HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:40

Ik zou vandaag gemaild worden of ik was aangenomen voor de stage in het ziekenhuis maar ik heb nog steeds niks gehoord, dus dat wordt nog het hele weekend in de stress zitten -O-

Jess_Ashlinn
Berichten: 357
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:23

Hai,

Zijn er meer mensen met SPH uitstroomprofiel GGZ?

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:29

Weet je ondertussen al meer Aguamenti?

En nope, MWD'er met uitstroomprofiel samenleving en welzijn hier :))

nicole2012

Berichten: 315
Geregistreerd: 04-10-10
Woonplaats: velserbroek

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:53

Voor komend schooljaar heb ik voor GGZ/complexe langdurige zorg gekozen :)
Gisteren een client(autistische jongen) meegenomen naar mijn paard, was als beloning. Hij heeft altijd paard gereden en wilde graag een keer mee, aangezien hij zich aan de afspraken gehouden had was het eindelijk zo ver! Zo apart hoe mijn paard op hem reageerde, zo relaxed en op hem gericht. Zeker wel iets wat ik na mijn opleiding nog wil gaan doorzetten.

Indd ik ben ook nieuwsgierig of je bent aangenomen Aguamenti!

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:09

Adindaa schreef:
Weet je ondertussen al meer Aguamenti?

En nope, MWD'er met uitstroomprofiel samenleving en welzijn hier :))


Nee helaas nog niet, ik hoop het morgen te horen!

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 16:01

Melisssx schreef:
Oh Sophie hadden wij maandag samen S&D? :P

Zat jij vandaag ook in die les? :D




Ik ben een beetje klaar met alles vandaag. Moeten een best groot verslag maken in een groepje, maar het is echt totaal niet duidelijk wat er in moet omdat overal iets anders staat. Volgens docent moeten we gewoon het beoordelingsformulier aanhouden, maar komt er nu mee dat we dus alsnog hele andere dingen er in moesten zetten. Ben daarom best een beetje boos geworden (wel netjes gebleven), maar docent vond mij onredelijk. Krijg ik vervolgens een poos later een mailtje van haar waarin ze een trap na geeft, en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van dit mailtje moet vinden...
Ik was boos maar heb ook gewoon uitgelegd waarom, ben niet onredelijk geweest en dan nu dit -O-

Wil t mailtje eventueel wel in pb versturen als iemand eens mee wil kijken...

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:38

Hm dat klinkt niet fijn! Ik kan me voorstellen dat je daar mee zit. Je mag mij altijd een berichtje sturen.

Ik heb anderhalve week geleden ongeveer mijn scriptie ingeleverd. Vrijdag hoor ik of ik het gehaald heb.
Nog even spannend dus! Verder nu nog bezig met het schrijven van een artikel voor een vakblad samen
met mijn praktijkbegeleider.

Ben benieuwd Aguamenti, ik zal voor je duimen! Het ziekenhuis kan heel leerzaam zijn heb ik zelf
ervaren tijdens mijn derdejaarsstage in het medisch maatschappelijk werk. :)

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:14

Sem_ schreef:
Hm dat klinkt niet fijn! Ik kan me voorstellen dat je daar mee zit. Je mag mij altijd een berichtje sturen.

Ik heb anderhalve week geleden ongeveer mijn scriptie ingeleverd. Vrijdag hoor ik of ik het gehaald heb.
Nog even spannend dus! Verder nu nog bezig met het schrijven van een artikel voor een vakblad samen
met mijn praktijkbegeleider.

Ben benieuwd Aguamenti, ik zal voor je duimen! Het ziekenhuis kan heel leerzaam zijn heb ik zelf
ervaren tijdens mijn derdejaarsstage in het medisch maatschappelijk werk. :)


Spannend of je scriptie wordt goedgekeurd!

Ik heb vandaag alleen een mailtje gekregen dat ze nog geen overleg gehad hebben en dat ik dus nog even geduld moet hebben, dus ik weet op zijn vroegst pas woensdag meer -O-
Ik heb wel morgen al een gesprek staan bij mijn tweede keus stage, daar word ik zeer waarschijnlijk wel gewoon aangenomen, maar daar moet ik dus maar aangeven dat het misschien helemaal niet doorgaat.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:27

Nee Sophie! Ik was zelf aan het leren voor het tentamen :) Kon mijn klas zich een beetje gedragen? Ik wil trouwens wel even meekijken met je mailtje en eventueel wat vragen beantwoorden als ik het antwoord wel weet! :P

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 17:36

Melisssx schreef:
Nee Sophie! Ik was zelf aan het leren voor het tentamen :) Kon mijn klas zich een beetje gedragen? Ik wil trouwens wel even meekijken met je mailtje en eventueel wat vragen beantwoorden als ik het antwoord wel weet! :P

Aah vandaar! Jahoor haha, wel heel anders dan mijn klas!

Ik pb je vanavond wel even, ik hoorde dat jullie namelijk dezelfde docent hebben.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:16

Is goed! Jaa, die gaat onze ibt nakijken.. We hebben alleen verder geen contact met haar

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:43

Overigens de tip... de nood is ontzettend hoog in zorgland. Meer locaties zijn minder veel eisend aan ervaring omdat vactures open blijven. Als je niveau 3 gehaald hebt kun je tijdens je opleiding vaak al werken. Volgens mij is dit zelfs je P. Wij zoeken binnen onze organisatie (complexe gehandicapten Zorg) in Eindhoven ook nog dringend mensen en ook wij hebben aangegeven met onze afdeling dat we krachten kunnen aannemen die niveau 3 behaald hebben maar studerend zijn. Verdiend een stuk beter als een ander bijbaantje, je doet ervaring op en start al mooi met opbouw van je salaris periodiek. Dus mocht iemand geïnteresseerd zijn.. pb kan altijd

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:40

Helaas is Eindhoven een heel eind rijden voor mij anders had ik zeker interesse! Ik probeer al langer een bijbaan die aansluit bij mijn opleiding te vinden, om ervaring op te doen, helaas wilt dit nog niet helemaal lukken.

nicole2012

Berichten: 315
Geregistreerd: 04-10-10
Woonplaats: velserbroek

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:02

Sophie is het nog een beetje gelukt met je verslag? Ik kan eventueel ook wel even meekijken als dat helpt!

Wat jammer Sanne! Ik word eigenlijk overspoelt door werkmogelijkheden.. In welke regio zoek je, misschien zitten we toevallig in dezelfde regio

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:55

Gouda, en studeer in Rotterdam. Scheelt misschien dat ik mijn eerste jaar nog niet heb afgerond?

Als jullie wat weten hoor ik het graag!

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 12:56

Ik heb mijn assessment behaald vandaag ! :) blij mee.

Zit nu nog wel erg te twijfelen wat ik wil. Vind de studie ontzettend leuk, t gaat ook ontzettend goed. Maar de richtingen waar ik uit kan kiezen vind ik ook allemaal leuk. En ik weet niet wat ik wil worden :')

Hebben nu het vak antropologie, en dat vind ik echt heel erg leuk. En nu kom ik er dus achter dat er een studie Culturele antropologie en ontwikkelingssociologie is.
Maar dat is uni, en ik kom van het mbo. Zou dat überhaupt realistisch zijn?
Ik zit hier namelijk ook wel echt op mijn plek maar ik heb het idee dat mijn hart wel eens daar kan liggen.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 20:30

Had maandag een tentamen die beter ging dan verwacht, en vandaag eentje die heel slecht ging.

Maar toch mooi een 8 en een 7,8 :D

Moet nog 2 verslagen terug krijgen en dan heb ik mijn p binnen :)

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:43

sanneloveyou schreef:
Gouda, en studeer in Rotterdam. Scheelt misschien dat ik mijn eerste jaar nog niet heb afgerond?

Als jullie wat weten hoor ik het graag!


Als je de gehandicaptenzorg leuk vind weet ik per direct werk voor je in Gouda :) .

Ik lees al een tijd mee, als leidinggevende in de zorg vind ik het leuk om op de hoogte te blijven :)

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:49

ruitje schreef:
sanneloveyou schreef:
Gouda, en studeer in Rotterdam. Scheelt misschien dat ik mijn eerste jaar nog niet heb afgerond?

Als jullie wat weten hoor ik het graag!


Als je de gehandicaptenzorg leuk vind weet ik per direct werk voor je in Gouda :) .

Ik lees al een tijd mee, als leidinggevende in de zorg vind ik het leuk om op de hoogte te blijven :)


Ik kan het aanraden :+:

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:59

Ik heb mijn eindportfolio en stage met een 8 gehaald *\%/* volgend jaar mn laatste jaar en afstuderen dus yessss!

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:16

Ik heb morgen mijn laatste tentamen! Althans van deze week want die vandaag ging niet door aangezien ze de tekst niet bij de vragen hadden. Lekker knullig dus. Die heb ik over twee weken pas. Maargoed! Volgende week komen de cijfers hopelijk binnenstromen.

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:06

Net eindelijk bericht gehad van de stage in het ziekenhuis, ik ben helaas niet aangenomen :( Ik ben het alleen niet zo eens met de reden die ze geven, dat ik te weinig vragen zou hebben gesteld terwijl ik dat echt wel veel gedaan heb. Maar goed, volgend jaar beter.
Ergens vind ik het ook niet zo heel erg want nu ga ik naar een andere leuke stage, maar die 'ergens' moet ik nu nog even vinden haha, nu is het toch wel jammer. Ik moet echt even op mezelf inpraten dat het echt niet zo erg is zoals ik voor ik de uitslag kreeg ook steeds zei :')

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:25

Hier heb ik gisteren de cijfers van mijn blok en onderzoekend vermogen terug gekregen! Dat was beide goed nu alleen nog portfolio afronden samen met het bijhorende gesprek en dan is mijn p in de pocket!

Bedankt voor het medenken voor een bijbaan, ik heb je een pb gestuurd ruitje!

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:25

Ik zit zelf in omgeving Leiden/ Zoetermeer, mochten er nog meer mensen interesse hebben!

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:07

Ik wil in september of februari starten met deze opleiding. Ik moet alleen de 21+ toets nog halen. Zit nu aardig te stampen. Valt wel tegen als je al zo een tijd niet meer in de schoolbanken hebt gezeten.