Zijn er mensen die ook toevallig een bachelor in zowel science als social science hebben gedaan?
Mocht iemand het rare verloop van mijn studie willen weten:
- Eerst afgestudeerd van het gymnasium (cum laude)
- Toen tussenjaar in Engeland
- Daarna 1 jaar University College Utrecht gedaan wat ik erg leuk vond (daar wiskunde, psychologie, Frans, linguïstiek en biologie gevolgd, maar vooral wiskunde en psychologie trokken mijn interesse)
- Toen geswitcht naar geneeskunde, omdat ik dacht dat dat mijn ding was en deels onder druk van mijn ouders. Dit bleek echt niet mijn ding te zijn helaas dus ik ben er nu net mee gestopt. Dit jaar ga ik nog werken en volgend jaar een studie beginnen die ik wel daadwerkelijk ga afmaken

Gelukkig ben ik pas vorige week 20 geworden dus ik ben nog niet super oud. Ik weet dat mensen misschien gaan zeggen 'ga maar voor 1 studie, want dan maak je het tenminste af'. En dat is ook wel zo, maar als ik het echt niet aan kan, dan kan ik altijd nog stoppen met 1 van de 2 studies. Mijn interesse ligt gewoon echt in zowel psychologie als wiskunde. Ik had gekeken naar Artificial Intelligence, omdat dit leek op een combi van wiskunde en psychologie, maar dat was echt te veel programmeren voor mij en dat trekt me niet. Ik weet ook dat de baankansen bij wiskunde hoger zijn dan psychologie, maar ik wil graag studeren om mijn kennis te verbreden in gebieden die ik interessant vind. Baankansen keek ik hiervoor heel erg naar (geneeskunde had bv een erg goed vooruitzicht

Ik zit te denken om het bij de VU te gaan doen, maar ik ga ook nog kijken bij de UU dit weekend.