Zelf autotheorie leren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: Zelf autotheorie leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:46

Boek zelf helemaal doornemen en daarna oefen examens maken tot je deze goed maakt. Tussen door eens de lastige dingen nog een keer extra doornemen en dan je examen in.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Zelf autotheorie leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:10

Je kan het echt prima zonder cursus doen, ken helemaal niet veel mensen die een cursus hebben gedaan. Heb zelf toen het boek 1 keer doorgelezen en daarna een paar oefententamens gemaakt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:15

Zelf gedaan via i-theorie, in 1x geslaagd

Spotje2
Berichten: 81
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:45

Ik heb het theorie boek een keer doorgenomen. Gewoon een week lang elke dag een aantal pagina's en een stuk of 10 oefen examens gemaakt en echt kijken wat heb ik fout gedaan en waarom is dit fout. Theorievragen die ik niet onthouden kon opgeschreven en in 1 keer geslaagd. Die oefen examens waren bij mij vaak moeilijker dan het echte examen

Boek kon ik van een vriendin lenen en examens waren 5 euro voor 24 uur.

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:04

Online cursus/theorie (bijvoorbeeld iTheorie) en veel proefexamens doen. Dan red je het echt wel :j

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Zelf autotheorie leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:13

ik heb hem ook zelf geleerd, aan de hand van een theorieboek + daarna online oefentoeten maken :j eventjes blokken maar het resultaat mocht er zijn :D

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Zelf autotheorie leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:15

Hier ook geen cursus gedaan, was toch een paar jaar geleden toch zo'n ophef over dat ze geen theorie gaven, maar simpele trucjes om antwoorden te onthouden omdat die examens op een bepaalde manier waren opgebouwd?

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:23

shiroihebi schreef:
Hier ook geen cursus gedaan, was toch een paar jaar geleden toch zo'n ophef over dat ze geen theorie gaven, maar simpele trucjes om antwoorden te onthouden omdat die examens op een bepaalde manier waren opgebouwd?


Ja, volgens mij hebben ze daarom ook de vragen aangepast in het afgelopen jaar.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:33

boek gekocht
Paar keer doorgelezen
Examen gedaan en gehaald
Tis geen rocketscience

Room_Soesje
Berichten: 62
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Zelf autotheorie leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:12

Gewoon zelf leren gaat prima. Ik heb niet geleerd en mijn theorie in 1x gehaald maar ik zat al van jongs af aan veel voorin in de auto en keek altijd mee. Strikvragen worden niet gebruikt in examens maar wel vragen waar je gewoon goed moet lezen wat er nou echt gevraagd wordt.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Zelf autotheorie leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:15

Ik heb niet eens in het boek gekeken maar vooral proefexamens gemaakt. Ik had ook een CD ding voor op de PC was echt super handig. Als je dan een vraag fout had dan kwam er ook bij te staan wat er fout was.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Zelf autotheorie leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:24

Die strikvragen doen mensen zichzelf aan door zich af te laten leiden van de werkelijke vraag. Zo kreeg ik een foto te zien met een zwangere vrouw met de gordel verkeerd om. De vraag was of de gordel zo mocht. Die vraag had bijna iedereen fout omdat ze zich afvroegen of een zwangere vrouw wel auto mocht rijden. Dat was totaal niet relevant.

Je moet gewoon goed lezen naar wat er gevraagd wordt en alleen daar op antwoorden. De tijd die je krijgt is ook zeer ruim te noemen, mocht van mij wel door de helft.

daantjuhhh

Berichten: 26890
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:30

Nies_ schreef:
Die strikvragen doen mensen zichzelf aan door zich af te laten leiden van de werkelijke vraag. Zo kreeg ik een foto te zien met een zwangere vrouw met de gordel verkeerd om. De vraag was of de gordel zo mocht. Die vraag had bijna iedereen fout omdat ze zich afvroegen of een zwangere vrouw wel auto mocht rijden. Dat was totaal niet relevant.

Je moet gewoon goed lezen naar wat er gevraagd wordt en alleen daar op antwoorden. De tijd die je krijgt is ook zeer ruim te noemen, mocht van mij wel door de helft.

Dat laatste qua tijd is natuurlijk wel persoons gebonden.
Voor mij was het ook ruim zat. Maar er zijn zat mensen die begrijpend lezen lastiger vinden. Of langer nodig hebben om de situatie te analyseren.

verootjoo
Berichten: 35661
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:33

Nirvana_ schreef:
Ik heb geen enkel boek open geslagen... Alleen maar oefenexamens gemaakt. En natuurlijk onthouden waarom een antwoord goed of fout is. Bij het uiteindelijke examen kwamen heel veel vragen me heel bekend voor, of een variatie erop :+


Hahaha, dat ja. Zijn alleen de MC antwoorden in andere volgorde :7 Dus wel goed leren welk antwoord het dan moet wezen.

Ik had wel het boek open gedaan en gelezen, maar verder idd vooral oefenexamens gemaakt. Gewoon elke dag een stuk of 2/3.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:39

daantjuhhh schreef:
Nies_ schreef:
Die strikvragen doen mensen zichzelf aan door zich af te laten leiden van de werkelijke vraag. Zo kreeg ik een foto te zien met een zwangere vrouw met de gordel verkeerd om. De vraag was of de gordel zo mocht. Die vraag had bijna iedereen fout omdat ze zich afvroegen of een zwangere vrouw wel auto mocht rijden. Dat was totaal niet relevant.

Je moet gewoon goed lezen naar wat er gevraagd wordt en alleen daar op antwoorden. De tijd die je krijgt is ook zeer ruim te noemen, mocht van mij wel door de helft.

Dat laatste qua tijd is natuurlijk wel persoons gebonden.
Voor mij was het ook ruim zat. Maar er zijn zat mensen die begrijpend lezen lastiger vinden. Of langer nodig hebben om de situatie te analyseren.

Ik vond het echt veel te lang, leidt alleen maar af. Je weet het of je weet het niet, in het verkeer heb je ook geen zeeën van tijd om te bedenken wat je moet doen.

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat dat voor iedereen anders is, er gaf eerder al iemand aan de tijd kort te vinden.

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 18:30

Fijn om te lezen dat zoveel mensen toch zelf zijn geslaagd haha. Moet zeggen dat ik best goed kan leren dus vandaar dat ik zoiets had van laat ik t lekker zelf doen. De tijd wil ik er wel insteken, gaat me vooral om het besparen van het geld (pony en hele autolespakket etc moet ik allemaal zelf betalen).

Skinfaxi schreef:
Jep hier ook in 1 keer met zelf leren! Tip wat ik erg handig vond: in de bieb kon ik een aantal boeken lenen met cd met oefenexamens er bij. Heb je voor niks ontzettend veel oefenexamens!

Oeh dit is echt een super tip!! ga ik meteen ff uitzoeken.

Amaryllis schreef:
Zorg wel dat je je examen dan wel goed reserveert via MijnCbr want anders betaal je alsnog teveel :') http://mijn.cbr.nl en daar inloggen met je digid. Alle andere sites zijn rijscholen die geld aan je verdienen met veel hogere prijzen.

Mijn instructeur heeft het voor mij aangevraagd, en dan was 40 euro dus volgens mij zit dat wel goed