Nu is het wel zo, dat mijn baas ONWIJS ongedurig is met de paarden. We hebben alleen jonge paarden (3 tot 5 jaar) die dus niet zo veel kunnen. Nu maakt mijn baas de paarden onwijs druk en gespannen en als ze dan niet goed luisteren, buigen of weet ik veel wat breekt de hel los. Dan word het schoppen, trekken en slaan. Soms iets minder, maar soms, zoals vandaag, echt heel erg. Dat je gewoon de slagen door heel de baan hoort. Ik rij er dan meestal bij in op een ander paard, maar ik weet nooit zo goed wat ik moet doen... Vandaag was hij naderhand ook nog zo boos op het paard dat hij hem op de spuitplaats ook geslagen heeft met de bovenkant van de zweep op hoofd, hals en lichaam. Ik stond aan de grond genageld. Want boos worden kan ook niet, want dan ben ik mn baan dadelijk kwijt
Want wie ben ik als beginnend "professioneel" ruiter om daar opmerkingen over te gaan maken?On the other hand, is het natuurlijk echt NOT DONE.
Ik moest het gewoon even kwijt, voel me er echt rot onder. Tips en medeleven zijn welkom

, zat even in je profiel te neuzen. Ik vind 50 cm al heeeeeeeeeeeeeeeeel hoog