Eindexamens 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:58

Vero schreef:
Mag ik dat ook doen als ik frans vragen heb _O-


Tuurlijk!

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:01

Jongens ik wil mijn cijfers helemaal niet krijgen |(

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:34

Jeetje wat een hoge cijfers :wow:.

Anoniem

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:41

Mijn laagste en hoogste cijfer van dit jaar zijn voor hetzelfde vak. _O-
Een 4,6 en een 10 voor Duits. Al hoewel ik nog een heel laag cijfer voor wiskunde verwacht, heb echt maar de helft ingevuld. :=

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:59

Komt goed Empire :)
Morgen begint mn toetsweek en ik moet eigenlijk echt wat gaat doen. :+ Heb er eigenlijk wel veel vertrouwen in maar ik wil het gewoon niet verpesten
Gisteren Nederlands en geschiedenis teruggekregen, 8 voor nl en 6,9 voor gs :P
Mag hopen dat de toetsweek een beetje prima gaat.. voor maatschappijleer krijg ik een 0,5 punt extra dus dat scheelt maar ik heb nooit hoop in toetsweken _O- Heb het geluk dat voor de vakken waar ik al cijfers voor heb best wel goed voor sta (8 nederlands, 7 geschiedenis, 7 maatschappijwetenschappen, 9 wisA en 9 beeldende vorming :Y))

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:40

Goeie cijfers!
Mijn toetsweek begint maandag help :')

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:26

Komt goed athelas!
Ik heb tot nu toe alleen nog maar voldoendes terug :oo Een 5,6 voor eco, 6,8 voor wiskunde, 6 voor bio en een 7 voor maatschappijleer *\o/* . Oké vergeleken met sommige cijfers hier kei laag, maar voor hoeveel ik geleerd heb (heel weinig dus) ben ik erg blij. Ik moet nog drie cijfers terug krijgen geloof ik, twee daarvan zijn denk ik wel onvoldoende..

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:04

Ik ook al weer paar cijfers binnen, Bio 7,3, Duits 7,6, Engels 6,7. Blij mee!

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:28

Ik heb inmiddels zo goed als alles terug. Bio 6,2 (viel heel erg mee!), Scheikunde 9,2, Natuurkunde 5,2 (leve de herkansingen _/-\o_ ) en Nederlands 7,2. Voorlopig sta ik er wel goed voor, nu dit nog 2 periodes volhouden en daarna examens..

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:46

De leraar van maatschappijleer en ik mogen elkaar niet zo :') ik hoopte dat m'n 7 voor het SE iets goed zou maken maar nee, ik mag de rest van het jaar in m'n eentje vooraan zitten *D . Tijrwijl ik alleen maar een beetje veel aan het kletsen was en de rest van de klas ook niet eens stil was.

FlameHorse, een 9,2 voor scheikunde? Knap! Ik heb scheikunde nog niet terug maar verwacht eerder een 2,9 haha.

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:53

Lekker bezig allemaal! :D
Ik ben een poging aan het doen te leren, moeilijk, moeilijk... :')

Esbjerg

Berichten: 467
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:08

Succes Athelas!
FlameHorse, lekker bezig!! +:)+

Ik moet nog heel veel cijfers terug krijgen.
Heb tot nu toe een 4,3 op economie (wordt waarschijnlijk m’n herkansing), 5,5 op wiskunde en een 8,0 op maw.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:51

Ik heb wonder boven wonder een 8 voor wiskunde, en een 9 voor Engels. Engels is 75% de essay en 25% een soort hele rare woordjes toets die niet over de woordjes maar over de verbanden ging (???), dus ik ben er zeker van dat ik voor mijn essay een 9.5 of zelfs een 10 heb gescoord!!

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:14

Laatste cijfer is binnen: 7,8 voor aardrijkskunde. Helaas al weer veel huiswerk, presentaties en andere zooi staan. Druk druk druk, ook al is het pas week 2 van de nieuwe periode.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:33

Eergisteren had ik een nacht merrie dat ik een 1 voor mo had en een 3 voor eco. En gisteren had ik een nachtmerrie dat ik een 2 voor ak had :') . Het is wel duidelijk dat ik zenuwachtig ben

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 12:58

een 10 haal je meestal nooit voor een essay, tenminste bij ons niet want "er is altijd wel verbetering mogelijk" ook als hun geen specifieke dingen kunnen noemen _O-

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:07

Vero schreef:
een 10 haal je meestal nooit voor een essay, tenminste bij ons niet want "er is altijd wel verbetering mogelijk" ook als hun geen specifieke dingen kunnen noemen _O-

Klopt :+ bij bookreports en presentaties ook niet. Ik heb dus tot twee keer toe al een 9.9 gehad voor die dingen omdat ze weigeren een 10 te geven :')

Oh en.. even stoom afblazen. Ik heb de meest nutteloze pws partners OOIT. ik was gisteren niet op school, en we zouden 80 minuten krijgen om aan het pws te werken. Nu heb ik tot nu toe ALLES gedaan en meerdere keren aangegeven dat hun ook wat moeten doen. Dus ik heb tegen ze gezegd dat ik echt wat moeten doen wanneer ik er niet was. Ik heb ze uitgelegd wat ze moeten doen etc. Kijk ik later naar het Google drive bestandje, hebben ze welgeteld drie zinnen geschreven, waarvan ik WEET dat ze gekopieerd en geplakt zijn, en ook niet eens over wat ik ze vertelde te doen {:)-:(

Even een visuele representatie van hoe ik toen naar mijn telefoon schermpje aan het kijken was:


Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:34

De reden dat ik het alleen doe..... :D

Kairos
Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:50

Lestrange01 schreef:
Vero schreef:
een 10 haal je meestal nooit voor een essay, tenminste bij ons niet want "er is altijd wel verbetering mogelijk" ook als hun geen specifieke dingen kunnen noemen _O-

Klopt :+ bij bookreports en presentaties ook niet. Ik heb dus tot twee keer toe al een 9.9 gehad voor die dingen omdat ze weigeren een 10 te geven :')

Oh en.. even stoom afblazen. Ik heb de meest nutteloze pws partners OOIT. ik was gisteren niet op school, en we zouden 80 minuten krijgen om aan het pws te werken. Nu heb ik tot nu toe ALLES gedaan en meerdere keren aangegeven dat hun ook wat moeten doen. Dus ik heb tegen ze gezegd dat ik echt wat moeten doen wanneer ik er niet was. Ik heb ze uitgelegd wat ze moeten doen etc. Kijk ik later naar het Google drive bestandje, hebben ze welgeteld drie zinnen geschreven, waarvan ik WEET dat ze gekopieerd en geplakt zijn, en ook niet eens over wat ik ze vertelde te doen {:)-:(

Even een visuele representatie van hoe ik toen naar mijn telefoon schermpje aan het kijken was:


[ [url=m/0JUdoh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gewoon zeggen dat jij hrt eindresultaat wil inleveren, zodat je ze erbij kunt lappen in de eindevaluatie :')

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:04

Vervelend! Kan je hier niet over praten met je begeleider?

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 01:05

Jongens even jullie mening hierover: mijn gemiddelde voor Engels is een 9.6, afgerond zou ik dus op mijn examen een 10 hebben staan.

Echter heb ik voor mijn essay een 9. Blijkbaar is dat de hoogst mogelijke score omdat ze geen 10 willen geven. Ik heb vandaag mij essay in kunnen zien en heb perfect gescoord op alle onderdelen. Vandaar dat ik dus die 9 heb gekregen.

Nu gaat mijn gemiddelde door dit cijfer ondanks dat ik het perfect gemaakt heb, naar beneden. Hierdoor zou ik afgerond geen 10 maar een 9 op mijn examen staan. Dit vind ik persoonlijk erg zonde, want wat voor een motivatie heb ik dan om het perfect te doen wanneer er geen enkele andere mogelijkheid is dan mijn gemiddelde naar beneden te halen? Zou ik naar mijn docent toe moeten gaan en even met hem overleggen? Ik vind dit namelijk best oneerlijk

trouwens we hadden nog een engels toets vandaag over war poets, en als bonus vraag hadden we "schrijf in het Engels een kort gedicht over oorlog"

En omdat ik principieel op dit soort vragen tegen ben heb ik dit geschreven

"Actually all I need to write is nonsense
I can just write "war is trash"
And hope that with that extra point
I'll have enough to pass"
:+

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:05

Lestrange01 schreef:
Jongens even jullie mening hierover: mijn gemiddelde voor Engels is een 9.6, afgerond zou ik dus op mijn examen een 10 hebben staan.

Echter heb ik voor mijn essay een 9. Blijkbaar is dat de hoogst mogelijke score omdat ze geen 10 willen geven. Ik heb vandaag mij essay in kunnen zien en heb perfect gescoord op alle onderdelen. Vandaar dat ik dus die 9 heb gekregen.

Nu gaat mijn gemiddelde door dit cijfer ondanks dat ik het perfect gemaakt heb, naar beneden. Hierdoor zou ik afgerond geen 10 maar een 9 op mijn examen staan. Dit vind ik persoonlijk erg zonde, want wat voor een motivatie heb ik dan om het perfect te doen wanneer er geen enkele andere mogelijkheid is dan mijn gemiddelde naar beneden te halen? Zou ik naar mijn docent toe moeten gaan en even met hem overleggen? Ik vind dit namelijk best oneerlijk

trouwens we hadden nog een engels toets vandaag over war poets, en als bonus vraag hadden we "schrijf in het Engels een kort gedicht over oorlog"

En omdat ik principieel op dit soort vragen tegen ben heb ik dit geschreven

"Actually all I need to write is nonsense
I can just write "war is trash"
And hope that with that extra point
I'll have enough to pass"
:+



Mijn advies is dat je het er lekker bij moet laten. Er is altijd verbetering mogelijk, zoals bijvoorbeeld in de gebruikte woordenschat.

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:50

Lestrange01 schreef:
Jongens even jullie mening hierover: mijn gemiddelde voor Engels is een 9.6, afgerond zou ik dus op mijn examen een 10 hebben staan.

Echter heb ik voor mijn essay een 9. Blijkbaar is dat de hoogst mogelijke score omdat ze geen 10 willen geven. Ik heb vandaag mij essay in kunnen zien en heb perfect gescoord op alle onderdelen. Vandaar dat ik dus die 9 heb gekregen.

Nu gaat mijn gemiddelde door dit cijfer ondanks dat ik het perfect gemaakt heb, naar beneden. Hierdoor zou ik afgerond geen 10 maar een 9 op mijn examen staan. Dit vind ik persoonlijk erg zonde, want wat voor een motivatie heb ik dan om het perfect te doen wanneer er geen enkele andere mogelijkheid is dan mijn gemiddelde naar beneden te halen? Zou ik naar mijn docent toe moeten gaan en even met hem overleggen? Ik vind dit namelijk best oneerlijk

trouwens we hadden nog een engels toets vandaag over war poets, en als bonus vraag hadden we "schrijf in het Engels een kort gedicht over oorlog"

En omdat ik principieel op dit soort vragen tegen ben heb ik dit geschreven

"Actually all I need to write is nonsense
I can just write "war is trash"
And hope that with that extra point
I'll have enough to pass"
:+



Ik zou het er lekker bij laten. Kans is klein dat je voor je ce ook een 9,5 of 10 haalt dus dan sta je toch geen 10. Daarbij heb je gewoon een 9 gekregen en geen 10; zoals FlameHorse ook al zegt is er altijd verbetering mogelijk.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:50

Het gaat me niet zozeer om de 10, maar dat mijn gemiddelde naar beneden gaat. Ze zouden ook een 9.8 kunnen geven, dat is geen tien maar dan haal je de gemiddelde van mensen met hoge cijfers ook niet naar beneden.

(En overigens, wie weet haal ik wel een 9.5 op mijn ce :+ )

Ik heb nu alle cijfers van de toetsweek terug behalve geschiedenis. Alles gemiddeld een 8 (zelfs economie!!!) Of een 9. Alleen aardrijkskunde had ok een 6.1 voor dus ik ga die herkansen. Ik heb dus weer voor niks 300 mental breakdowns van stress gehad want dit is ver uit de beste toetsweek ooit :')

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 13:14

volgens mij heb jij niks te klagen over je cijfers :') maar je kan vragen wat je eventueel beter zou kunnen doen qua zinsstructuur of woordkeuze zodat je de volgende keer een 9,5 ofzo kan halen.