Afstudeerders 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:01

Een tijdje geleden had ik mij al gemeld, maar nu het allemaal wat meer vorm begint te krijgen en ik niet meer zo erg aan het spartelen ben, durf ik toch wel weer wat te posten dat het eigenlijk allemaal best wel ok gaat. Na een compleet veranderd afstudeercurriculum (ook al val ik onder het oude curriculum omdat ik langstudeerder ben, maar helaas, was niet mogelijk), heel erg veel paniek, nog naast m'n scriptie en stage twee vakken volgen, serieus het voelde alsof ik maanden op de pijnbank heb gelegen, heb ik gisteren het ene vak ingeleverd en ook een portfolio van het andere vak, waarvoor maandag nog een laatste presentatie volgt. Dan kan ik mij echt 100% gaan focussen op stage en scriptie. PvA was bijna goedgekeurd, als het iets meer body krijgt, dan krijg ik een afstudeerbegeleider toegewezen. Laten we hopen dat het allemaal goed blijft verlopen.

Fijn ook om alle goede verhalen hier te lezen!! Feedback en dergelijke duurt altijd zo lang.. Van ons wordt altijd huphuphup verwacht, maar vanuit de docenten... Kun je wachten tot je een ons weegt.

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:34

@MyHorseGirl .. Welkom terug :)
Klinkt goed allemaal, netjes gedaan hoor naast je stage ook nog twee vakken volgen, Pfoeh pittig. Hopelijk is het niet voor niks geweest en heb je beide vakken gehaald :) .

Ja klopt, feedback duurt altijd super lang. Ben het met je eens hoor dat docenten ook weleens wat mogen opschieten, maar die hebben waarschijnlijk ook meer werk dan wij :P .
Wij hadden éen docent, die heeft er met een afstudeervoorstel van een klasgenootje, zes weken erover gedaan om na te kijken. Ze kreeg een Go terug en leverde ook diezelfde dag haar plan van aanpak in. :')

Mijn plan van aanpak heb ik vrijdag ingeleverd, hopelijk krijg ik daar vlot reactie op, ben zeeer benieuwd.

Morgen heb ik mijn eerste interviews ook al gepland staan, super spannend want het ene interview moet dus in het Engels.. Damn.. Ben al de hele dag zenuwachtig }:0
Ik ben alleen aan het nadenken over een kleinigheidje voor die mensen, ik dacht aan een klein doosje bonbons met een kaartje eraan met bedankt ofzo.. :o

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:38

6 weken? :oo
Ik moet als ik op dinsdag een afspraak heb op maandag mijn dingen inleveren. Krijg dan op dinsdag gelijk mijn feedback, heel fijn.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:18

Ik kom hier meelezen! Ben momenteel aan het afstuderen. Een jaar te laat, maar ik kreeg een baan aangeboden en kon dat niet laten liggen. Vond werkervaring er meer toe doen dan afstuderen. Daarnaast zag ik het vorig jaar echt nog niet zitten.

Heb drie weken terug mijn PVA ingeleverd en kreeg er afgelopen vrijdag pas (online) feedback op. Pagina's vol met aantekeningen, dus mijn moed zakte flink in mijn schoenen. Vandaag gesprek gehad met mijn begeleider en hij heeft zich wel tig keer verontschuldigd; Hij was juist er enthousiast maar had heel veel krabbels gemaakt waar ik niks uit kon halen. Ik was er voor 80%, dus dat was wel fijn.

Ik studeer MIC in de richting van televisie/formats/documentaire. Ben voor een opdrachtgever bezig met het maken van een pilot voor wellicht een online programma. Ben nu bezig met het vinden van de juiste cast en een te gekke locatie. Daarnaast werk ik ook nog zo'n 20 uur in de week, dus merk dat het allemaal wel vrij veel is. Maar nu even doorbijten en dan in juli mijn diploma ophalen.

Ik moet overigens nog wel 1 opdracht er naast doen wat ik vorig jaar niet heb afgemaakt. Moet daar ook even gewoon een dag voor gaan zitten, want het valt allemaal wel mee.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:31

Ik heb ook de mazzel dat mijn begeleider snel is in het feedback geven...


Bezig voor mijn laatste tentamen maar ik ben er bang voor...oeioei wat is het veel en super onduidelijk wat hij wil dat we echt kennen :( #struggles
Dus ik ga weer verder!

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:46

@Destination Ja echt zes weken, gelukkig heb ik die docent niet dat er zes weken doet over nakijken, althans hoop ik :')
Is wel heel lang hier alles hoor, reken maar dat je vaak drie weken kan wachten op je feedback.
Ik wil eigenlijk ook nog geen feedback terug, heb net het gevoel dat het nu niet meer goed is enzovoort, dus het moet nog maar even wachten :')

@RoosG Dat klinkt wel heel pittig allemaal, werken en ook nog afstuderen ernaast. Als je zo'n document weer terug krijgt wordt je inderdaad ook niet heel blij. Dat hebben ze hier dus ook, alleen dan echt heel kritisch kritisch op de allerkleinste dingen.
Je opleiding klinkt wel heel leuk :D , ben wel benieuwd hoe je pilot eruit komt te zien als je zover bent.

@Loes1996 heel veel succes met leren!!
Dat het veel en onduidelijk is, herken ik ook heel erg vanuit mijn opleiding.

Ik ben vandaag zenuwachtig en heel druk, heb om 1 uur een interview met een Engels man :oo . Zenuwachtig!!!! _/-\o_

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:53

Vandaag mijn eindpresentatie gehad en ik ben nu afgestudeerd! :D

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:32

Mariskaa3 schreef:
Vandaag mijn eindpresentatie gehad en ik ben nu afgestudeerd! :D


Gefeliciteerd!


Ik heb vandaag weer een gesprek bij mijn mentor. Helaas had hij nog meer commentaar op mijn vooronderzoek en is het nog steeds niet bij de tweede beoordelaar. Hopelijk gebeurt dat wel snel want wil toch wel graag in juli afstuderen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:43

Mariskaa3 schreef:
Vandaag mijn eindpresentatie gehad en ik ben nu afgestudeerd! :D

Gefeliciteerd!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:55

Kan iemand mij helpen?? Ik moet voor mijn onderzoek een enquête opzetten. Nu dacht ik slim te zijn en dit bij SurveyMonkey te doen, maar hier mag je maar max. 10 vragen gratis stellen (ik heb er 21).

Nu wil ik hier best een maand voor betalen, maar kan ik het ook na 1 maand gewoon opzeggen?
Of weet iemand misschien een site waar ik wel 21 vragen gratis kan stellen?
Ik wil ook graag de volgende optie erin:

Afbeelding

Die heb ik bv bij survio en enquetemaken niet gevonden :(

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:01

Heb je al eens qualtrics gebruikt? Dat gebruiken wij op de uni.


Hier vanochtend mijn laatste tentamen gehad. Was om 5 uur opgestaan om nog een keer lezend te herhalen en te luisteren naar mijn opgenomen samenvatting. Toen nog een half uurtje een powernap en om half 9 het tentamen gemaakt. Manman wat was het veel en pittig wel...koppijn kwam ook opzetten tijdens het tentamen dus dat hielp ook niet mee. En de persoon achter me die zoog aan zijn flesje water waardoor je dus elke keer zo'n 'kus geluid' hoorde als hij loskwam van de flesje en dat flesje zette dus de hele tijd in en uit....dikke afleiding. En ik moest echt na een half uur naar de wc :+ En dat kon natuurlijk niet want maar 1 surveillant....ja nee ik heb wel fijnere tentamens gemaakt

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:08

Hmm ik heb nu enquetesmaken gevonden waar ze een speciaal studentenpakket hebben :)

Oh en vet aso van mij.
GEFELICITEERD Mariskaa3!!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:10

Mariskaa3 ook aso van mij haha maar GEFELICITEERD!! En jaloers dat ik daarop ben....

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:11

Gefeliciteerd Mariskaa3! *\o/* Lijkt me heerlijk om het af te kunnen sluiten, dus hier nog iemand een klein beetje jaloers :=

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:04

Haha! Dank jullie wel vind het heel fijn om klaar te zijn! Ook wel ergens een beetje gek?

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:46

Gefeliciteerd Mariskaa3 .. Super :D
Lijkt mij inderdaad ook heel gek om straks afgestudeerd te zijn, maar ook wel weer lekker.

@Marjoow ik gebruik ook enquetesmaken, is echt ideaal en heel makkelijk :)

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:24

Ik heb qualtrics gebruikt, erg fijn. Ook omdat de analyses via qualtrics kunnen!

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:13

Mariskaa3 schreef:
Vandaag mijn eindpresentatie gehad en ik ben nu afgestudeerd! :D


Wat goed!! Zo fijn! Gefeliciteerd!!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:00

Ik zit ondertussen vier weken op mijn feedback te wachten..
Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Van 1 supervisor heb ik alleen kort na het sturen van mijn draft een berichtje gehad dat ze er asap naar ging kijken, de ander heeft een indicatie gegeven van wanneer ik de fb kon verwachten, maar die "deadline" is ook al lang verstreken.
Ik heb gisteren nog een mail gestuurd en ook aangegeven dat het al 4 weken geleden is en ik toch echt wel graag verder wil. Ik heb nog geen reactie gekregen...

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:17

Ik zou eerst wachten op reactie en dan morgen of overmorgen een e-mail erachter aan sturen. Want vier weken is inderdaad ook wel erg lang.

Hier goed nieuws. Mijn plan van aanpak is in 1x goedgekeurd door de afstudeercommissie, ik heb een groen/oranje dus minstens 80% is goed. Moest alleen mijn afbakening aanpassen en ik heb 3 opmerkingen in een plan van aanpak van 59 pagina's, niet slecht vond ik zelf :o

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 01:04

Dat kan echt niet hoor, zo lang op feedback wachten! Zij moeten toch ook rekening houden met het feit dat jij gewoon door moet met je scriptie? Vind het echt bizar. Ik zou nog even een reactie afwachten. Is er anders iemand bij wie je het hogerop kunt zoeken? Afstudeercoördinator etc.?

Fijn dat je PvA in 1x is goedgekeurd mememe! Waanzinnig jaloers, bij mij helaas niet.. Voor de derde keer. Morgen weer een gesprek en kijken of het voldoende is. Helaas zijn ze erg streng w.b. het format dat de Hogeschool hanteert. Iets afwijken is onmogelijk, maakt het dus erg lastig. Heb dus ook nog geen afstudeerbegeleider toegewezen gekregen. Is nu inmiddels begin april en 13 juni a.s. is de deadline. Ik loop ook nog 32 uur per week stage dus het wordt echt steeds spannender..

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:29

@MyHorseGirl ooh hoe kan dat? Wat raar dat ze daarin juist zo streng zijn, ook als je verantwoord waarom je een bepaalde keuze maakt is het niet goed? En zonder afstudeerbegeleider is inderdaad een stuk lastiger dan met. Hopelijk komt er morgen wat meer informatie over je pva en kan je ook verder.

Mijn enquete moest dus ook nog langs de manager en dat had ik niet verwacht, dat hoorde ik gisteren pas. Dus nu baal ik een beetje dat ik de enquete vorige week niet aan de manager had gegeven dan had die er gisteren al uit gekund. De enquete moet er eigenlijk deze week wel uit, want 7 mei moet ik mijn onderzoeksrapport inleveren. Gisteren was ik heel positief en vandaag weer wat minder, afstuderen het is me ook wat. |(

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:17

Jeeeej mijn enquete is de deur uit *\o/*
En al 1x volledig ingevuld, hij is uitgezet onder 27 medewerkers, dus een goede steekproef lijkt mij :D :o

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:23

@mememe als je de kans hebt zou ik meer medewerkers proberen. Tenminste..bij ons was de eis minimaal 200 respondenten :')

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:40

@Loes1996 mijn enquête is onder technische medewerkers die een contract hebben bij het bedrijf en het recruitment proces hebben doorlopen. In Harlingen werken er in totaal maar ongeveer 102 mensen, 70 technische medewerkers en dus 27 onder het contract.
Zolang wij goed kunnen onderbouwen is er vaak niks mis mee. Plus dat ik aanvullend nog interviews doe. Aankomende maandag de laatste

Maar 200 medewerkers is veel hoor, moet wel zoveel mogelijk reageren lijkt mij dan