Moeilijkste jaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Moeilijkste jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 12:22

Zelf zit ik nu in de 3Havo.. had gedacht dat het iets minder moeilijk zou zijn.. Bloos

Profiel kiezen, en al dat soort dingen.. heb het nu al gehad Bloos

Maar mijn vraag: wat vonden jullie het moeilijkste jaar op de middelbare? En welk niveau?

Doei, doei

Stinkmodder

Re: Moeilijkste jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:59

6e, VWO. Omdat ik toen in mijn 1e toetsweek opeens allemaal onvoldoendes had. Moest die toetsweek erna er toch wat gaan gebeuren..

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:00

Ik zit nu in 4 vwo
veel mensen zeggen ook dat ze de 4e de moeilijkste vonden..
daarna word er veel herhaald,
bij havo zal denk ik de 3e of de 4e het moeilijkste zijn Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:01

Havo 4.
Heb nooit wat uitgevoerd op school, ging allemaal te makkelijk. In Havo 4 kon dat niet meer en het duurde te lang voordat ik me dat ging beseffen. Knipoog
Daarbij was Havo 4 voor mij een 'vervelend' jaar, niet om de klas (die was geweldig) maar ik had totaal geen idee welke kant ik op wilde, wat ik wilde worden en had dus ook niet een gevoel van 'hier werk ik voor'.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 26-10-08 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:02

Ze zeggen dat havo 3 het moeilijkste jaar is van de Havo.
Ik vond het ook een moeilijk jaar, een stuk moeilijker als de 2de. Maar ik zit nu in havo4 en dat is ook best pittig..

Anoniem

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Apocalatch

Ik zit nu in 6 VWO, en ik denk dat dit jaar het moeilijkste is. Veel zeggen dat de 5e het moeilijkst zal zijn, maar daar heb ik eerlijk gezegd niets van gemerkt. Tentamens waren toen meer verspreid, iedere tentamenweek had je er maar twee. Nu hebben we iedere tentamenweek ongeveer 6 SE's, en dat maakt voor mij een behoorlijk verschil.
Wel is het zo dat je in 5 VWO veel meer verslagen en werkstukken moest inleveren.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:04

Zekerweten is havo 4 je moeilijkste jaar ..
Ik wil je niet ontmoedigen maar havo 3 is daar vergeleken bij echt een eitje ... Ook qua snelheid dat havo 4 gaat .. je moet in dat jaar echt ongelofelijk snel door alle stof heen.. en dat is dus ook juist de moeilijkheidsgraad !! .. en dat wordt in havo 5 weer herhaald.
Maar blijf gewoon je voor de volle 100% inzetten en het komt altijd wel goed !

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:45

Ik vond de 4de van het VWO het moeilijkst, was ook het jaar dat ik er het minst aan deed moet ik zeggen Bloos

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:47

xMariekee schreef:
Ik zit nu in 4 vwo
veel mensen zeggen ook dat ze de 4e de moeilijkste vonden..

Vond ik het het moeilijkste jaar.. Knipoog

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:50

Ik vond de 5e van het vwo het "moeilijkst"
De 5e was moeilijk omdat er veel nieuwe stof bijkwam, veel toetsen, Po's etc, veel cijfers al mee telden voor 't examen etc.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:49

4 VWO (Gymnasium), maar dat was meer omdat wij het allereerste jaar 2e fase waren en niemand (vooral de leraren) er iets van snapte......... Er ging dus echt enorm veel mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:53

Ik vond 3-havo verreweg het lastigst. Vanaf 4 havo ging het weer een stuk beter; al die rotvakken waar ik geen voldoendes voor wist te halen uit m'n profiel Clown

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:54

3-havo vond ik echt ontzettend lastig, zit nu in 4 havo en het is zo makkelijk als wat.. Simpelweg omdat ik geen wiskunde, natuurkunde, informatica etc. meer heb. Sigaar

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:56

Ik zit nu in 5 VWO en vind dat tot nu toe het moeilijkste jaar. We krijgen nog heel veel nieuwe stof en dat is behoorlijk veel. Er zit heel veel leerwerk in (als je het niet bij houdt redt je het echt niet!) en ik moet heel veel spreekbeurten, leesverslagen, handelingsdelen etc maken. Ik heb er mijn handen vol aan Tong uitsteken

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:01

Bij mij op school vindt iedereen het vierde jaar het moeilijkst (ik zit op een categoraal gymnasium, dus alleen VWO) en in dat jaar blijven ook verreweg de meeste mensen zitten. Er is al aangekondigd dat rond de kerst 60% van de vierdeklassers op zittenblijven staat.

Anyway, ik zit nu in de 4e en ik vind het tot nu toe wel veel, maar niet ongelofelijk moeilijk Haha!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:01

Zit nu in VWO 5, en vond tot nu toe VWO 4 het moeilijkste jaar, mede dankzij die grote overstap van 3 VWO naar 4 VWO.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:02

Lips are sealed bereid je maar voor op 4 havo *LOL*
Hahaha ik vond dat jaar heel moeilijk Ja

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:06

Havo 2 vond ik echt heel moeilijk en daar ben ik op blijven zitten, toen havo 3 ging wel en nu havo 4 wordt het weer ietsje moeilijker denk ik. Maar mijn school geeft onwijs veel studie/uren dus je krijgt alles heel vaak en heel duidelijk waarbij het dus al een stuk makkelijker wordt.

Ik vind wiskunde wel erg tegenvallen trouwens, wiskunde was altjid goed te doen en ik had voor de zekerheid toch maar Wi A gekozen in mijn profiel (dat schijnt de makkelijke wiskunde te zijn) maar dat valt tot nu toe vies tegen. (komt ook door de veel te ingewikkelde-grafische-rekenmachine-opdrachten)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:10

ik doe dan TL maar zit in de 3e,en merk dat ik nu echt even wat moet gaan doen Scheve mond

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:11

Marielle_93 schreef:
ik doe dan TL maar zit in de 3e,en merk dat ik nu echt even wat moet gaan doen Scheve mond

Hier hetzelfde Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:14

Ik vond de onderbouw van het vwo echt goed te doen, toen heb ik ook niet veel uitgevoerd. Knipoog
In 4vwo moest ik even wennen dat je met de meeste tentamens niet de avond van tevoren pas moet beginnen met leren, maar toen ik dat gewend was vond ik de vierde ook nog wel goed te doen.
5vwo vond ik het moeilijkst omdat het inderdaad zo druk was. Veel PO's, tentamenweken bestaande uit 11 tentamens, veel tentamens die al meetellen voor het examen en veel andere deadlines.
Nu zit ik in 6vwo en ik vind het tot nu toe ook nog wel aardig druk en echt neit makkelijk, maar ik kan er nog niet zoveel over zeggen omdat het jaar nog maar net begonnen is. Maar tot nu toe vond ik 5vwo dus echt het moeilijkst.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:25

Hanmar schreef:
Bij mij op school vindt iedereen het vierde jaar het moeilijkst (ik zit op een categoraal gymnasium, dus alleen VWO) en in dat jaar blijven ook verreweg de meeste mensen zitten. Er is al aangekondigd dat rond de kerst 60% van de vierdeklassers op zittenblijven staat.

Anyway, ik zit nu in de 4e en ik vind het tot nu toe wel veel, maar niet ongelofelijk moeilijk Haha!

Ik vind het juist niet zoveel, maar wel moeilijk..
Maar ik doe ook met wiskunde b, natuurkunde, scheikunde en al die oliebol
EM en CM is volgens mij wel meer maar minder ingewikkeld enzo Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:30

xMariekee schreef:
Ik vind het juist niet zoveel, maar wel moeilijk..
Maar ik doe ook met wiskunde b, natuurkunde, scheikunde en al die oliebol
EM en CM is volgens mij wel meer maar minder ingewikkeld enzo Knipoog

Ligt er maar net aan wat je ligt. Niks moeilijker of makkelijker.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:32

Jantine_ schreef:
Marielle_93 schreef:

Hier hetzelfde Nagelbijten / Gniffelen

nou heb ik gewoon echt echt slechte cijfers,en moet nu wel erg goeie cijfers halen om alles op te halen