op zijn zei ligt" hebt. Zo komt het gelijk allemaal een beetje als knutselwerk over..

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:26

Leuk kandidaat voor het beste idee van nederland Clown

Al vraag ik me af of de airbags het gewicht van een paard kunnen 'dragen' ?

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:30

Lijkt me niet zo handig eigenlijk, paard is al in paniek omdat de trailer omvalt, raakt ie nog even extra in paniek omdat er een airbag naast 'm wordt opgeblazen.. Dus ik weet niet, misschien is het heel handig, maar het lijkt mij voor problemen zorgen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 18:40

Voor de officiele presentatie wordt mijn deel natuurlijk na gekeken op spellings fouten. Ik ben nogal dyslexties Knipoog

Inujojo@ De eerste airbag zou weinig uitmaken het dier is dan al geschrokken. Ondertussen wordt de ander al opgeblazen. Tjah het ene paard zal inderdaad angstig zijn. Dat is ons twijfel stuk ook nog steeds.

De eerste airbag zal van iets stevigere stof gemaakt worden dan een normale. De tweede airbag van een soort rubber. Want inderdaad deze moet super sterk zijn.

Als wij als leerlingen van de school winnen komen we ook in de krant Haha! Ons beste idee kan inderdaad gestolen enzo worden. Alleen er oktroi ofzo opvragen kost gewoon 2000 euro!!!!
Dus dat wordt hem niet.

Na overleg Haha! Zijn we er wel uit dat we het eerst alleen richten op paarden en grote pony's shetjes enzo laten we er nog even buiten. Ik denk dat een shetten eigenaar ook niet zo'n dure trailer aanschaft.
Binnen kort gaan we met een leverancier rond de tafel Haha! lijkt me helemaal leuk!

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:59

Wel eens gekeken hoe een trailer gebouwd is? nee zeker. Er is geen sprake van een dragende constructie: jullie hebben zeker ook geen foto's bekeken van verongelukte trailers? Kortom: een airbag zoals jullie die omschrijven in de nu bestaande trailers is technisch niet mogelijk. Dus eerst even onderzoek doen naar constructie werken, dan berekeningen maken (paardje weegt 500 kilo, autootje rijdt 40 km/uur, trailer kantelt, hoe groot zijn dan de krachten die vrijkomen??) Wand waar de airbag aan bevestigd is (meestal polyester) kan deze krachten nooit aan.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 09:48

MadanX@

Wij hebben inderdaad nog geen foto's bekeken van gekantelde trailers. Bloos
Zoals ik jou nu hoor is dat waarschijnlijk toch wel erg makkelijk.

Wij zitten allebij ook niet echt in de paarden wereld. Ik rij wel maar ga nooit weg met een trailer.
Bedankt voor je tip!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:48

blokje schreef:
MadanX@

Wij hebben inderdaad nog geen foto's bekeken van gekantelde trailers. Bloos
Zoals ik jou nu hoor is dat waarschijnlijk toch wel erg makkelijk.

Wij zitten allebij ook niet echt in de paarden wereld. Ik rij wel maar ga nooit weg met een trailer.
Bedankt voor je tip!

Ik zou eens op bezoek gaan bij een autodealer voor meer info over zij-airbags in auto's. Er zijn er ook die als een soort lange slurf zich opblazen. Dat is misschien ook een idee. Of probeer contact te krijgen met iets van de NCAP organisaties etc (die testen auto's voor botsproeven etc oa op airbags. Misschien dat dat ook via een autodealer kan gaan. Specifiek misschien een dealer ven een merk die veel gebruikt wordt in paardensport: Mercedes, Landrover,e tc. de merken dus met grotere auto's.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 19:56

Ja we gaan binnenkort bij trailer en aibag bedrijven langs.
Ook hebben we topruiters een mail gestuurd wat ze van het idee vinden en we nodigen hun later uit voor onze presentatie Haha!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:12

Hoe zit het met paarden die vrij kort vast staan, stangen, tussenschotten?
Daarnaast vraag ik me af waar je het systeem wilt gaan opbergen in de trailer zelf, en dan met name in de simpelere trailers.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:16

Voor de mensen die het interesant vinden:

Wij hebben contact met Anky en Sjef gehad en hebben via hun een bedrijf gekregen en daar zijn wij nu contact mee aan het leggen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:20

Stoeptegel schreef:

dat niet alleen, hoe reageert de gemiddele paard op een plotseling opkomende ballon? ik denk niet geheel kalm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:26

xDramaQueen schreef:
Stoeptegel schreef:

dat niet alleen, hoe reageert de gemiddele paard op een plotseling opkomende ballon? ik denk niet geheel kalm.

Precies, het is heel belangrijk dat de airbag echt alleen open gaat als er een ongeluk is en niet bij geschop van het paard. (of als hij met de voorbenen over de trailerstang heen gaat of anderszins lomp doet)
Als hij plotseling open gaat als je gewoon aan het rijden bent met de trailer schrik je paard zich helemaal het apenzuur natuurlijk...Dan gaat ie daarna echt nooit meer de trailer in, als er ineens enge dingen met veel geluid tevoorschijn komen Koe
Als er al een ongeluk is en de trailer op zijn kant ligt denk ik dat het paard al zoveel stress heeft dat dat beetje extra van de airbag niet erg veel meer uitmaakt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:29

ik denk ook dat het dondersveel uitmaakt als het paard op zn zijkant ligt met trailer, als er dan een sussende ballon tevoorschijn komt raakt hij nog erger in paniek, wat doen paarden in paniek, vluchten. en dit kan zulke gevaarlijke resultaten hebben, dat het paad dan al stress heeft maakt niet uit dat maakt de ballon niet minder eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:44

xDramaQueen schreef:
ik denk ook dat het dondersveel uitmaakt als het paard op zn zijkant ligt met trailer, als er dan een sussende ballon tevoorschijn komt raakt hij nog erger in paniek, wat doen paarden in paniek, vluchten. en dit kan zulke gevaarlijke resultaten hebben, dat het paad dan al stress heeft maakt niet uit dat maakt de ballon niet minder eng.

Dat is waar, maaaaarrrrr heeft je paard meer stress van de opblazende ballon of van de pijn (evt falende organen) doordat hij te lang op zijn zij ligt? Daar moet je een afweging tussen maken.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:52

Heb het even overlegt met mijn man en we hadden nog de volgende vragen..
waar laat je het airbag-mechanisme??
En wanneer gaat de airbag uit en hoe komt dat tot stand?
Toch vind ik het wel heel intressant en goed bedacht. Succes

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:49

brigitta1987 schreef:
xDramaQueen schreef:

Dat is waar, maaaaarrrrr heeft je paard meer stress van de opblazende ballon of van de pijn (evt falende organen) doordat hij te lang op zijn zij ligt? Daar moet je een afweging tussen maken.

ik denk dat 2 balonnen meer schade aanrichten dan een liggend paard. een vastgebondenpaard die kort staat op zijn zij die omhoog wil komen, gebruik je fantasie en je wéét wat er gebeurt. ik zou het in iedergeval nooit nemen paarden zijn onvoorspelbaar hoe mak ze ook zijn. zou nooit op me geweten willen hebben dat me paard 2 benen breekt omdat ik zonodig 2 balonnen wilde hebben zodat hij minder hard zou liggen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 07:51

Er is technisch veel mogelijk, maar dit niet.
Een airbag wordt niet sissend opgeblazen, dit gebeurt explosief; zoals ik al eerder opmerkte zijn de huidige trailers niet gebouwd om dergelijke constructies te herbergen. De opmerking die ik ook al plaatste over de totale massa, met een bepaalde snelheid, wordt in dit contest ook vergeten: vaak worden de paarden bij een ongeluk uit de trailer geslingerd, puur omdat de constructie er niet op gebouwd is om dergelijke massa's op te vangen. Airbags in huidige trailers is dus onmogelijk; zonde van je tijd. Ontwikkel dan een compleet nieuwe trailer.