Blij met je werk: einde werkdag = jammer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Blij met je werk: einde werkdag = jammer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 09:20

na mijn laatste topics over hoe vervelend ik mijn huidige werk wel niet vind (ach overdrijven is ook een kunst Bloos ) ben ik eigenlijk wel benieuwd naar mensen die juist ontzettend veel plezier hebben in hun werk. Misschien mensen die van hun hobby hun werk hebben gemaakt? En blijft het dan ook leuk, nu het niet meer hobbymatig is maar een manier om in levenbehoeftes te voorzien? Zijn er ook mensen die het oprecht jammer vinden om aan het eind van de dag naar huis te gaan? Die liever nog even door waren gegaan en niet kunnen wachten om 's ochtends weer te beginnen? Ben benieuwd!

Apple

Re: Blij met je werk: einde werkdag = jammer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:22

Ik denk dat het niet zo gezond is als je het jammer vind dat je naar huis kan aan het einde van de dag Haha! Haha!.

Wel met leuk werk dat de dag echt voorbij vliegt en dat je de volgende ochtend echt weer gemotiveerd aan de slag gaat Lachen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:23

Das wel heeeul extreem zoals jij het omschrijft haha en dat herken ik dan ook niet Knipoog
Ik loop nu stage en ik vind het wel oprecht jammer als mijn stage periode erop zit! Maar ik denk niet eind van de middag 'ooh mocht ik maar blijven tot morgenvroeg' Vork

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:25

Ik heb het erg naar mn zin op het mijn werk maar nee, ik denk eigenlijk nooit, jammer dat de dag voorbij is.
Heb wel dagen dat ik 'sochtends met een gevoel opsta van: Ja, ik heb er echt zin in. Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:28

Ik heb vorig jaar vier dagen per week stage gelopen met licht tot matig dementerende ouderen, heb het hier (meer dan) naar mijn zin gehad, maar was wel altijd 'blij' dat de dag er op zat.

Vooral omdat het best vermoeiend is alles in een laag tempo te doen, overal bij na te denken en ik altijd ontzettend vroeg moest beginnen.

Ik had vaak wel een 'Ja ik heb er zin in' gevoel, wat voor mij ook zegt dat ik het echt leuk vond. Ondanks dat ik aan het eind van de dag erg graag naar huis wilde Vork

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:32

Ik ben erg blij met mijn werk (fysiotherapeute) maar ik ben net zo blij als ik weer naar huis kan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:35

Apple schreef:
Ik denk dat het niet zo gezond is als je het jammer vind dat je naar huis kan aan het einde van de dag Haha! Haha!.
Zegt volgens mij ook meer over je thuissituatie dan over je werk.

Ik ben altijd heel blij geweest met wat ik doe en dat uit zich in het feit dat ik makkelijk aan de slag ga en snel langer doorwerk omdat ik niet op de klok kijk. Maar uiteindelijk ben ik wel heel erg blij als ik naar huis kan omdat het thuis ook erg leuk is.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:46

Ik ga met plezier naar mijn werk, ik heb een hele leuke baan als managementasstente, ik heb heel veel vrijheid (krijg vrij als niemand vrij mag, ik kan zelf mijn tijd een beetje indelen, werk heel zelfstandig) maar ik vind het aan het einde van de dag toch weer fijn om naar huis te gaan. Voor mij blijft werk toch werk.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:47

Ik heb het mega naar mijn zin op het werk en ik denk vaak van jammer is de dag alweer voorbij.
Of als je eerder mag gaan dat je dat eigelijk niet wilt.
Als ze iemand nodig hebben om extra te werken doe ik dat ook vaak...
Het is gewoon super gezellig op mijn werk en vooral het werk zelf.
Ook ben ik natuurlijk blij na een lange drukke dag dat je naar huis mag.
En als het super rustig is vind je het helemaal niet erg als je klaar bent.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:48

Ik heb een superleuke baan, maar het jammer vinden om naar huis te gaan.... nou nee Haha!
Sta voor de klas (VMBO) en vind het altijd heerlijk om thuis weer even de rust op te kunnen zoeken na een dag werken Haha!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:19

Ik vind mijn baan wel gezellig, het werk zelf doe ik het niet voor.
Ik werk Fulltime op het vers in een supermarkt.
Ik werk overdag, en als ik weg ga, komen de part-timers, en die zijn nog gezelliger Huilen van het lachen Dus meestal ga ik dan nog even boodschapjes doen, en blijf ik nog even hangen.
Maar dat is meer de gezelligheid, niet het werken Huilen van het lachen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:21

Haha nee geen last van. De dagen gaan (vaak) wel snel, maar ik ben toch altijd weer blij als het vijf uur is en ik lekker naar huis kan!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:25

[LZP] > [STW]

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:22

ik heb het erg naar mijn zin op mijn werk, maar ik ben toch wel blij als ik weer naar huis mag Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:26

Voor mij hetzelfde, ik zou het niet gezond vinden als ik het op mijn werk leuker vond dan thuis. Ik heb wel eens dat ik het jammer vind dat ik bepaalde dingen even moet neerleggen tot de volgende ochtend. Dan heb ik gewoon zin om het af te maken. Maar meestal heb ik vooral zin om naar huis te gaan, hoe leuk mijn werk ook is.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:23

Toen ik nog bij mn ouders woonde baalde ik altijd dat mijn werkdag of schooldag erop zat.

Nu heb ik het nog steeds erg naar mn zin op mn werk, en heb ik soms rond 15.00 dat ik schrik dat het al zo laat is en ik nog moet lunchen.
vaak let ik niet op de tijd, vorige week zei een collega om half 5 dat ze ging, waarop ik antwoorde dat ik ook zo kwam lunchen....
Uiteindelijk ben ik rond 18.30 weg gegaan. Ik vind het heerlijk op mn werk, ik doe dingen die ik leuk vind en heb afwisselend werk. Als ik een dag minder ziin heb om een bepaald iets te doen, dan kan ik dat uitstellen voor een dag (of een paar dagen).

Ik vind het heerlijk!
maar als ik thuis ben vind ik het ook heerlijk om thuis te zijn.
Al moet ik wel zeggen dat ik soms geen zin heb om naar werk te gaan (als het regent, maar als het regent heb ik ook geen zin om naar huis te gaan omdat ik dan nat wordt).

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:04

IK ben juist blij als ik weer naar huis mag. Het is niet niks om zo vaak kisten met overleden mensen naar beneden te zien komen. (Werk in een verpleeghuis, als receptioniste). Ik kan daar niet goed tegen. Dus ben blij als ik het na 3 dagen weer allemaal achter me kan laten.Buiten dat vind ik mijn werk wel leuk, maar niet voor heel mijn leven lang.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:24

Ik doen projecten, als zelfstandige, leuke is dat je altijd een hoop nieuwe mensen leert kennen....en nog leuker is dat je niet heel je werkzame leven er mee opgescheept bent. Om het half jaar, of anderhalf jaar heb ik een nieuwe baas, en nieuwe collega's Haha! Perfect ! Bij sommige projecten heb ik 3 collega's en andere weer 100.... altijd iets nieuws.

Moet er niet aan denken vast te zitten bij 1 bedrijf....is mijn grootste nachtmerrie ! Bevalt een project me niet, dan ben ik weg !

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:36

ik vind mijn werk onwijs leuk(dierenwinkel)!
Maar ben toch altijd wel blij hoor, als ik naar huis mag haha Knipoog !
Ga ook heel goed met mijn collega's om dus na het werk altijd even napraten over van alles en nog wat.
Erg gezellig altijd...!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:46

Nou Bloos Ik 'baal' wel als mn werkdag er op zit hoor! Vind het ook fijn om naar huis te gaan en te koken / eten + mn avond. Maar best vaak is het zo dat ik aan het einde van een werkdag nog een berg werk heb liggen, en die zou ik graag af maken dan Ja

De eertse twee weken waren een ramp Bloos Maar toen ik eenmaal gewend was aan het feit werken begon ik het steeds leuker te vinden! Tot ik nu zelfs zo ver ga dat ik het echt geweldig vind Haha! Maar als ik mn computer heb afgesloten en de telefoon op nachtdienst staat, ach dan ga ik ook wel met liefde naar huis Knipoog

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:00

Ik vind mijn werk enorm leuk en ga er met plezier heen, maar als ik eenmaal klaar ben vind ik het ook erg fijn om weer thuis te zijn .. Hahaha !

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:28

Ik vind het altijd wel jammer dat er maar 24 uur in een dag zitten Tong uitsteken.
Ik vind mijn werk ontzettend leuk..
En soms ga ik er iets te hard op in.. Tong uitsteken..

Maar meestal ben ik aan het eind van de dag wel redelijk moe en is het wel lekker dat het er weer opzit... Maar als ik de energie had, en geen slaap nodig had.. haha Tong uitsteken..

Ik werk trouwens op een spring/handelsstal in mijn vrije tijd, dus het is geen volledige baan oid..

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:45

Ik ga met heel veel plezier naar me werk, echt waar, maar ben ook weer blij als ik naar huis kan Knipoog

Werk full-time in de gehandicapte zorg !

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 02:08

Haha!
Ik heb 2 banen, die ik beide ontzettend leuk vind.
- Ik ben theaterdocent/regisseur (hiervoor heb ik ook geleerd) en geef een aantal uur in de week jeugdtheater lessen
- Daarnaast werk ik als begeleidster in de gehandicaptenzorg.

Ik geniet van beide banen, maar moet zeggen dat ik altijd blij ben als een werkdag er weer opzit.
Heerlijk thuis zijn, bij mijn paard of vriendje. Daar kan zelfs heel leuk werk niet tegenop.
Moet wel zeggen dat als ik niet zou werken, het thuis zijn ook niet zo leuk zou zijn.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:03

Ik heb het super naar mijn zin op werk, maar ben toch absoluut wel blij als ik aan het einde van de dag naar huis kan, ben dan meestal gesloopt namelijk Knipoog