Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:05

rien10 schreef:
Tja, Een boekhouder is geen luxe. Het is essentie. Vandaar waarschijnlijk dat jij het tussen aanhalingstekens zet, Pluisje88.
Ik denk niet dat de gemiddelde starter alle regelingen kent en een fatsoenlijke IB kan indienen voor zichzelf. Maar men wil het wel steeds goedkoper.
Ik heb nu een punt bereikt dat ik denk: "Zo tot hier en niet verder".


Absoluut niet. Maar er moet eerst wel geld zijn om uit te geven. Zo lang dat er niet is, zit zoiets als een boekhouder er niet in.

rien10
Berichten: 14674
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:22

Noeps schreef:
Met alle automatiseringen is mutaties inboeken dus juist iets wat ik (of mijn partner) prima zelf kan doen. Het systeem herkent de meeste dingen onderhand al dus is het een kwestie van accorderen en her en der een grootboek aanpassen.
De aangifte IB besteed ik wel uit hoor.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat zijn besparing uiteindelijk door jou betaald wordt, daar kan ik inkomen. Maar ik ben ook gewend dat veranderen van administratiesysteem/salarisadm e.d gemoeid gaan met eenmalige opstartkosten, reken jij die ook?

Nee. Die reken ik niet. Dat is service van mij.

rien10
Berichten: 14674
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:53

Snappen jullie het nog? Ik niet meer. Ineens, vanaf drie kanten (letterlijk) komt het werk me aanwaaien. De eerste drie tot vier maanden zit ik meer dan fulltime vol. Daarna zal het 75% tot 90% zijn. Lekker? Jazeker. Maar "even" doorbijten tot maart. Ha ha

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:31

Karma :)) Succes!

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:48

rien10 schreef:
Snappen jullie het nog? Ik niet meer. Ineens, vanaf drie kanten (letterlijk) komt het werk me aanwaaien. De eerste drie tot vier maanden zit ik meer dan fulltime vol. Daarna zal het 75% tot 90% zijn. Lekker? Jazeker. Maar "even" doorbijten tot maart. Ha ha


Whut? Wat goed! You get what you ask for from the universe :D

Gefeliciteerd!

rien10
Berichten: 14674
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:00

pluisje88 schreef:
rien10 schreef:
Snappen jullie het nog? Ik niet meer. Ineens, vanaf drie kanten (letterlijk) komt het werk me aanwaaien. De eerste drie tot vier maanden zit ik meer dan fulltime vol. Daarna zal het 75% tot 90% zijn. Lekker? Jazeker. Maar "even" doorbijten tot maart. Ha ha


Whut? Wat goed! You get what you ask for from the universe :D

Gefeliciteerd!

Precies. Ik heb aardig wat lijntjes uit staan. :j

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:28

Aangezien ik binnenkort weg ga bij de Rabo met m’n zakelijke rekening (ga over naar knab) moet ik dan ook zelf uitkijken naar een pin mogelijkheid. Welke hebben jullie en hoe bevalt dat?

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:56

Als in, een eigen pin automaatje?

SumUp!! Ontzettend blij mee :j Interface is duidelijk en biedt direct wat je nodig hebt, apparaat zelf gaat gigantisch lang mee, geen moeilijkheden met verbinden gehad met mijn telefoon/tablet. Prijzen en uitbetalen is voor mij goed te doen.

Zitten twijfelen over deze of de iZettle, maar de SumUp kan je ook in het buitenland laten activeren, en ik moet nog wel eens in België zijn.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:15

Ja zoiets inderdaad. Heb dus nu de SmartPin van Rabo maar die valt dan weg. Moet eerlijk bekennen dat ik hem nog nooit gebruikt heb maar nu ik meer workshops ga geven en met het oog op komende kerstmarkten is het toch wel handig. Zit er ook een beetje mee dat ok straks ga behandelen voor een fiks tarief, maar tegelijk soms ook dingen van 2,- ofzo moet afrekenen. Daardoor is het lastig om te kiezen tussen percentage of tarief. Ik zie in door de pinautomaten de pasjes niet meer zegmaar hahaha

rien10
Berichten: 14674
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:17

Waarom vraag je de deelnemers aan je worshops niet een Tilkie? Dan laat je ze betalen waar jij naast staat. Klaar en kostenloos

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:52

Ja had ik ook aan gedacht! De jongere generatie doet dat ook, maar hoe doe ik dat met de oudere generatie die geen internet bankieren heeft op de telefoon?

rien10
Berichten: 14674
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:27

Ehhh goed punt :j

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:47

Het is een uitstervend ras maar toch ;)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:14

Oudere generatie heeft gewoon cash. Of cheques :))

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:42

Prrrr schreef:
Oudere generatie heeft gewoon cash. Of cheques :))


Ja maar ik wil zelf geen cash eigenlijk ;)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:02

Nee dat probleem ken ik :j

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:43

Wij hebben ook een sumup, maar dat is geen aanrader als je vaak hoge bedragen hebt omdat het om een % afdraging gaat. Bij een bedrag van bijvoorbeeld €400 euro, wat niet gek is bij ons, ben je dan €11 aan transactie kosten kwijt.
Sum up kost wel maar €19,- om aan te schaffen, dus misschien is het wel een goed idee. als het niets is en je bent alsnog veel geld kwijt of je gebruikt het te weinig kun je altijd iets anders proberen.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:26

Ik bedenk me ineens. Misschien een heel stom idee, sommigen werken met een vest tarief, ideaal bij grote bedragen, sommigen met procenten. Zou het niet kunnen om dan twee van die systemen naast elkaarvte laten lopen? Dan zou je voor beide een goede oplossing hebben

rien10
Berichten: 14674
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:16

Twee mobiele pin apparaatjes bedoel je? Slim!

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:21

rien10 schreef:
Twee mobiele pin apparaatjes bedoel je? Slim!


Ja :o 1 met vast tarief per transactie bijv 30 cent voor grote bedragen en in met percentage voor bijv. 3% voor kleine bedragen

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:57

De vaste bedragen hebben (meestal/altijd?) een abonnement waardoor het pas rendabel is bij redelijk wat transacties per maand.


Je kunt het ook anders bekijken: potentiële klant twijfelt over aanschaf, twee procent korting zou hem/haar over de streep trekken. Zou je die korting geven?

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:46

Rex_Rolfo schreef:
Je kunt het ook anders bekijken: potentiële klant twijfelt over aanschaf, twee procent korting zou hem/haar over de streep trekken. Zou je die korting geven?


Nee ik niet. Maar dat ligt aan mijn werk denk ik. Als je gezondheid bij 2% korting belangrijk genoeg is om er aandacht aan te besteden, en met de gewone prijs niet, dan neem je het niet serieus genoeg en dan ben je niet mijn klant.

Klinkt arrogant maar de insteek is dat de klant zelf wil werken aan zijn gezondheid, daarbij buiten de gebaande paden wil gaan en met aandacht voor zichzelf en wil leren en ontwikkelen om verbetering te bereiken dan is dat een bepaalde instelling bij die persoon. Op het moment dat 2%, lees € 1,70 per afspraak het verschil maakt tussen wel of niet, dan heeft de klant niet de instelling die nodig is

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:06

Ja oké, maar dat is een andere redenatie dan een financiële. Vooral bij impuls aankopen is mogelijkheid tot pinnen een dikke plus.


https://www.knab.nl/zakelijk-betalen/mobiel-pinapparaat

Welke van deze twee aanbieders het beste bij jouw wensen past, hangt helemaal af van jouw maandelijks gebruik.

iZettle* PinMobile*
20 transacties van € 100 per maand € 55 € 15,95
400 transacties van € 5 per maand € 55 € 129,95


Hoe dan ook, geld kosten doet het toch wel ^)

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:42

Daag!

Ik ben er over uit en wil mijn idee werkelijkheid laten worden. Ik wil mijn eigen bedrijf gaan starten.

Alleen heb ik geen idee wat en waar ik moet beginnen.

Ik heb een naam, ik ben begonnen met het bedrijfsplan, ik heb voor ogen wat de doelgroep is en wat ik wil bereiken met mijn website/diensten en... Dat is het :') het enige wat ik krijg te horen is dat ik het gewoon moet doen.

Ik ga in de meeleesstand :)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:00

Gewoon doen :j Heb ik uiteindelijk ook gedaan. Informatie inwinnen bij KvK en Belastingdienst voorkomt wel een hoop ellende. In mijn geval heb ik vanuit de beroepsgroep ook nog een setje eisen, maar toen ik daar over belde werd daar vrij luchtig over gedaan. Gewoon doen, was het advies. Je kan je idee ook kapotdenken.