Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:00

Ah, ja op zo'n manier. Dan is het meer de situatie. Als ze hier eens schrikken van iets raak ik ook weleens verstrikt in de lijnen. _O-

Ik zou met een te grote halsband echt weigeren te lopen :n Dan krijgen de wel iets van hier om. Ga ze niet kwijtraken.

Ik heb laatst (met toestemming) gefietst met mn uitlaathond. Heb de blaren nog op mn handen zitten := Maar ja, wat wil je als dit je eerste keer rennen is in +- 2 jaar. Dus heb m maar even lekker laten rennen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:13

Dat de lijnen verstrikt geraken kan ik nog wel begrijpen. :p Maar echt loslaten/ontsnappen is alweer iets anders.

Maar het was in haar post een beetje onduidelijk of ze de lijn nu had losgelaten of ze uit hun halsband/tuigje ontsnapt waren. Omdat ik mij meen te herinneren uit een andere post dat de leibanden/tuigjes niet meer in de beste staat waren? Ik zou alleszins misschien ook wel eens contact opnemen met de eigenaar om eens een update te doen hoe het gaat...

Op zich zou ik eigenlijk ook nog wel zijn oude halsband kunnen gebruiken denk ik, die past nog wel als ik hem groter maak. Maar ik vraag me alleen echt af hoe zij hem dan uitlaten en of hij nog nooit ontsnapt is. :') Ik zou daar toch echt schrik voor hebben. Het is dan ook nog een grote terriër dus als die de benen kan pakken kan het nog een avontuur worden... :=
Mijn oppas MH zijn halsband was ook wel een beetje te groot, maar hij zou nooit proberen zich eruit te trekken en liep altijd voor mij dus daar had ik minder problemen mee, luisterde ook goed. Maar een hond die naar achteren gaat trekken is dan weer lastiger. :')

En fietsen? Heb je dat dan 's avonds gedaan? Hier is het echt rond de 30 graden, volgens mij is het 's avonds zelfs nog te warm.. :')
Wel vervelend zo'n blaren zeg, misschien een lijn kopen die minder schuurt? :p
Ik weet niet of je van volledig leren lijnen nog blaren krijgt?

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:31

Nee ze zijn niet ontsnapt uit hun tuig en het zijn er idd maar 2 :+
Ze trekken ineens zo hard bij het zien van een kat dat 1 lijn uit mijn handen glipt of ik laat los omdat ik anders de stoep mag knuffelen.
Ze zijn niet opgevoed qua lopen ook, lopen links, rechts, achter je etc. Als ze iets ruiken zijn ze weg. Ze lopen gewoon heen waar ze naartoe willen en gooien hun volle gewicht in het tuig. Zit telkens in de knoop. :+ Gisteren even geoefend dat ze iig aan mijn rechterkant bleven en dat ging na een tijdje wel goed.. in de avond loop ik hard met ze (de lange straat uit) en dan hebben ze super focus. Maar ga dat niet doen in de volle zon haha.
Ze zijn als pup uit Spanje gekomen.
Eigenaar zei na navragen dat ze alleen achter eekhoorns aangaan en dan niet te houden zijn.
Ik heb al meerdere updates gegeven en vragen gesteld en daar wordt de volgende dag op gereageerd. Ze vroeg ook na nacht 1 of ik nog wel op wilde passen. Ik wilde toen nog niet direct opgeven zegmaar.
Maargoed, nog 1 nachtje en mijn vriend die helpt me nu met uitlaten (het is mijn baantje, hij werkt thuis). :) maar ga idd wel vriendelijk feedback geven (iemand tips? haha)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:34

Dat is niet zo handig idd... :=

Ik zou ze dan tijdens de gewone wandeling zo kort mogelijk proberen te houden. Dan hebben ze al minder kracht om te trekken. En proberen meer oplettend te zijn of je zelf geen kat ziet, dan kan je op voorhand al eventueel de andere kant oplopen zodat je geen getrek krijgt. Gelukkig is het nog maar voor een nachtje dan.

Ik zou gewoon eerlijk zeggen hoe de honden zich gedroegen. Was het ook bij jou of was het bij iemand anders dat ze tijdens de nacht ook bleven blaffen?
Zou het toch wel aangeven. Al snap ik wel dat je het misschien moeilijker vind om direct af te zeggen dat je niet meer op hun zou willen passen bijvoorbeeld (als dat het geval is). :p
Maar je zou vriendelijk kunnen aangeven dat je niet vindt dat jullie de beste combinatie zijn en sommige dingen wat moeizamer verliepen. Uiteraard ook wel de positieve dingen vermelden zoals dat het wel goed ging tijdens het hardlopen en dergelijke, maar dat het over het algemeen toch iets te stressvol was.

Iets in die aard. :+

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:11

Kort houden is dan idd beter en zorgen dat ze hun focus bij jou houden.

En idd melden bij hun baasjes. Ook hondjes uit Spanje moeten kunnen luisteren. Ze zullen er zelf ook profijt van hebben als ze ze opvoeden. En ik zou aanraden om het tuig voorlopig om te wisselen voor een halsband tot ze het trekken zijn afgeleerd. Heb je geen goede hondenschool in de buurt die je kan aanraden?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:50

Ik heb zelf wat tuigjes is altijd handig in geval van nood.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:27

Hier een ADHD hond tot maandag de eigenaar zoekt een andere baas.Is een soort van los geslagen hond nu.Met de juiste baas heb je een leuke hond.
Afbeelding

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 21:41

Even wat anders;
Ik heb nu al een aantal keer dat mensen zeggen/vragen wat de kosten zijn. Ik vind dat een vervelende vraag want de kosten staan gewoon heel duidelijk op pawshake dus ik begrijpt niet helemaal waarom dat gevraagd wordt, ik ga niet opeens korting geven dan ofzo. Lastig!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:46

Die blik zegt dat ie elk moment op kan springen en kan gaan rennen _O-

LilChar, ik vind dat ook erg stom. Zoals die vrouw toen die vroeg of ze m voor 150€ drie weken kom brengen. Staat toch echt 20€ per nacht slapen. Nee dus. Als ik korting wil geven kom ik daar zelf wel mee.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:27

Macs, ik zou heel eerlijk vertellen hoe het is gegaan! Dit kan positief of negatief vallen. Zou je ze weer willen te oppassen? Dit moet je voor jezelf even duidelijk stellen!

Nou.... vandaag ook leuke aanvraag gehad. Voor dit weekend van vrijdag 16u tot zondag 18u. Een labrador en een schoothondje. Kunnen niet langer dan een uur alleen zijn, maar ik moet zondag een korte dienst draaien en we hebben vandaag de sleutels van ons nieuwbouwhuis gekregen waar we eigenlijk even veel tijd in willen steken. Als ze bij mij komen is het belangrijk dat ze tegen kleine huisdieren kunnen want ik heb cavia’s. De man had al betaald zegt hij, dus hij wil dat ik dat meteen weer terug overmaak. Maar ik heb nog niks en heb niks van hem geaccepteerd, kan dit?

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:34

Oh nee hoor dat moet jij niet betalen, als je het verzoek geweigerd hebt dan krijgt hij het gewoon van pawshake zelf terug!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 00:44

Kiekeboefje schreef:
Macs, ik zou heel eerlijk vertellen hoe het is gegaan! Dit kan positief of negatief vallen. Zou je ze weer willen te oppassen? Dit moet je voor jezelf even duidelijk stellen!

Nou.... vandaag ook leuke aanvraag gehad. Voor dit weekend van vrijdag 16u tot zondag 18u. Een labrador en een schoothondje. Kunnen niet langer dan een uur alleen zijn, maar ik moet zondag een korte dienst draaien en we hebben vandaag de sleutels van ons nieuwbouwhuis gekregen waar we eigenlijk even veel tijd in willen steken. Als ze bij mij komen is het belangrijk dat ze tegen kleine huisdieren kunnen want ik heb cavia’s. De man had al betaald zegt hij, dus hij wil dat ik dat meteen weer terug overmaak. Maar ik heb nog niks en heb niks van hem geaccepteerd, kan dit?


Als je enkel gewoon op verzoek accepteren gedrukt hebt om een antwoord te geven normaal gezien niet hoor...
Als de reservatie betaald is staat er 'bevestigd'.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 08:06

Niet zelf iets terug betalen nee, dit gaat via pawshake! De man kan, mocht hij echt al gereserveerd hebben, het ook zelf annuleren. Of de klantenservice van pawshake berichten (hij) maar jij hoeft in ieder geval niks te doen.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:56

Ikzelf heb geen extra tuigjes want ik verwacht eerlijk gezegd gewoon dat iemand goede materialen heeft :+ heb wel halstertouwen voor nood :=
Ik heb net de eigenaresse een app gestuurd of zij de honden zsm komt ophalen. Hond 1 beet net een langslopende vrouw uit het niets - geen waarschuwing, geluid oid. Hond liep ineens voor mijn voeten waardoor ik bijna struikelde, ze sprong bij haar op en toen gebeurde het. De beet viel mee (een schrammetje op haar arm) maar dat valt niet goed te praten. Ik bood mijn excuses aan, heb gezegd dat het niet mijn honden zijn en ik het heel vervelend vond. Vrouw werd boos op mij, want mijn hond zou na een tweede keer worden ingeslapen. Nogmaals gezegd dat het mijn hond niet is, of ik iets voor haar kon doen, of ze mijn telefoonnummer wilde maar ze liep boos/huilend weg en zei dat ik toch niks kon doen. Denk dat bij haar de schrik heel hoog zat.
Ik ben gelukkig rustig gebleven in de situatie. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of het echt haar tanden waren of haar nagels, maar goed. Ik ga niet nogmaals naar buiten met ze, ook al loopt mijn vriend nu wel mee. Ik vertrouw ze niet meer. Hond 1 gromt in huis ook naar ons, maar kan ook heel lief zijn.
Eigenaren interpreteerde dat toen zij hier waren als uitdagen en spelen.. Dus ik denk dat er iets mis gaat in het lezen vd hond. :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:30

Wat een dramahonden :n Kan me niet voorstellen dat het baasje van niks van dit gedrag op de hoogte is. Of ze moeten écht niet houden van logeren.

Hoop dat de baasjes het begrijpen en je geen gezeik gaat krijgen.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 10:34

Jeetje Macs wat heftig! Wat naar dat het zo gaat zeg. Dan is de lol er wel snel af natuurlijk, goed dat je de eigenaar hebt gebeld. Ik weet nog dat je zei dat je dit ook leuk werk vond om te doen voor je zelfvertrouwen, ik denk dat je door toch de eigenaar te bellen hier wel aan gewerkt hebt in plaats van ´niks doen´. Jammer dat het nodig is, maar die fout ligt dan meer bij de eigenaar van de hondjes: die moet op de eerste plaats inschatten of het kan met haar hondjes.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:17

Baasje net aan de telefoon gehad. Ik heb mijn verhaal gedaan en het is volgens mij wel duidelijk dat ik gedrag heel anders interpreteer :) Ik ga er straks bij ophalen discussie van maken, maar heb gezegd dat of het nou een beet was of niet, ik het niet verantwoordelijk vind in een wijk met kinderen, katten en andere honden en ik eventuele andere incidenten niet op mijn geweten wil hebben. Of de honden het nou goed bedoelen of niet. Gelukkig begreep hij dit wel.
Ik heb deze week vaak genoeg mijn grenzen verlegd en het is nu tijd om een halt toe te roepen.
Ik heb zeker gewerkt aan mijn zelfvertrouwen en ik weet in deze situatie dat het niet aan mijn interpretatie van gedrag ligt. Ik heb heel mijn trucendoos gebruikt. Wilde ze binnen al moe maken, maar ze kijken niet om naar speeltjes of zo. Ze spelen ook amper met elkaar. Voor mij past dit gedrag totaal niet bij de leeftijd van 1 en 1,5.
Ze komen ze rond 4-5 uur ophalen..

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:27

Nou macs dat soort gedrag komt echt niet uit het niets! Goed dat ze de honden komen ophalen. Is je vriend erbij met het ophalen? Ik zou eigenlijk voor de zekerheid toch zorgen dat iemand er bij is zodat die ook kan ingrijpen waar nodig als ze over je heen willen walsen :)

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:11

En ik heb nog steeds niks gehoord, ze zijn hier dus nog := Heb ze natuurlijk wel net even laten plassen, want ik kan ze natuurlijk niet de hele dag laten wachten. Probeer ze binnen een beetje te vermaken, maar ze zijn niet geïnteresseerd. Is het jullie bekend dat dit soort honden al zo snel 'volwassen' worden? Ze willen echt met niks spelen of zo.

Ik heb mezelf voorgenomen om bij mijn standpunt te blijven en dat is net ook goed gelukt. Dus ik heb er vertrouwen in dat ik dit professioneel kan afhandelen :)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:18

Heeft niet per se iets met volwassenheid te maken. Mijn oppashond die hier vorig jaar geweest is was ook niet echt speels, maar dit jaar toen hij iets 'stabieler' was wou hij wel regelmatig met de bal spelen.
Hoe het komt? Geen idee eigenlijk.. Misschien omdat hij beter in zijn vel zat, minder stress. Maar je hebt natuurlijk ook honden die gewoon geen interesse hebben in spelen.
Hebben ze wel graag vlees ofzo? Je zou eventueel 'verstoppertje' kunnen spelen, in het begin niet te moeilijk natuurlijk. Maar hun gewoon laten zoeken achter hun beloning. Vinden ze piepspeeltjes ook niet leuk?

Wel vervelend dat de eigenaren er nog steeds niet zijn.. Waren de eigenaren op vakantie eigenlijk?
Want lijkt me wel moeilijk moesten ze echt ver weg zijn dat ze dan plots terug zouden moeten komen. :') Niet dat me dat nu het geval lijkt, maar toch.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:27

Macs, dit zijn geen 'normale ' honden hoor :n. Spelen heeft niet met leeftijd te maken maar vooral met mentaliteit.

Hoe laat zou baasje ze ophalen?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:35

Eens. Spaanse hondjes waren het toch? Mijn broertje zijn hond is een Spaanse en die heeft juist geen stopknop haha

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:14

Ik ben ergens bang voor meelezers dus wie de afloop wilt weten moet maar even een pb sturen :P niet heel spannend trouwens.
Bedankt dat jullie me er toch door heen hebben gesleept en mijn gevoelens hier over wel bevestigd hebben. Was bang dat ik me aangestelde.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:39

Nee joh je stelde je niet aan, het moet wel leuk zijn het oppassen.Hier een kennismaking gehad hij vroeg als ik de riem om deed of ik hem wilde laten zitten.Dat werd een paar keer gevraagd, en hij pakte de stofzuiger als ik ging stofzuigen en dat was om te spelen.

Toen hij hem kwam afgeven vertelde hij dat weer en nam amper afscheid van zijn hond.Ik heb via watsapp door gegeven hoe het gaat hij heeft het gelezen maar hij stuurt niks terug.Ik hoop dat hij hem wel ophaalt, anders gaat hij meteen naar een asiel.Ik heb het te druk om hem langer dan afgesproken is te houden.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-18 09:55

Fijn Macs! Heb je nog aanvragen voor de toekomst van andere dieren? Dat zal vast beter gaan.

Marleen; Ik heb ook wel eens dat mensen niet reageren op de update, dat begrijp ik ook wel want ze hebben juist de hond achter gelaten omdat ze druk zijn met wat anders denk ik dan altijd maar! Ik vind dat ook niet zo erg. Maar jij had het idee dat hij niet zo erg op de hond gesteld was?

Hier wordt straks om 12:00 een hond gebracht, Boris, en hij blijf twee en een halve week! Het is best een joekel, we hebben al een kennismaking gehad en dat ging prima. Het is ook een hond die uit Griekenland is gehaald. Ik heb er best wel zin in!