Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Niet aanvallend bedoeld maar:
Ik denk niet dat het aan ons is om te zeggen of zij het wel of niet kanAls zij dit echt wil, moet ze er voor gaan. Ongeacht of ze haar einddoel haalt, zal ze zich verder ontwikkelen en dat is altijd goed. Bovendien creeer je met dit soort berichten al een mentale rem die iemand inderdaad minder kan laten presteren.
TS is bepaald de eerste niet die van VMBO naar unief gaat hoor! Mijn broer bijv. komt van de vroegere LOM-school, heeft HBO afgerond en een functie die tussen HBO en universitair niveau ligt. Er zijn niet veel mensen die het lange studeren er voor over hebben maar onmogelijk is het zeker niet
Serendipity1 schreef:Ja maar buiten of je het kan of niet.. Het is echt lang wat je dan nog moet.. Zowiezo 2 jaar havo, als je het in 1 keer haalt. Dan kan misschien je P halen op het hbo, en dan door naar de universiteit. of na de havo nog 2 jaar vwo.. en dan nog een studie van 4 jaar dus.
Dat is nog zowiezo 6 jaar studeren, áls je het allemaal in 1 keer haalt...
Maar als je er voor wilt gaanSucces!
Urielle schreef:VMBO-T of met VMBO-K voldoen aan de voorwaarden die de school stelt voor de HAVO > 4 en 5 HAVO > 5 en 6 VWO > unief
of vanaf de HAVO > HBO propedeuse > unief
of VMBO-K afronden > MBO niveau 4 in relevante richting afronden > HBO propedeuse halen (1e jaar HBO) in relevante richting (krijg je meestal vrijstellingen) > Unief
Urielle schreef:TS is bepaald de eerste niet die van VMBO naar unief gaat hoor! Mijn broer bijv. komt van de vroegere LOM-school, heeft HBO afgerond en een functie die tussen HBO en universitair niveau ligt. Er zijn niet veel mensen die het lange studeren er voor over hebben maar onmogelijk is het zeker niet