Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 17:49

Het is weer een nieuw jaar, en vanaf juli kunnen we ons inschrijven voor diergeneeskunde in Gent!
Hopelijk ga ik van de herfst beginnen... Heb alleen nog het een en ander te regelen vanwege dat ik in Zweden woon...

Het had leuk geweest om al wat contact te krijgen met komende medestudenten, dus wie beginnen er nog meer? :D

dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:14

In zit momenteel in mijn laatste jaar aan de UGent :) .
Veel succes met de studie!

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 19:25

dollyspikkel schreef:
In zit momenteel in mijn laatste jaar aan de UGent :) .
Veel succes met de studie!


Oh leuk!! Heb je het daar naar je zin? :D Heb je de eerste jaren ook in Gent gezeten of in Antwerpen? En nog een vraagje - ik hoorde pas dat de hoorcolleges worden opgenomen in de 1e master. Vroeg me toen af ofdat de het in het eerste jaar/de andere jaren ook word opgenomen zodat je ook een beetje van huis af kan studeren? O:)

Heb namelijk mijn paard ook nog. Big no no natuurlijk, deze studie + paard. Maar ik wil het toch proberen en het zou dan natuurlijk makkelijker zijn als je niet echt vanaf 08:00-19:00 op de uni hoeft te zitten maar er een paar uurtjes tussenuit te kunnen piepen en daarna in de avond verder blokken ofzo.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:44

Ik zit in 1e bach in Gent!
Colleges worden allemaal opgenomen en gestreamd, ik heb mijn shetlandertje ook gewoon lekker meegenomen naar Merelbeke hoor! Je zal bij lange na niet de enige zijn die een paard heeft, haha

dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:50

Oblicaja schreef:
dollyspikkel schreef:
In zit momenteel in mijn laatste jaar aan de UGent :) .
Veel succes met de studie!


Oh leuk!! Heb je het daar naar je zin? :D Heb je de eerste jaren ook in Gent gezeten of in Antwerpen? En nog een vraagje - ik hoorde pas dat de hoorcolleges worden opgenomen in de 1e master. Vroeg me toen af ofdat de het in het eerste jaar/de andere jaren ook word opgenomen zodat je ook een beetje van huis af kan studeren? O:)

Heb namelijk mijn paard ook nog. Big no no natuurlijk, deze studie + paard. Maar ik wil het toch proberen en het zou dan natuurlijk makkelijker zijn als je niet echt vanaf 08:00-19:00 op de uni hoeft te zitten maar er een paar uurtjes tussenuit te kunnen piepen en daarna in de avond verder blokken ofzo.


Ik heb het echt super naar mijn zin in het laatste jaar. Ik ben deze week thuis en ik mis het daar nu al :')
Ik heb de eerste 3 jaar in Antwerpen gedaan.
De lessen worden inderdaad (bijna) allemaal opgenomen, ook in de bachelorjaren.

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 23:34

Heel erg bedankt jullie twee voor jullie antwoorden! Het is echt wel een opluchting om te horen! Dan kan ik misschien zelfs nog soms in het weekeind even terug naar Zweden. O:)

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 01:36

Ik kwam nu nog op een nieuwe vraag! Worden er voor de tentamenperiodes nog oude tentamens uitgegeven waar je op kan trainen? Had wel fijn geweest...

En hebben jullie er toevallig een paar (van het eerste jaar) die ik mag zien? :D

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:36

Oblicaja schreef:
Ik kwam nu nog op een nieuwe vraag! Worden er voor de tentamenperiodes nog oude tentamens uitgegeven waar je op kan trainen? Had wel fijn geweest...

En hebben jullie er toevallig een paar (van het eerste jaar) die ik mag zien? :D


Je kunt op de website van de studentenraad veel oude samenvattingen vinden!

http://www.vlaamsdiergeneeskundigekring ... enraad.php
https://drive.google.com/drive/folders/ ... WxRbEVzdk0

Er zijn genoeg Nederlanders die elk weekend terug naar Nederland gaan, dus een weekendje Zweden gaat ook zeker lukken. :)
Ook omdat je colleges kunt streamen, dan kun je kiezen om wat langer terug naar huis te gaan.

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 22:08

Fellow schreef:
Oblicaja schreef:
Ik kwam nu nog op een nieuwe vraag! Worden er voor de tentamenperiodes nog oude tentamens uitgegeven waar je op kan trainen? Had wel fijn geweest...

En hebben jullie er toevallig een paar (van het eerste jaar) die ik mag zien? :D


Je kunt op de website van de studentenraad veel oude samenvattingen vinden!

http://www.vlaamsdiergeneeskundigekring ... enraad.php
https://drive.google.com/drive/folders/ ... WxRbEVzdk0

Er zijn genoeg Nederlanders die elk weekend terug naar Nederland gaan, dus een weekendje Zweden gaat ook zeker lukken. :)
Ook omdat je colleges kunt streamen, dan kun je kiezen om wat langer terug naar huis te gaan.



Wauw thanks *\o/* <3 heel fijn! :D

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 13:41

Nu begint het dichterbij te komen en zijn er misschien meer die nu weten of ze naar Gent gaan of niet?? :) :)

Ik heb nu alle papieren geregeld en hoef alleen nog maar op de inschrijving te wachten!

Vraagje voor de oudere studenten: hoe zit het met de huur van een kot in de zomervakantie? Betalen jullie die maanden ook of zijn die gratis?
In Zweden zijn ze in de zomermaanden gratis, vandaar de vraag.

dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:37

In de zomermaanden moet je gewoon doorbetalen.

IrisW

Berichten: 325
Geregistreerd: 23-05-09

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:20

Ik zag deze groep voorbij komen en dacht, misschien hebben jullie hier wat aan:
Er komt een kamer vrij in mijn studentenhuis in Melle. Als iemand interesse heeft, let me know!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:57

Vraagje! Zijn er hier laatstejaars die nu meelopen in de kliniek? Ik ben er van de week geweest bij lieven vlaeminck en kom binnenkort terug voor een behandeling voor head shaking. Misschien wel grappig om iemand van hier te herkennen!

loveSaros

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-09-05

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:04

Ben ondertussen ook laatstejaars in Gent, eerst Antwerpen gedaan.
Mijn kot zal ook vrij komen deze zomer, vanaf 1 augustus te huur en zit in Gentbrugge, tussen de campus in Merelbeke en Gent centrum in :) Laat maar weten als je interesse hebt, of andere vragen

dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 00:54

@k_m: ik ben laatstejaars en loop dus rond in de klinieken. Ik doe echter rund, waardoor de kans dat je mij gaat tegenkomen nogal klein is ;)

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:14

Ik meld me ook! Helaas niet geselecteerd voor Utrecht dus ik ga dit jaar hoogstwaarschijnlijk naar Gent! Ben al een beetje aan het rondkijken bij kamers maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken..

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:26

adventures01 schreef:
Ik meld me ook! Helaas niet geselecteerd voor Utrecht dus ik ga dit jaar hoogstwaarschijnlijk naar Gent! Ben al een beetje aan het rondkijken bij kamers maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken..


Leuk dat je naar Gent gaat! Er zijn genoeg leuke kamers, dus zal zeker geen probleem zijn. :D
Ik weet wel een aantal nuttige websites, stuur maar een pbtje als je hulp nodig hebt!

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 21:12

Leuk! Eindelijk een toekomstig klasgenoot! Haha
Ik heb al een kot en er zijn nog wat kamers over in het huis. Dus hier kan je ook nog terecht!

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:09

adventures01 schreef:
Ik meld me ook! Helaas niet geselecteerd voor Utrecht dus ik ga dit jaar hoogstwaarschijnlijk naar Gent! Ben al een beetje aan het rondkijken bij kamers maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken..


het eerste jaar zijn de lessen vooral in het centrum. Meestal is regio UZ/regio overpoort vrij ideaal. Dat zit je zo'n 5 minuten van alle onderwijslocaties af en mooi dicht bij het centrum, en dicht bij alle uitgaansgelegenheden (als je dat leuk vind). Anders is het ledeberg ook nog wel te overwegen, das gemiddeld 10 minuten fietsen naar de leslocaties.
De practica zijn dan wel verder fietsen. Die zitten in merelbeke. dat is zo'n 20-25 minuten fietsen vanaf het UZ/Ledeberg

Wil je niet na 1 jaar weer verhuizen, of wil je niet in de stad, dan kun je er ook voor kiezen om in het eerste jaar gelijk naar Merelbeke te gaan. Dan kun je het best kiezen voor de regio Flora, dat is net aan de Gentse kant van merelbeke. Ik heb dat in het eerste jaar gedaan. Voor mij is het zo'n 20 minuten fietsen naar de leslocaties van het eerste jaar, en 10 minuten fietsen naar de faculteit.

Succes met het zoeken van een kamer :-)

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:53

Oblicaja, Leuk! Ik heb je een pb gestuurd!

_Cathalijne, Dankjewel! geeft me een beetje een richtlijn waar ik moet zoeken.

IrisW

Berichten: 325
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 23:01

adventures01 schreef:
Oblicaja, Leuk! Ik heb je een pb gestuurd!

_Cathalijne, Dankjewel! geeft me een beetje een richtlijn waar ik moet zoeken.


In mijn huis komt ook nog een kamer vrij :)

trouwens, als iemand een appartementje weet die vrijkomt voor 2 of 3 personen, let me know!

xKim97

Berichten: 257
Geregistreerd: 16-03-13

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:13

Hey, ik ben 2e jaars in Gent, aankomend jaar ga ik verhuizen naar Merelbeke omdat dat eigenlijk veel makkelijker is dan steeds heen en weer fietsen. Ik ga dus zelf uit mijn kamer, samen met wss +/- 7 (!) anderen uit mijn huis! Voor een paar kamers zijn er misschien al mensen gevonden, maar er zal zeker nog wat vrij zijn voor volgend jaar. Het huis is op een chille lokatie voor het 1e jaar dus als er mensen zijn die interesse hebben, stuur maar een pb! Het is nu voor 8/10 mensen echt een diergeneeskunde huis, zou wel leuk zijn als dat een beetje de trend blijft :)

Als er andere dingen zijn die jullie willen weten, mag je dat ook altijd vragen!

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:33

Hier nog iemand die in Gent studeert, ik zit wel in mijn 1ste master.
Ik vind het idd heel handig dat alles wordt opgenomen, zo hoef je niet altijd naar de les :~


Heel veel succes alvast!
Spoiler:
bij ons komen er ook 4 kamers vrij

xKim97

Berichten: 257
Geregistreerd: 16-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:06

Oliiviia schreef:
Hier nog iemand die in Gent studeert, ik zit wel in mijn 1ste master.
Ik vind het idd heel handig dat alles wordt opgenomen, zo hoef je niet altijd naar de les :~


Heel veel succes alvast!
Spoiler:
bij ons komen er ook 4 kamers vrij




Hey in een ander forum was iemand voor 4 op zoek
@StableDoor was op zoek!

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 22:42

IrisW schreef:
adventures01 schreef:
Oblicaja, Leuk! Ik heb je een pb gestuurd!

_Cathalijne, Dankjewel! geeft me een beetje een richtlijn waar ik moet zoeken.


In mijn huis komt ook nog een kamer vrij :)

trouwens, als iemand een appartementje weet die vrijkomt voor 2 of 3 personen, let me know!


In "mijn" toekomstige kot zijn nog 3 andere kamers vrij :)