.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:18

Knap dat je deze stap zet!

Ik zit een heel klein beetje in een ietwat gelijkaardige situatie.
Ik had een vervolgopleiding kunnen doen, maar heb dat destijds om verschillende redenen niet gedaan. Inmiddels ben ik aan het werk en zou het goed zijn dat ik toch die vervolgopleiding ga volgen. De voornaamste reden waarom ik dit vroeger niet gedaan heb, is nog steeds aanwezig (en zal ook aanwezig blijven). Toch heb ik mij ingeschreven om ook in september te starten. Dat dan in combinatie met mijn werk. Ik kijk er wat met gemengde gevoelens naar, maar ik heb mezelf voorgenomen het gewoon te proberen. Wie niet waagt, niet wint. En ik heb me ook voorgenomen goed te plannen en daarin ook momenten voor mezelf te voorzien want ik weet van mezelf dat ik anders te weinig tijd neem voor mezelf ;-). Gelukkig kan ik ook rekenen op heel wat steun en hulp van verschillende mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:09

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:24

Op zich is het niet zo abnormaal hoor. Je moet aan iets nieuw wennen en dat vraagt tijd.
Wat je zou kunnen doen is iets plannen waarvoor je echt op tijd op moet en de deur uit moet. Dat geeft je een doel om op te staan. Als het dan nog iets leuks is, is dat natuurlijk extra motiverend. Of roep de hulp in van familie en vrienden: laat ze je op een bepaald uur bellen en jou motiveren om dan toch echt op te staan.
Het kan ook helpen, als het je ligt, om ergens een schriftje oid te leggen en daarin je vorderingen bij te houden. Zeer zeker opschrijven als het gelukt is!
Ken je de methode / het boekje reteaming? Dat zou ook wel iets voor jou kunnen zijn. Het is een methode om stapsgewijs veranderingen aan te brengen in je leven (vooral op sociaal-emotioneel vlak, maar iets als dit kan ook).
Succes en niet opgeven he!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:25

Annet_Dottie schreef:
Hee mensen,
Ik kom even het topic weer een beetje omhoog schoppen :+
Gisteren wou ik de zoveelste poging doen tot in een goed ritme komen alvast voor school, maar dit bleek iets moeilijker dan gedacht, gisteren was mijn mobiel (met volle batterij) ergens 's nachts gewoon uit gevallen.. En was ik mijn gekregen wekker vergeten te zetten.
Vandaag dus een nieuwe poging, hup gelijk om 6:45 , maar ik ben zó geen ochtendmens.. Dus ik heb 3 keer de wekker verzet met tussendoor wel 5/10 minuten wakker, om om half 8 echt te zeggen nu moet je echt uit bed.. Nog 10 minuten getreuzeld met mijn telefoon natuurlijk dus rond 20/kwart voor was ik van bed af..
Nu wou ik het zo doen dat ik toch al een beetje in het ritme van naar school moeten zou komen dus om half/kwart voor 7 op en rond 8uur van huis weg. Nu is het 10 over 8 en begin ik net een beetje wakker te worden _O-
Ik word gewoon instant chagrijnig op mezelf dat ik niet mezelf nog meer die schop onder m'n hol kan geven om het toch te doen, en begin me er een beetje zorgen om te maken of dat straks wel goed komt |( misschien op de zaken vooruit lopen na poging 1, maar heeft er nog iemand tips hiervoor?


Pupke niet zo streng zijn voor jezelf, nergens voor nodig. Dat ritme komt wel als je straks, sja, in een ritme komt door je vaste werk en lestijden.
Verder: Lekker bezig!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 00:51

Annet_Dottie schreef:
Hee mensen,
Ik kom even het topic weer een beetje omhoog schoppen :+
Gisteren wou ik de zoveelste poging doen tot in een goed ritme komen alvast voor school, maar dit bleek iets moeilijker dan gedacht, gisteren was mijn mobiel (met volle batterij) ergens 's nachts gewoon uit gevallen.. En was ik mijn gekregen wekker vergeten te zetten.
Vandaag dus een nieuwe poging, hup gelijk om 6:45 , maar ik ben zó geen ochtendmens.. Dus ik heb 3 keer de wekker verzet met tussendoor wel 5/10 minuten wakker, om om half 8 echt te zeggen nu moet je echt uit bed.. Nog 10 minuten getreuzeld met mijn telefoon natuurlijk dus rond 20/kwart voor was ik van bed af..
Nu wou ik het zo doen dat ik toch al een beetje in het ritme van naar school moeten zou komen dus om half/kwart voor 7 op en rond 8uur van huis weg. Nu is het 10 over 8 en begin ik net een beetje wakker te worden _O-
Ik word gewoon instant chagrijnig op mezelf dat ik niet mezelf nog meer die schop onder m'n hol kan geven om het toch te doen, en begin me er een beetje zorgen om te maken of dat straks wel goed komt |( misschien op de zaken vooruit lopen na poging 1, maar heeft er nog iemand tips hiervoor?


Ik zit in het zelfde schuitje, ook weer na 7 jaar voor het eerst naar school. Maar je weet straks dat het echt een verplichting is en je zal jezelf echt die ochtend een schop onder je hol geven als je je dreigt te verslapen. Waarschijnlijk word je de eerste dag of dagen zelfs voor de wekker gaat een aantal keer wakker, omdat je bang bent je te verslapen (althans, zulke dingen heb ik altijd). De eerste weken zullen best vermoeiend zijn omdat je weer moet inkomen, maar het komt vast goed!
Jij begint zeker ook as week? In ieder geval succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:46

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:06

Super stoer dat je weer terug naar school gaat. Heel veel succes en plezier volgende week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:01

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:45

Wat fijn TS!!!
Positief dus! Hier natuurlijk vorige week dinsdag begonnen, lange dagen ook (08:30-15:45 en 08:30-17:15) maar gelukkig 1 dag per week van bv 10:15-14:00. Afzien is het hè, na zo'n lange tijd zulke lange dagen in de schoolbanken? :+
In ieder geval heel veel succes en plezier tijdens je opleiding en keep us updatet! :)

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:56

Super stoer dat je gewoon weer een opleiding bent gestart +:)+ en fijn te lezen dat de eerste 2 dagen in ieder geval bevallen zijn.

Ik ga als het goed is in oktober weer beginnen met een nieuwe opleiding, 15 jaar na het behalen van mijn vorige opleiding. Zal wel weer even wennen zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:27

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:31

Supergoed dat je dit doet zeg! Ik ben zelf ook begonnen aan een HBO studie op 28-jarige leeftijd. Is prima te doen hoor. Immiddels 2 jaar 'pauze' gehad door psychische problemen, maar sinds deze week weer vol aan de bak :D Succes!!

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:55

Super stoer dat je weer terug naar school bent gegaan!

Ik heb maandag mijn eerste schooldag gehad, ik ga ook weer volledig naar school nadat ik er meer dan 10 jaar tussenuit ben geweest. Heb vorig jaar wel een aantal maanden op school gezeten, maar dat was 3 uur per week en particulier, totaal iets anders dan nu.
Ik zit wel in een 23+ klas, maar ben alsnog de oudste... Ik wens je veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:55

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:20

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11858
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:37

Wat goed dat je dit doet en ook dat je vandaag toch hebt doorgepakt.
Want 'opgeven' lijkt al snel een gemakkelijker optie dan doorgaan. Maar helaas is het dan vaak ook zo dat je daarna het weer sneller opgeeft. En dat jij je nu wat ziek voelt is vervelend, maar geen ramp. Hopelijk voel jij je morgenochtend weer beter en kun je weer een dag werken aan je toekomst.
Je maakt best een hele grote verandering door, en dat je lijf daarop reageert is niet gek. Maar laat je daar niet door van je padje brengen. Houd je doelen voor ogen en vraag hulp als je het nodig hebt (daar zijn docenten voor).
Stel je eens voor over hoe jij over een klein jaar je diploma ontvangt en lovende woorden van de mensen om je heen... Dáár wil je naar toe.
Iedere dag dat het goed gaat, heb je weer een overwinning behaald.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:28

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11858
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:55

He ts, hoe gaat het met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:39

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:56

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11858
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:20

Houd vol voor jezelf!
Dat diploma is voor en van jou, niet voor je klasgenoten.
Zie het als uitdaging om hier volwassen mee om te gaan, en je niet laten meeslepen.
Succes!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:42

Gewoon doorbikkelen, je kunt het!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:31

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 01:15

Annet_Dottie schreef:
Bedankt <3 Waardeer jullie reacties echt.
Zit er emotioneel even helemaal doorheen vandaag op alle fronten helaas maar goed ik geef niet zomaar op..

Late reactie, maar blijf bikkelen!
Wij hebben de eerste 'fittie' in de klas ook al gehad
En afgelopen week had ik per ongeluk een memo de groepsapp van mijn klas ingestuurd die naar mijn familie app moest.
Ging erom dat ik in het vliegtuig zat met een écht krijsend kind voor me die ook onmogelijk vastgezet kon worden in de stoel. Vervolg: bijna een uur vertraging hierdoor (hij ging al tekeer voor we aan boord gingen maar hield niet op), ze konden niet opstijgen en op het moment dat ze moeder en kind van het vliegtuig wilden droppen viel het kind in slaap.
Ik zat er recht achter en iedereen bemoeide zich ermee (zelfs van achterin het vliegtuig door de overlast), dus ik stuurde een spraakmemo gericht aan mijn familie met daarin 'ik kan dat kind z'n nek wel omdraaien of ducktape gebruiken'. Bij wijze van natuurlijk, zou dat natuurlijk nooit doen maar ik was wel geïrriteerd geraakt en heb dat heel nonchalant gestuurd.
Met direct als gevolg een reactie 'ik wens dat jij nooit geen kinderen zal krijgen'. Waarna een ander weer een gif plaatje stuurt waarin een Simpson popcorn eet, wetende dat het waarschijnlijk ging escaleren.
Op dat moment kwam ik er achter dat het dus in de verkeerde app terecht gekomen was.
Balen, en ja niet heel netjes van mij (maar was ook niet geschikt en niet bedoeld voor de klassen app) maar die reacties raakte me vreemd genoeg wel en is gewoon niet leuk.
Maandag zie ik mijn klasgenoten pas weer voor het eerst en ik twijfel of ik betreffende personen met mijn reactie / gevoel confronteer.
En anderzijds denk ik laat het gaan, ook ik moet mijn diploma zonder hen halen en zit er voor mijzelf.

Heel verhaal geworden, maar laat je niet onderuit halen door anderen en reageer vooral niet op anderen zoals betreffende persoon van het popcorn plaatje dat deed. In mijn geval wekte dat ook irritatie op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:20

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt