Diploma dierverzorging, wil paraveterinair?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardenpret
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-05-10

Diploma dierverzorging, wil paraveterinair?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 22:38

Hoi!

Ik zit een beetje in dubio. Ik ben momenteel werkloos omdat ik lang thuis heb gezeten vanwege overspanning. Nu ben ik weer begonnen met kleine baantjes en nu wil ik toch weer door naar een echte baan.

Ik heb een diploma dierverzorging niveau 3, maar wil door naar paraveterinair. Weet iemand of ik dat met dit diploma ook al kan doen, of dat ik echt door moet leren?

En waar raden jullie dan aan om te gaan leren, kan ik eventueel verkorten omdat ik al een diploma heb in dezelfde branche? Ik zie het niet meer echt zitten om met pubers in een klaslokaal te zitten. maar ben zeker bereid om bij te scholen.

Ik ben 22 jaar.


Erg benieuwd of mensen tips of ervaringen kunnen delen!

XFILE

Berichten: 86
Geregistreerd: 18-11-18

Re: Diploma dierverzorging, wil paraveterinair?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:58

Ik zou helemaal niks gaan doen in de dierenverzorging of medische wereld met dieren. Tenzij je door wilt voor dierenarts.

Die wereld is al jaaaaren overbevolkt. Iedereen wil dagelijks met dieren werken (heel eerlijk, ik ook) maar er is echt geen droog brood in te verdienen.
Doorleermogelijkheden zijn nihil en het loon hebben we het mar niet over. Aantal vriendinnen die paravetenair hadden gehaald zijn iets totaal anders gaan doen en anderen zijn daar wel beland maar verdienen echt een habbekrats.

Arlette1991

Berichten: 737
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:00

Ik heb in twee jaar paraveterinair gehaald in Barneveld, na een diploma manager recreatiedieren.

Als je eerst havo of mbo-4 hebt gedaan kan je verkort paraveterinair halen.

Ik raad je dit alleen wel af, ik heb zelf na twee jaar nog steeds geen werk als paraveterinair. Samen met driekwart van mijn klas. Je moet heel erg geluk hebben wil je echt werk erin kunnen vinden, er studeren veel te veel mensen af elk jaar weer.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:05

Heb na niveau 3 dierverzorging paraveterinair gedaan in 2 jaar dus je zou zo door kunnen gaan.

Maar zoals de rest al zegt er zijn heel veel paraveterinairs zonder werk. Dus de kans is niet heel groot dat je er een baan in vindt of je moet al via een stage kunnen blijven voor een paar uur. Weet niet in weke regio je zit?

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:14

Momenteel is er wel aanbod qua banen, maar dat is ook tijden heel anders geweest. Het is denk ik leuk als het echt je ding is, maar voor het loon enzo hoef je het niet te doen :P

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Diploma dierverzorging, wil paraveterinair?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:29

Het ligt qua werk heel erg aan de regio waar je zit.
In het westen van het land komen er geregeld vacatures voorbij.

Ik heb ze verkorte opleiding via cursus centrum Barneveld gedaan.
Is veel zelf studie en ook echt wel aanpakken. Maar na 2 jaar ben je klaar.
Wat de vooropleiding eisen zijn weet ik zo niet meer.

assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Diploma dierverzorging, wil paraveterinair?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:31

Je kan met jouw diploma aan paravet beginnen ja. Bedenk alleen goed dat de baangarantie nihil is. Ik ben zelf paraveterinair en ben nu bezig met de pabo, omdat er geen werk te vinden is haha. Maar als je hart er ligt, zeker doen!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:21