Ik ben Roosmarijn en ik zit in mijn examenjaar van de HAVO. Dit jaar moet ik een profielwerkstuk maken en daarvoor heb ik het onderwerp "artrose bij paarden" gekozen. Dit ook met oog op mijn vervolgopleiding. Ik wil namelijk de HBO opleiding dier&veehouderij in Delft gaan doen.
Nu wilde ik voor mijn profielwerkstuk een kleinschalig onderzoek doen hier op bokt door middel van een enquête. Er zullen vast bokkers zijn met een (verzorg)paard met artrose. Zouden jullie de onderstaande enquête voor mij willen invullen?
Alvast heel erg bedankt!!!
1. Hoe oud is uw paard nu?
2. Op welke leeftijd kreeg het paard last van artrose? En hoe snel verergerde de artrose?
3. Is er bekend in welke fase de artrose bij uw paard nu is? En op welke plek zit de artrose?
4. Wat zijn de merkbare gevolgen van de artrose, kunt u bepaalde dingen niet meer met uw
paard wat u voorheen wel kon?
5. Wanneer heeft uw paard het meest last van de artrose? (denk aan jaargetijden/trainingen
etc.)
6. Hoe merkt u aan uw paard dat deze last heeft van de artrose?
7. Geeft u uw paard speciaal voer/voedingssupplementen/medicijnen voor de artrose? Zo ja,
welke?
8. Mocht u uw paard speciale voedingssupplementen of medicijnen geven, wat voor
verbetering ondervindt uw paard hiervan?
9. Wat voor soort voedingsupplement geeft u uw paard? Welk merk krijgt van u de voorkeur?
10. Wat vindt u de beste remedie om met de artrose om te gaan? (Totale rust, constante
training, veel beweging, gewoon doortrainen op dressuurniveau etc.)
11. Krijgt uw paard speciale behandelingen of doet u bijvoorbeeld speciale trainingen met
hem/haar voor zijn artrose? Zijn deze effectief?
Groetjes Roosmarijn

Graag zelfs!