Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:23

Nachtdiensten gedaan tijdens mijn werk als woonbegeleider. Drama vond ik het.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:27

Nachtdiensten zijn heerlijk. De sfeer, de collega's. Ik hou er wel van. Maar ik doe ook al 18 jaar nachtdiensten.
Volgende week heb ik mijn eindpresentatie voor de neonatologie opleiding en ben ik officieel neonatologie/obstetrie pleeg

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:53

Ik hoor eind deze week en begin volgende week van 2 ziekenhuizen of ik bij hen verder het duaal traject in mag :) van de ene is de selectieochtend de 27e en hoor ik het de 28e en van de andere is de selectiedag de 28e en hoor ik het dezelfde dag nog. De 28e weet ik dus sowieso meer en het gunstigste geval heb ik dan 2 plekken om uit te kiezen :)
Hoop eigenlijk wel op het zkhs het dichtste bij omdat ik dan ook officieel op zoek kan naar een appartement voor mezelf :) van de week bij iets leuks wezen kijken maar dat kwam helaas net een maandje te vroeg..

Van stage weet ik nog steeds niet of ik hem gehaald heb.. praktijkbeoordeling was goed maar wacht al ruim een maand op mijn verslagen.. Gaat ook nog wel even duren ben ik bang :=

Echte nachtdiensten nog nooit gehad, wel slaapdiensten maar die zijn niet direct mijn favoriet.. Maar dat komt ook omdat ik slecht ergens anders slaap.. Ben wel bang dat nachtdiensten mij slecht gaan vallen, vooral in de winter.. slaap sowieso al slecht als er ook maar iets licht is en om dan dagen bijna geen daglicht te zien krijg ik sowieso een dip van.. kan daar heel slecht tegen :=

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:10

Ik moet even mijn ei kwijt :')

Ik zou gister of vandaag horen of ik op gesprek mag komen in het ziekenhuis waar ik heel graag duaal wil maar tot op heden nog steeds geen mailtje gehad. Ook niet in mn spam. Vet irritant want elke keer als ik nu een melding krijg, en dan voornamelijk bij e-mails, krijg ik een halve hartaanval :')

Maargoed.. Wel gisteren mijn cijfers voor stage terug gehad en die heb ik ruim gehaald :D dat was ook nog wel een dingetje want er zijn ook heel veel mensen met 2en, 3en of 4en... :=

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:27

Spannend zeg! Hou je ons op de hoogte? En gefeliciteerd met het behalen van je stage!

Even een vraagje op wat voor soort schoenen lopen jullie op je werk/stage? Mijn witte sportschoenen worden nu na twee jaar toch wel minder.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:00

Ik loop op nike hardloopschoenen. Donkerrood net als het accent op mijn uniform en je ziet er geen bloed op. Ook handig op de verloskamers.
Hiervoor had ik sketchers maar daar werd ik enorm statisch in. Niet zo fijn als je iemand begroet met een statische handdruk

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:13

Ik heb zwarte Nike hardloopschoenen, hiervoor sketchers maar die gingen heel snel stuk en ik liep er scheef op.

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:49

ik heb medische klompen van sanita, best prijzig maar meer dan waard!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 06:30

Blehhh nu weer nachtdienst, net het geen waar ik hekel aan heb haha.
Over schoenen gesproken; ik heb eerst sanita klompen gehad maar ben toch weer over op sneakers.
Heb gewoon schoenen van Niké op moment. Klompen zijn wel meer praktisch met hygiëne maar ik merkte dat het niet altijd handig was als er een spoedsituatie was. Hier geregeld wel '' spoed '' en dan kon ik mijn klompen uitgooien als ik over de gang aan het rennen was bijvoorbeeld. Vandaar weer sneakers. Maar de klompen zitten wel heerlijk!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 07:38

Ik ben nu bezig met stage, heb mijn scriptie niet gehaald dus dat doe ik nu tijdens mijn stage. Gaat niet echt lekker en ik moet zoveel aan schoolwerk doen dat ik gewoon vastloop dus dat is wat minder. Stage zelf is wel leuk dus dat is een voordeel.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 07:53

Helaas nog steeds niks gehoord... Maar ben gelukkig niet de enige die nog niks gehoord heeft. Zal het maandag of dinsdag wel komen.. Als het goed is hoor ik het dinsdag ook nog van een ander ziekenhuis dus ben benieuwd..

Ik liep in het ziekenhuis op witte Adidas sneakers. Die superstar ofzo geloof ik. Iig die van leer waardoor ze ook wel redelijk makkelijk schoon te houden zijn :)
Tijdens mijn werk in de PG loop ik ook op leren Adidas maar die heb ik ook als ik niet aan het werk ben aan.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 09:20

Ik loop gewoon op mijn eigen vrije tijd schoenen. Wel iets makkelijk. Heb ook geen uniform want ik werk in de GZ.

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 09:54

Ik werk op mijn kisten :))
Maar ook als ik een paar weken ziekenhuis doe, trek ik mijn kisten aan. Ontzettend fijne schoenen :)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:57

Kisten lijken mij wel wat zwaar stappen. Ik vind dat je minimaal binnen moet kunnen komen sluipen bij een patient. En schoenen die je in het ziekenhuis draagt moet je niet buiten mee rondlopen. Dat is niet hygienisch

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:13

Napie schreef:
Kisten lijken mij wel wat zwaar stappen. Ik vind dat je minimaal binnen moet kunnen komen sluipen bij een patient. En schoenen die je in het ziekenhuis draagt moet je niet buiten mee rondlopen. Dat is niet hygienisch

Ligt eraan waar je aan gewend bent denk ik, ik ben muisstil op mijn schoenen :) En no worries, ik heb meerdere paren en zorg altijd voor schone schoentjes in het ziekenhuis ;) al ben ik het daar ook niet helemaal mee eens, als je gewoon netjes je schoenen poetst indien nodig is er niks onhygiënisch aan.

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:50

Ik werk sinds kort op Sanita klompen. Heerlijk zitten ze <3 en al veel leuke reacties op gehad!


Afbeelding

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:14

Dankjewel voor al jullie reacties die klompen zijn inderdaad heel leuk maar wel heel prijzig. Maar ik zal even in de gaten houden wanneer er korting is.

Geerte: Pittig zeg dat je nu stage en scriptie samen moet doen. Kan je niet extra begeleiding vragen dat je de scriptie zo spoedig mogelijk klaar hebt en kan focussen op stage?

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:15

Even snel tussendoor, ik mag bij beide voor de selectieronde komen :D
De ene 27 maart en de andere de 28e en als het goed is hoor ik van beide de 28e of ik aangenomen word :D

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:28

Wauw super!!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:05

Hier 13 juni klaar met de opleiding en druk aan het solliciteren. Onderzoek bijna afgerond en presentatie volgt in mei. Het solliciteren is nog niet echt wat... hoe is het met mede afstudeerders hier?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:23

Unbeatable schreef:
Hier 13 juni klaar met de opleiding en druk aan het solliciteren. Onderzoek bijna afgerond en presentatie volgt in mei. Het solliciteren is nog niet echt wat... hoe is het met mede afstudeerders hier?



Weet niet of je er voor wilt verhuizen maar bij de maartenskliniek zoeken ze verpleegkundige voor verschillende afdelingen . Kijk maar eens op werken bij de maartenskliniek

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:34

Unbeatable schreef:
Hier 13 juni klaar met de opleiding en druk aan het solliciteren. Onderzoek bijna afgerond en presentatie volgt in mei. Het solliciteren is nog niet echt wat... hoe is het met mede afstudeerders hier?


Wat voor iets zoek je? Hier in het zuiden is er overschot, nog niet klaar maar meerdere opties aangeboden gekregen.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:22

Ik ben ook in juni klaar en al druk aan het solliciteren, maar er zijn best weinig vacatures in het ziekenhuis en heel vaak vragen ze toch wel verpleegkundigen met ziekenhuis werkervaring.
Ik loop nu op het moment stage in ziekenhuis Nij Smellighe.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:37

Wat leuk Lobke. Daar heb ik 12 jaar gewerkt op de verloskunde. Welke afdeling loop je stage?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:39

De meeste ziekenhuizen zullen je eerst willen inzetten in een flexpool zodat je brede ervaring op kan doen. Ik had toen het geluk dat ik op mijn laatste stageplek meteen een vast contract heb gekregen