Help, drukke vervelende klas, geen motivatie meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Help, drukke vervelende klas, geen motivatie meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 15:19

Ik zit nu 3 weken op school en in een redelijk nieuwe klas (3e jaars). Ze zijn best aardig maar, er zitten 4 vervelend drukke mensen in. De hele tijd kletsen/schreeuwen/zingen/roepen etc. Ik werd laats gewoon moe omdat ik me niet én op de leraar kan concentreren én dat ik last heb van die druktemakers. We staan nu al bekend als de terror klas... Sommige leraren zeggen dan "als het niet ophoud dan zien jullie mij de rest van het blok niet meer terug" . Lekker slappe houding, de mensen die wel willen werken worden ook de dupe van hun en als ik even voor mezelf mag spreken; ik al helemaal. Alle leraren hebben al een mailtje gehad van als dit doorgaat dan gaan ze erover vergaderen en bespreken hoe ze het gaan aanpakken... Lekker dan, als er consequenties zijn voor de hele klas, ik doe niet mee ik pik het niet. Mijn motivatie is helemaal beneden peil, heb al een paar keer zitten janken omdat ik het zo niet volhou terwijl ik het een leuke opleiding vind en het graag wil afmaken... Kan iemand mij helpen? Ik ben al een paar keer naar de mentor geweest... Heb al een paar keer gedacht; wat doe ik hier nog? Had al een paar keer bijna rechtsomkeert naar huis gewild... Vind het niet leuk meer. Sowieso ga ik dit maandag bespreken met iemand maar of die er iets aan kan doen...

- Naar een andere klas mag ik niet
- Ik probeer altijd vooraan te zitten aan de kant met de meest rustige mensen
- Voor de les lees ik ff de les door zodat ik iig weet waar het een beetje over gaat
- De klas weet overigens dat ik ADD heb

Casca

Re: Help, drukke vervelende klas, geen motivatie meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:25

ik zou als ik jou was eens naar de teamleider gaan. Aan hem je probleem voorlegt dat jouw resultaten eronder zullen leiden dat je in zo'n klas zit. Dat je graag wil leren maar het zo wel erg moeilijk krijgt. Vaak moet je even het iets 'hoger' opzoeken en daar even mee gaan praten. Dan begrijpen ze je wel.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:28

misschien stomme vraag maar wat heeft je ADD er mee te maken? denk dat mensen zonder ADD er ook onwijse last van kunnen hebben.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:41

Bo_tje schreef:
misschien stomme vraag maar wat heeft je ADD er mee te maken? denk dat mensen zonder ADD er ook onwijse last van kunnen hebben.

Ja, maar met ADD is het al moeilijk(er) om je te concentreren, laat staan als er nog wat mensen de hele tijd druk doen.

@TS: Ik zou ook niet direct een oplossing weten. Als het echt de spuitgaten uitloopt, is het dan geen mogelijkhied om te veranderen van school, maar wel dezelfde opleiding te doen? Wat zegt je mentor erover?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 16:04

Nouja het probleem om te wisselen van school, ik heb nu een certificaat dierverzorging, en zit nu in de 3e, hoef nog maar 1 jaar en dit jaar ook een examen doen. Ik vraag me af of ze me dan nog willen aannemen. Maar ik zou niet graag van school willen wisselen. De mentor weet er van en zij probeert de klas wel rustig te krijgen maar geen hond die luisterd.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:10

een mentor is niet 'hoog' genoeg in rang binnen de school. Je kunt naar mijn mening beter naar een hogere pief gaan. Die hebben vaak wél overwicht op een klas/groep. En mogen meer beslissingen nemen om jou te helpen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:13

Worden zulke lastposten niet de klas uitgestuurd?
Zoiets moet geschorst worden!
Hoe oud zijn jullie? Nog leerplichtig? Zo niet, wat doen ze daar dan op die opleiding?

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:02

Heee! Wij kunnen elkaar de hand schudden * steekt hand uit *.
Bij mij is het zo erg dat de jongens hun broek voor mijn neus uittrekken. En ze maken echt zulke flauwe opmerkingen!! Ik vertel wat over paardrijden en iemand vraagt gelijk: ben je ook klaargekomen op het paard? Noujaaa! Ze maken alles van mij kapot. Ernstig. Daarom ga ik dit topic even volgen!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:49

LZP -> STW

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:52

ik zou ook naar de mentor stappen of desnoods naar de school directeur. als hun er niks aan kunnen/willen doen.
kun je desnoods ook een keer uit protest de benen nemen en in een studie ruimte gaan werken. misschien dat je zo de leraar wakker schut. is wel een allerlaatste oplossing.

verder vind ik het wel zwak als meerdere leraren de klas niet aankan. dat zegt ook iets over hun mentaliteit.

hopelijk kun je een oplossing vinden.
succes verder

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:58

worden die mensen niet geschorst ? eruit gestuurd ? strafwerk.
ik kan me ergens voor stellen dat leraren het opgeven ikzelf heb ook jaren in zo een klas gezeten, leraren aan het janken gekregen. en ik raad je aan om alles te proberen, ik zit nu in de bovenbouw en merk wat ik die 3 jaar heb gemist.

wat je kan doen is met meerdere mensen actie ondernemen dan sta je altijd sterker dan alleen.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:33

heey,
ik zie dat je op het Groenhorst zit.
Daar zit ik nu ook in het eerste schooljaar(BBL).
Mij viel al op dat ze opzich niet zo heel erg streng zijn..
Mischien moet je inderdaad zoals iemand anders al zei, met de directeur ofzo gaan praten..?
Want dit is ook niet leuk voor jou,
Zijn er nog meer mensen die er last van hebben?
Dan zou ik hun vragen of ze mee gaan, dan dringt het ze mischien door dat het echt niet aan jou ligt.
Succes, hopelijk komt er een goeie oplossing.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:43

In die situatie heb ik 2 jaren gezeten,onze klas was echt gewoon erg.
Maar en paar leraren konden ons stil krijgen, en zo kreeg ik best wel snel slechte cijfers, omdat ik in die drukte niet op kan letten.
Haast niets kon ze stil krijgen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 21:41

Ik ben 19 jaar en de rest van de klas is 18 t/m 21 jaar. Helaas kan ik geen BBL opleiding doen, niemand wi je zonder enige ervaring. Ik heb al gezocht naar een dierenartsenpraktijk. Verder heb ik met de teamleidster van de bovenbouw gepraat dat ik naar een andere klas wil maar van haar mag het dus niet. Zij is ook de tussen persoon als je er niet uitkomt. Maar dit heeft geen enkel resultaat opgeleverd. Ik zit op het MBO.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:48

Heb je er ook met je ouders over gepraat? Wie weet helpt het om samen met je ouders naar de directeur te gaan en er over te praten. In elk geval moet deze situatie waar je in zit echt veranderen. Doe daar je uiterste best voor!
Praat met klasgenootjes of zij er geen last van hebben zoja, samen sta je sterker!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 22:00

Ja mijn ouders maken zich wel zorgen. Ze zijn bang dat ik het dan niet haal. Een hoop andere mensen hebben er ook last van. Ik snap hun echt niet, ze zijn allemaal volwassen en ze weten dat ik ADD heb.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 05:49

Ga dan met die andere mensen die er ook last van hebben samen naar de tussenpersoon die hoort te regelen dat jullie normaal les kunnen volgen...Helpt dit niet, dan ook naar de directeur... Helpt dat ook niet, samen een actie afspreken bijvb met ze allen (degene die last hebben van de rest dan) een dag spijbelen of te wel staken. Misschien dringt het dan door dat het ernst is Ja

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:03

Doet een docent niet iets aan die schreeuwerds dan? Scheve mond

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:11

Mik_ schreef:
Doet een docent niet iets aan die schreeuwerds dan? Scheve mond

Tegenwoordig niet meer. TS het is echt niet waar dat je niet naar een andere klas kunt, dat is altijd zo makkelijk weg te schuiven door school. Ik zou echt iets afspreken met degene die hoger staat dan de persoon die met dit verhaal aankwam, of anders een directeur, schoolcommissie..íets. Want aan die drukte horen ze ook iets te doen, niet alleen aan jouw klas maar het zal ook te vinden zijn in andere klassen.

Er zijn bepaalde leraren die denken jullie bekijken het maar ik doe geen moeite. Ze hebben geen overhand meer. Mijn vroegere klas kon tegen sommige leraren zelfs zéggen dat ze geen overhand hadden op hun, en vervolgens heel de klas apen geluiden maken en luid schreeuwen en lachen. Probeer je huiswerk daar maar eens in te maken, ik heb dat schooljaar en die daarop volgden dan ook niet afgemaakt, dat ging gewoon niet. Het wordt steeds erger..en het begint al heel jong die brutaliteit.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 08:53

ik lees nu dat je ook op een groenhorst college zit. ik heb op twee groenhorsts gezeten.
1 middelbare in nijkerk dit is de beste school waar ik (mijn toekomstige kinderen) zeker naar toe zal gaan doen. Ze hebben daar goed gezag over je, gewoon top!
de 2de was in barneveld een mbo opleiding. Ik had verwacht dat dit net zo'n topper zou zijn als nijkerk.
maar helaas, dit was echt een flop, geen gezag echt slecht gewoon.
wat mij betreft kun je ook een brief sturen naar het groenhorst bestuur. hun hebben weer gezag over je school.

hopelijk kun je een oplossing vinden

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:12

Ik zit ook in zo'n klas, alleen heb ik dan 15-18jarigen (sommigen verjaren heel laat) en ik ben de 2e oudste. Ik kan je verzekeren, dat is ook niet fijn En ik hoopte dat het na het middelbare over zou gaan, als je in een klas met volwassenen zit maar nadat ik dit las vrees ik ervoor Nagelbijten / Gniffelen

Ik kan de klas wel stilkrijgen maar de leraars niet, probeer hun dat maar eens uit te leggen.

Misschien ga je best naar de schooldirecteur, ik weet niet hoe die rangorde bij jullie zit, maar 1 hoger dan de mentor.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:13

Eens flink boos worden. Knipoog

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:21

pff wat vervelend zeg.

ze zouden die druktemakers de klas uit moeten sturen, dat ging bij ons wel zo altijd, en dan hup naar de directeur toe.

heb het wel eens gehad met een theorie les autorijden, was ook ontzettend vervelend om gek van te worden,
paar lui zaten achterin de klas te geiten.
die leraar toen heeft er 1 keer wat van gezegd, werkte niet, en is dus gewoon doorgegaan met les geven, wat erg lastig was voor diegene die de les wel wilde volgen.

Ik werd er op een gegeven moment zo gek van dat ik mijn vuist op tafel sloeg en flink boos werd.
spelen doe je maar buiten, ik betaal voor deze lessen zoals meerdere dus koppen dicht en ander wegwezen zo pff dat was eruit, en werkte het , ja hihi leraar zei bedankt hé.

en het was stil, en iedereen kon alles weer volgen

gr en s6

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:26

Redrumfox schreef:
Eens flink boos worden. Knipoog

Ik denk niet dat die druktemakers het leuk vinden als je grote mond tegen ze hebt opeens. Ze kunnen dan naar terug doen want meestal zijn de drukke kids ook best erge pesters. Ik zou inderdaad maar eens met de directeur praten, desnoods een nette mail sturen als je het niet helemaal durft face 2 face.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:27

Bij ons moeten ze ook naar de directeur maar of het wat helpt? Niets raakt ze