Hoe lunch geregeld op werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Hoe lunch geregeld op werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 16:51

Ja, dat is mijn vraag!

Hoe is bij jullie de lunch geregeld op werk?

Ik werk 3 dagen in de week en zit dan op kantoor.
Sinds een paar maanden (sinds mei) worden bepaalde boodschappen door de baas betaald en bepaalde boodschappen door het personeel zelf. Hier is af en toe wat onenigheid over. De ene vind het te duur omdat hij/zij niet zoveel eet, de ander zegt: ja maar dan wil ik ook wel broodbeleg dat IK lekker vind.
Voor de personeels boodschappen betaald elke fulltimer momenteel 15 euro per maand (parttimers minder). Dit wordt per november 20 euro per maand.

Hoe is het bij jullie, nemen jullie zelf brood mee? wordt het afgetrokken van je loon?
Hoeveel betaal je dan per maand en wat krijg je er voor?

Cyntje

Re: Hoe lunch geregeld op werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:54

Bij ons moet je je eigen lunch verzorgen.( supermarkt ) Dit houd in dat je in je 15 minuten pauze eten bij de kassa mag afrekenen maar dit ook binnen het kwartier moet opeten.
Daarom heeft mijn vriend ervoor gekozen om gewoon thuis zijn brood te smeren, scheelt tijd en geld.
Voor het avondeten mag men voor ongeveer 5 euro per persoon uitkiezen uit de winkel en zelf of in een groepje bereiden.

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:58

Ik werk veel thuis, maar als ik naar mijn werk ga neem ik zelf brood mee.
Verder staat er een koffie automaat waar je gewoon koffie en chocomelk enzo uit kan halen.
Hoef je niets voor te betalen.
We hebben op het werk niet echt een kantine, dus je kan niet even een broodje kopen daar als je niets mee hebt.
Maar als je niets mee hebt kan je even naar de supermarkt lopen, die zit vlak bij.

Edit: Als je ooit 's avonds ook moet werken moet je zelf iets meenemen, een kant en klaar maaltijd ofzo.
Deze kan je in de koelkast leggen en later in de magnetron stoppen.
Of je kan pizza laten bezorgen, maar dit alles moet wel zelf betaald worden.
Laatst bijgewerkt door Sara_N op 08-10-08 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:58

Ik werk in een motorkledingzaak

wij nemen zelf eten mee, je kan het thuis smeren maar ik neem meestal een brood mee en beleg en dat leg ik in de koelkast.
Avondeten ook in de koelkast en vaak opwarmmaaltijden mee nemen.

We hebben een complete keuken(tje) koelkast combi magnetron en grillapparaat

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:00

wij nemen zelf ons brood mee en vaak een cup a soupje, koffie en thee zijn gratis te verkrijgen maar een kantine hebben we niet

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:02

Ik loop voor een jaar stage nu, maar hier eten we gewoon op kosten van de baas.
We mogen natuurlijk ook zelf dingen kopen of meenemen van thuis. Maar brood + beleg is hier al.
Als we iets lekkers willen dan betalen we dat zelf.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:02

Ik ben elektromonteur bij Imtech, werk voornamelijk buiten aan het onderhoud aan verkeerslichten.
Ik heb een soort fobie tegen van te voren gesmeerde broodjes, en neem die dus niet mee van huis.

Vaak eet ik weinig overdag, en als ik echt honger heb haal ik bijv. bolletjes en een pak plakjes kaas.
Wel zorg ik ervoor dat ik minimaal 2 ltr drinken mee van huis heb. Daar hecht ik meer waarde aan, dan aan eten.

Momenteel ben ik al een paar weken 's nachts aan het werk, en er komen nog een paar weken aan. Dan betaald de baas elke nacht het eten en drinken. Prettig geregeld!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 19:19

Fruit, cup a soup (6 verschillende smaken in zo'n draaiding), thee, koffie en ontbijtkoek worden bij ons dus door de baas betaald (en limonade siroop, melk en karnemelk).

De echte lunch dingen worden betaald door het personeel zelf.

@ AaronYve : Dat deed mijn baas dus eerst ook. Nadeel daarvan is dat het officieel niet mag (belastingdienst) omdat het dan als verkapt salaris wordt gezien waar geen belasting over wordt betaald. En tja, daar kan je flinke boetes voor krijgen!

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:27

Ik werk zelf ook in een supermarkt. Lunch moet je zelf regelen. Je kan het of kopen in de winkel of zelf wat meenemen. Avondeten mag je wel van de winkel, ongeveer vor 7,50-,.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:28

gewoon eigen lunch meenemen en 1 x per week bestellen we wat maar dat betaald ieder voor zich...

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:32

Bij ons is er niks geregeld, neem altijd mijn eigen lunch mee.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:33

ik ben kok en ik mag gewoon alles eten wat ik wil(behalve hele dure dingen) ik moet het wel aanslaan voor de belasting alleen het word weer gecompenseerd dus ik eet voor niets

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:25

Waar ik werk als student heb je een keus uit een heel aanbod aan voedsel waar je voor betaalt maar minder dan in de plaatselijke supermarkt Lachen Wij hebben 2kantines, 1 boven en 1 beneden. Boven kan je dus alles kopen en als je wilt kan je je lunch meebrengen naar beneden en daar in de koelkast steken.
Drank is er gratis Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:37

Ik werk bij de hema, bij ons worden de etenswaren ingekocht op de baas zijn kosten. Iedereen koopt een kaar van 1 euro en vervolgens betaal je je eten zoals brood etc. in centen met die kaart. Plakje brood is dan bijvoorbeeld 3 cent ofzo. Koffie/thee is gratis, melk enzo moet voor betaald worden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:43

ik neem mn eigen brood mee, koffie en thee is van de baas (niet meer dan logisch denk ik) en op koopavond eten we op kosten van de baas. maakt niet uit wat, soms broodjes, soms chinees, vaak patat.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:44

Ene kantoor waar ik werk lunchen we met zn allen. Baas betaald, als je iets wil gewoon vragen en het komt er.

Andere kantoorbaan neem ik meestal mn eigen brood mee, zit ik ook vaak alleen. Haal soms bij de supermarkt om de hoek, betaal dan meestal zelf. Als mn baas er is haal ik vaak lunch voor hem en dan betaald ie ook mijn eten als ik voor mezelf haal.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:47

Bedrijfscatering Vork Elke dag wat anders en gewoon kostprijs betalen.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:47

Wat heb ik een mazzel dan, werk op een Naschoolse opvang en als we lunchen, eten we met de kinderen mee, dus alles op kosten van de baas! En daar zitten vaak ook lekkere dingen tussen, zoals vandaag knakworstjes en vorige week een keer pannenkoeken! Maar vaak ook gewoon brood of crackers hoor! Is niet altijd feest!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:22

Ik werk in een hotel.
Lunch betalen we 3 euro voor en diner 4 euro, word ingehouden op je loon.
Meestal brood met een salade als lunch en een warm hapje als tosti, friet, kroket of ommelet en 's avonds gewoon hetzelfde als wat de hotelgasten eten. drinken is bij ons onbeperkt de hele dag..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:24

Op mijn werk (receptie vakantiepark) moeten we zelf ons eten meenemen.
Op mijn stage (Kinderdagverblijf) moeten we ook zelf ons eten meenemen.

Ik sta dus elke morgen braaf mijn boterhammetjes te smeren Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:28

Ik werk op een kinderdagverblijf en we eten gewoon met de kinderen mee, de lunch wordt dan dus betaald.
Dus brood met beleg, (karne)melk en eventueel cup-a-soup.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:33

ma_rie_tje schreef:
Ja, dat is mijn vraag!

Hoe is bij jullie de lunch geregeld op werk?

Ik werk 3 dagen in de week en zit dan op kantoor.
Sinds een paar maanden (sinds mei) worden bepaalde boodschappen door de baas betaald en bepaalde boodschappen door het personeel zelf. Hier is af en toe wat onenigheid over. De ene vind het te duur omdat hij/zij niet zoveel eet, de ander zegt: ja maar dan wil ik ook wel broodbeleg dat IK lekker vind.
Voor de personeels boodschappen betaald elke fulltimer momenteel 15 euro per maand (parttimers minder). Dit wordt per november 20 euro per maand.

Hoe is het bij jullie, nemen jullie zelf brood mee? wordt het afgetrokken van je loon?
Hoeveel betaal je dan per maand en wat krijg je er voor?

Wij betalen 2 euro per dag. Je schrijft die dag je naam in het boek dus je kan elke dag kiezen of je wel of niet luncht. Wordt per maand achteraf van je salaris ingehouden.
Wij hebben daarvoor per dag alles dagvers:
Witbrood
Bruinbrood
Donkerbruin brood
Pistoletjes bruin/wit
Bolletjes bruin/wit
Mueslibollen
Krentenbollen
Verschillende soorten boter en margarine
Acht wisselende soorten vleeswaren (o.a. achterham, runderrookvlees, rosbief, rollade, kipfilet etc)
Drie soorten kaas
Pate
Diverse salades (sellerie, eier, ham/prei etc)
Duo Penotti
Sandwich Spread
Hagelslag en Vlokken melk en puur
Honing
Diverse soorten jam
Pindakaas met en zonder nootjes
Elke dag vers fruit (appels, kiwi's, bananen, peren, mandarijnen en sinaasappels)
Komkommer en tomaat
Melk, Karnemelk, Jus dÓrange

Alle soorten koffie en thee, cup a soup mogen we altijd onbeperkt pakken zonder betaling.

Niet gek toch? Toch lunch ik vaak niet op het werk, maar neem ik zelf van allerlei magere dingen mee. De verleiding is te groot om elke dag die lekkere dikmakers te eten Clown Zo af en toe verwen ik mezelf met een lekker lunch van het werk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 10:11

Lancome schreef:
Wij betalen 2 euro per dag. Je schrijft die dag je naam in het boek dus je kan elke dag kiezen of je wel of niet luncht. Wordt per maand achteraf van je salaris ingehouden.
Wij hebben daarvoor per dag alles dagvers:
Witbrood
Bruinbrood
Donkerbruin brood
Pistoletjes bruin/wit
Bolletjes bruin/wit
Mueslibollen
Krentenbollen
Verschillende soorten boter en margarine
Acht wisselende soorten vleeswaren (o.a. achterham, runderrookvlees, rosbief, rollade, kipfilet etc)
Drie soorten kaas
Pate
Diverse salades (sellerie, eier, ham/prei etc)
Duo Penotti
Sandwich Spread
Hagelslag en Vlokken melk en puur
Honing
Diverse soorten jam
Pindakaas met en zonder nootjes
Elke dag vers fruit (appels, kiwi's, bananen, peren, mandarijnen en sinaasappels)
Komkommer en tomaat
Melk, Karnemelk, Jus dÓrange

Alle soorten koffie en thee, cup a soup mogen we altijd onbeperkt pakken zonder betaling.

Niet gek toch? Toch lunch ik vaak niet op het werk, maar neem ik zelf van allerlei magere dingen mee. De verleiding is te groot om elke dag die lekkere dikmakers te eten Clown Zo af en toe verwen ik mezelf met een lekker lunch van het werk.

Dat is nog is goed geregeld!
Echt een (zeer!) ruime keuze!

Helaas zou dat bij ons niet werken, ik heb een aantal collega's die rustig gewoon gaan lunchen dan dan niet hun naam opschrijven, en zo dus elke dag mee eten zonder ervoor te betalen.
Wij zitten met een kleine 20 mensen op kantoor (waarvan er altijd wel een paar weg zijn, vrij of op reis), helaas dus niet haalbaar om elke dag alles vers te halen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:17

ik werk sinds een paar weken bij een gemeente en daar hebben ze een bedrijfskantine. Leuk, zou je zeggen, lekker makkelijk, even een broodje halen tussen de middag....

Niet dus, want de kantine werkt met een pasje, die je alleen krijgt als je ook in dienst bent van de gemeente....en ik ben dus extern....En met mij de helft van de werknemers Haha!

Ik kan me er niet druk om maken hoor, maar vind het onderscheid erg vreemd....Ik neem nu gewoon m'n eigen bammetjes mee, lekker goedkoop. Reken maar s uit wat elke dag een bezoekje aan de bedrijfskantine eigenlijk kost per maand, je schrikt je dood.... Clown

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:22

Ik werk als receptioniste. Ons bedrijf zit in een oud hotel en het personeel daarvan is dus ook aanwezig. Ook de chefkok.
Voor lunch betaal je 3,5 euro, voor avondeten 13,50. Je naam wordt op een lijst geschreven en aan het eind van de maand word het van je salaris gehaald.
Ze hebben vaak erg lekkere dingen zoals gevulde eieren, pistoletjes, croissantjes en verschillende salades en warme gerechten.
Ik neem mijn eigen brood mee. Vind het zonde van mijn geld. Al heb ik het geluk dat mijn werkplek voor de keuken is en ik dus nog wel eens dingen krijg die over zijn Lachen

Koffie, Thee, Water en limonade(siroop) zijn gratis. Overdag staan er ook vaak koekjes en cake. Dat mag je ook gewoon pakken.