Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:44

Wat mooi om te lezen Olympia.

Hier alweer 2,5 maand voor mijn nieuwe werkgever aan het werk. Echt super wat ik allemaal doe, gezellige collega's. Doet ook veel. Alleen jammer dat het net niet op de fiets te doen is... :+

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:55

Ik meld me ook weer even. Ik zit eigenlijk in een redelijke luxe positie nu, maar ik heb een beetje jullie advies nodig denk ik :+

Momenteel ben ik bezig met mijn master in de richting inkoop/supply chain.

In september moet ik mijn scriptie inleveren en eigenlijk nog niet heel actief aan het solliciteren. Nu kreeg ik van iemand via Linked In een berichtje dat ze een vacature hadden voor junior inkoper. De functie klonk leuk, maar het enige heikelpunt.. het is in en bouwbedrijf, waarbij affiniteit met techniek wordt vereist. Laat ik dat nou (nog) niet hebben.

Aan de ene kant denk ik niet doen, omdat ik er niks mee heb en ik niet het idee heb dat ik ook echt interesse ga krijgen daarin. Mijn bedoeling bij een baan om dit moment is wel een te vinden voor langere tijd. Aan de andere kant klonk het wel als een functie die heel veel uitdagingen geeft, omdat ze in de branche nog niet heel ver zijn op gebied van inkoop tov andere branches. Daarom vragen ze ook geen technisch inkoper, maar iemand met andere ervaringen, voor nieuwe inzichten oa. :+

Wat ook meespeelt is dat ik zelf nog helemaal niet aan het solliciteren ben. Dus zou ik eventueel de baan aannemen omdat het me echt leuk lijkt (en eventueel de kansen die geboden worden?) of meer zodat ik voor in september eventuele zekerheid heb?

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met het aannemen van een baan met zulke twijfels (branchekeuze etc.). Moet er wel bij vertellen dat het via een interim kantoor gaat en als ik ervoor kies nog wel voorgesteld moet worden en op gesprek moet komen bij de opdrachtgever en het nog geen daadwerkelijk aanbod betreft.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:57

Ik zou het gesprek aangaAn. Je hebt namelijk alle tijd nog om een keuze te maken en wie weet ben je na het gesprek wel helemaal overtuigd. Of niet. :)

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:09

Ik zou gaan praten, dan doe je daar alvast ook ervaring mee op. Of je de baan nu krijgt / neemt of niet.

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:23

Gewoon op in gaan! En als ze je graag willen en je hebt nog niks anders. Lekker daar aan de slag gaan en ervaring opdoen. Staat beter op je CV dan een suf bijbaantje tenslotte. En dan kan je altijd ondertussen weer verder kijken..

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:58

Ik sluit me bij bovenstaande aan. Ervaring opgedaan, al is het alleen maar voor het gesprek, wie weet is het wel de baan!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:05


Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:30

Laura_ schreef:
Ik meld me ook weer even. Ik zit eigenlijk in een redelijke luxe positie nu, maar ik heb een beetje jullie advies nodig denk ik :+

Momenteel ben ik bezig met mijn master in de richting inkoop/supply chain.

In september moet ik mijn scriptie inleveren en eigenlijk nog niet heel actief aan het solliciteren. Nu kreeg ik van iemand via Linked In een berichtje dat ze een vacature hadden voor junior inkoper. De functie klonk leuk, maar het enige heikelpunt.. het is in en bouwbedrijf, waarbij affiniteit met techniek wordt vereist. Laat ik dat nou (nog) niet hebben.

Aan de ene kant denk ik niet doen, omdat ik er niks mee heb en ik niet het idee heb dat ik ook echt interesse ga krijgen daarin. Mijn bedoeling bij een baan om dit moment is wel een te vinden voor langere tijd. Aan de andere kant klonk het wel als een functie die heel veel uitdagingen geeft, omdat ze in de branche nog niet heel ver zijn op gebied van inkoop tov andere branches. Daarom vragen ze ook geen technisch inkoper, maar iemand met andere ervaringen, voor nieuwe inzichten oa. :+

Wat ook meespeelt is dat ik zelf nog helemaal niet aan het solliciteren ben. Dus zou ik eventueel de baan aannemen omdat het me echt leuk lijkt (en eventueel de kansen die geboden worden?) of meer zodat ik voor in september eventuele zekerheid heb?

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met het aannemen van een baan met zulke twijfels (branchekeuze etc.). Moet er wel bij vertellen dat het via een interim kantoor gaat en als ik ervoor kies nog wel voorgesteld moet worden en op gesprek moet komen bij de opdrachtgever en het nog geen daadwerkelijk aanbod betreft.


Ik werk voor een statistiekbedrijf. Mijn interesse in statistiek was precies 0,0 toen ik hier 2.5 jaar geleden kwam werken, en inmiddels vind ik het superinteressant. Je zou zomaar eens verrast kunnen worden!

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:08

Dag allemaal, ik kom zomaar even binnen vallen, omdat wij meerdere collega's zoeken voor ons medisch adviesbureau in Zeist. We zoeken +/- 3 Fte voor op ons secretariaat. Dit betreft een administratieve functie, waarbij je veel telefonisch en schriftelijk clientcontact hebt. Het is een dynamische functie op een zeer hectische afdeling waarbij je constant meerdere ballen in de lucht aan het houden bent. Als verveling jouw grootste angst is, dan ben je dus bij ons aan het goede adres. Het betreft een vaste baan in een grote organisatie met veel doorgroeimogelijkheden. Dagen zijn in overleg, maar werktijden staan wel echt vast van 08.30 tot 17.00 ivm de telefonische bereikbaarheid van de organisatie.

Iemand hier die interesse heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:04

Help! Wat doe je aan met zulke temperaturen naar een sollicitatie? Het gaat ook nog eens om een 3 uur lang bezoek. Geen idee wat ze allemaal bedacht hebben, maar heb nu al stress :+

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:50

Nette pantalon en een bloesje met een kort mouwtje, geen spaghettibandjes. Eroverheen als optie een blazer, op veel kantoren hebben ze tegenwoordig airco en ik kan je garantie geven dat bij sommige je wel een trui aanmoet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:52

Pantalon is mijn ding absoluut niet kwam ik achter. Dus heb een nette zwarte spijkerbroek gekocht en een blouse achtig iets. Voor mijn doen ziet het er ubernetjes uit en voel me er nog comfortabel in ook :+

Dus daar moeten ze het maar mee doen. Hopelijk staat de airco niet te hard aan.. heb gesprek met de leidinggevende, een collega en hr manager. Ben heel benieuwd..

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:27

Is prima toch. Ik heb ook nooit een pantalon aan dus zou ook een zwarte spijkerbroek aan doen :)

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:34

Dank je!

Mn schoenen matchen totaal niet met mn blouse/shirtgeval :+ Maar moet 25 min lopen vanaf het station, wilde dat wel comfortabel doen. En andere echt nette schoenen mee, dan had ik een grotere (niet nette) tas mee moeten nemen. Om schoenen wijzen ze je niet af was mijn redenatie. En je steekt ze toch onder een bureau. Dus lekker boeiend... dit ben ik... doe het er maar mee.

Had vanmorgen echt helemaal geen zin om te gaan. Zag er zo tegenop! En waarom? Omdat ik me het meeste druk maak of ik de ingang wel kan vinden en juiste persoon :') Het gesprek zie ik wel hoe het loopt...

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:55

Ik meld mij ook weer, mijn huidige functie heb ik nu een dikke 2 maanden en ik voel mij absoluut niet thuis. Dus als er iemand in het noorden des lands een communicatiefunctie weet: Denk aan mij :))

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:57

Helaas kan ik me ook melden in dit topic! heb nog wel een contract tot eind februari 2019, dus duurt nog wel even. maar heb al wel te horen gekregen dat het dan waarschijnlijk wel ophoudt,.. dus ik ga maar wel vast alles in de gaten houden en solliciteren wanneer ik iets interessants zie!

een andere collega gaat ook al weg door onduidelijkheid over de contracten, en er komt nog een ander nieuw iemand.. dus ik vind het niet zo erg om eerder dan begin volgend jaar er weg te gaan..

ik ben in het oosten van het land op zoek naar een juridische en/of administratieve functie, parttime!

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:10

Nog iemand op zoek naar een commerciƫle binnendienst functie in het noorden? Stuur maar een pb dan stuur ik de vacature. :)

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:18

Binnenkort wordt de functie voor studiezaal beheerder open gesteld in het gemeentearchief Roermond, Nederlands Limburg. Je werkt in een klein team om de studiezaal en archieven beschikbaar te stellen aan het publiek. Vaak nog ouderwets op papier maar er wordt ook steeds meer aandacht gevraagd voor digitalisering. Je hebt de leiding/coordinatie over een kleine 30 vrijwilligers en 5 medewerkers.
Je wordt ingewerkt door mij :+ Dus bij interesse mag je een pb sturen dan hou ik je op de hoogte.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:14

Hier ontzettend naar mijn zin. Ging echt fluitend de deur uit vanochtend :')

Hier ook nog vacatures open op mooi bedrijf. Wel hard werken :o

In Hengelo, ervaring in het groen is wel een pre. Meer info via pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:00

Ik ben dinsdag gebeld nav mn assessment die ik moest maken, maar kon helaas niet opnemen. Sindsdien al meerdere keren terug proberen bellen. Zonder succes tot nu toe. Per mail ook al aangegeven wanneer ik eventueel wel zeker te bereiken was. Daarnet voicemail ook maar ingesproken dat ik nog blijf proberen en hopelijk diegene voor het weekend nog te pakken krijg. Zijn HR mensen altijd zo druk? :+

Twijfel een beetje om straks gewoon direct naar de leidinggevende te bellen.. wil het gewoon weten..

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:42


AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:07

AbbyBlues schreef:
Binnenkort wordt de functie voor studiezaal beheerder open gesteld in het gemeentearchief Roermond, Nederlands Limburg. Je werkt in een klein team om de studiezaal en archieven beschikbaar te stellen aan het publiek. Vaak nog ouderwets op papier maar er wordt ook steeds meer aandacht gevraagd voor digitalisering. Je hebt de leiding/coordinatie over een kleine 30 vrijwilligers en 5 medewerkers.
Je wordt ingewerkt door mij :+ Dus bij interesse mag je een pb sturen dan hou ik je op de hoogte.



De vacature voor studiezaalbeheerder is open gesteld. Reageren kan tot 7 juli.
https://vacatures.igom.nl/vacature/4477 ... beheerder/

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:09

Ben aan het werk, maar ze hebben tot nu toe nog maar 50/60 uur voor mij per periode dit is voor het mooie een beetje krap en heb ik net wel net niet vaste lasten zonder boodschappen. Vandaag gesprek gehad en aangenomen pas gaat gelijk vandaag aan gevraagd worden. En ze zijn ook gelijk schaal boven huidige werkgever gegaan. *\%/* :):)

Is alleen ook voor 50/60 uur dus hopelijk gaat het goed te combineren zijn. :D

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:58

Wie kan ik even een pb sturen met mijn verhaal of advies te vragen?

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:31

Mij mag je altijd een pb sturen :)

Die sollicitatie van mij van pasgeleden? Niet geworden.. te ambitieus :') Maar positief: was 1 van de 3 kandidaten die ze hadden uitgenodigd uit zeer veel reacties.

Van de week ergens anders op gereageerd (meer uitdaging in die functie) en ga vandaag nog ergens op reageren. Had dat bedrijf op mijn lijstje staan voor open sollicitatie, maar is toevallig nu een vacature vrijgekomen. Ze vragen meer ervaring dan ik heb, maar ga het gewoon proberen!