Werken op je 13e

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:21

murphypower schreef:
@Keet honden uitlaten kan niet echt, kerstkaarten doe ik wel ieder jaar.

@pmarena Noord-Brabant Someren

In jou omgeving zitten dan echt enorm! veel tomaten en paprika kassen.
Die hebben bijna het jaar rond mensen nodig.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 20:23

[/quote]
In jou omgeving zitten dan echt enorm! veel tomaten en paprika kassen.
Die hebben bijna het jaar rond mensen nodig.[/quote]


o echt, dat wist ik helemaal niet :=

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:23

Nou dat is leuke tijd nu... de hele zooi leeghalen en nieuwe plantjes zetten, berg werk altijd in de kassen :j

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 20:25

pmarena schreef:
Nou dat is leuke tijd nu... de hele zooi leeghalen en nieuwe plantjes zetten, berg werk altijd in de kassen :j


o dat zou super zijn als extra baantje nu.



even een vraagje:

-hoe kom ik in contact met die mensen van de kassen? Ik kan moeilijk even binnen lopen :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:26

Ja juist wel binnen lopen :j
Dat is wat ze het liefste zien, iemand die initiatief toont.
En zo te lezen ontbreekt je dat niet :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 20:27

bruintje123 schreef:
Ja juist wel binnen lopen :j
Dat is wat ze het liefste zien, iemand die initiatief toont.
En zo te lezen ontbreekt je dat niet :D


oke, zover ik weet zit er maar 1 kas bij mij in de buurt, maar ik heb me nog niet echt verdiept dus dat zullen er wel meer zijn.

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:30

Even in telefoongids oid zoeken op kwekerij en dan komt je vast wat tegen :) Ik weet overigens niet hoe veel er in jouw omgeving zit hoor!

Maar in de tomaten en paprika's is altijd veel werk. Ik heb daar vanaf mijn 17e een aantal jaren full-time gewerkt en toen ik op gesprek kwam wist ik er niks vanaf en stond ervan versteld hoe veel vaste mensen en scholieren daar werk hebben, vroeg me af wat daar in hemelsnaam allemaal te doen was...maar er komt echt ontzettend veel bij kijken :j

Als je een beetje kan aanpakken en netjes en handig kan werken dan ben je daar echt een aanwinst hoor :)

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:52

Ik weet niet of je goed bent met ouderen??
Ik heb rond die leeftijd in de avonden en weekeinden in het bejaardentehuis bedden verschoont brood klaargemaakt en vuilniszakken verwisseld e d koffie en thee rond brengen en ik kreeg rond mn 14e zo'n 5 euro per uur betaald

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 21:00

@pmarena ik zal wel even kijken

@zanakuzies
ik houd echt van oudjes, ik kan binnenkort wel even langsgaan bij het lokale bejaarde tehuis

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:02

Bij de albertheijn mag je vanaf je 14e werken, voor schooltijd.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 21:13

PrinceAmos schreef:
Bij de albertheijn mag je vanaf je 14e werken, voor schooltijd.


nog een maandje wachten!

evelien_89
Berichten: 206
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Deventer

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:10

Ik weet niet of er ook veel melkveehouders in de buurt zitten die jou voor wat klusjes wat zwart in de hand willen geven. In February is het bij de melkgeiten lammertijd en erg druk dus kunnen ze vaak wel wat hulp gebruiken om de lammeren aan de melkbar te helpen en stallen op te strooien. Ook kon je vroeger bij mij op de manege op zaterdag stallen mesten voor gratis rijles

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:13

zanakuzies schreef:
Ik weet niet of je goed bent met ouderen??
Ik heb rond die leeftijd in de avonden en weekeinden in het bejaardentehuis bedden verschoont brood klaargemaakt en vuilniszakken verwisseld e d koffie en thee rond brengen en ik kreeg rond mn 14e zo'n 5 euro per uur betaald


Dat doe je goed dan. Ik werk bij HEMA ben 18 en krijg nog geen 5 euro per uur :+ HEMA kan je terrecht als je 15 bent maar dat duurt nog even.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:22

SavannahNx schreef:
zanakuzies schreef:
Ik weet niet of je goed bent met ouderen??
Ik heb rond die leeftijd in de avonden en weekeinden in het bejaardentehuis bedden verschoont brood klaargemaakt en vuilniszakken verwisseld e d koffie en thee rond brengen en ik kreeg rond mn 14e zo'n 5 euro per uur betaald


Dat doe je goed dan. Ik werk bij HEMA ben 18 en krijg nog geen 5 euro per uur :+ HEMA kan je terrecht als je 15 bent maar dat duurt nog even.

Of jij doet iets niet goed.. lijkt me erg onder betaald als je als 18 jarige nog geen €5 per uur krijgt.. :o

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:23


ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 22:30

evelien_89 schreef:
Ik weet niet of er ook veel melkveehouders in de buurt zitten die jou voor wat klusjes wat zwart in de hand willen geven. In February is het bij de melkgeiten lammertijd en erg druk dus kunnen ze vaak wel wat hulp gebruiken om de lammeren aan de melkbar te helpen en stallen op te strooien. Ook kon je vroeger bij mij op de manege op zaterdag stallen mesten voor gratis rijles


Ik ga komende zaterdag pas weer naar de manege dus dan kan ik vragen of ze daar nog iemand nodig hebben. Melkveehouders zijn er amper

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:33

Citaat:
Of jij doet iets niet goed.. lijkt me erg onder betaald als je als 18 jarige nog geen €5 per uur krijgt.. :o


hema betaald echt heel erg slecht, op mijn 17e daar 24 uur per week gewerkt en kreeg einde van de maand ergens begin €300 euro uitbetaald. Geloof dat het loon iets van €3,40 per uur was toen, het is dat ik leerplichtig was en snel vervangend werk moest hebben (ivm gestopt met studie toen), maar achteraf gezien was het gekkenwerk :+
Als je echt iets wilt verdienen niet bij de Hema gaan werken dus haha

Zou inderdaad gaan kijken of je in de kassen kan gaan werken of misschien ergens zwart bij een boer of kennissen wat bij kan verdienen, op je 13e is het lastig werk te vinden, maar petje af voor je motivatie, vroeg of laat zal het beloond worden :)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:33


Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:33

ruitje schreef:
Ik heb respect voor jou! Wilde ik gewoon even kwijt :)


Hier wil ik me graag bij aansluiten. Petje af voor jou TS en heel veel succes!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:34

Dani199764 schreef:
Citaat:
Of jij doet iets niet goed.. lijkt me erg onder betaald als je als 18 jarige nog geen €5 per uur krijgt.. :o


hema betaald echt heel erg slecht, op mijn 17e daar 24 uur per week gewerkt en kreeg einde van de maand ergens begin €300 euro uitbetaald. Geloof dat het loon iets van €3,40 per uur was toen, het is dat ik leerplichtig was en snel vervangend werk moest hebben (ivm gestopt met studie toen), maar achteraf gezien was het gekkenwerk :+
Als je echt iets wilt verdienen niet bij de Hema gaan werken dus haha

Zou inderdaad gaan kijken of je in de kassen kan gaan werken of misschien ergens zwart bij een boer of kennissen wat bij kan verdienen, op je 13e is het lastig werk te vinden, maar petje af voor je motivatie, vroeg of laat zal het beloond worden :)


Nee je kan beter AH doen. Kreeg ik op mn 18e 5,52 omdat je vakantiegeld in je uurloon zit inbegrepen. Jammer dat ik “te oud” was..

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:57

Hi TS

Ik herken me heel erg in jou. Spaarde zelf ook al vanaf die leeftijd voor een eigen paard. Voor mijn verjaardag en kerst vroeg ik om geld ipv cadeaurtjes. Heb ook al het geld verdiend door vakantie werk nooit uitgegeven maar netjes gespaard. Ook ik hield al mijn eigen boekhouding bij...

Vergeet niet om ook te leven. :) Sparen is goed, maar durf ook af en toe wat te doen voor jezelf.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:30

Even een pluim voor jou, TS! Wat ben je keigoed bezig! :D

Op 13-jarige leeftijd werkte ik bij mijn vader in de visschuur. Zijn er visschuren bij jou in de buurt waar je bijvoorbeeld de bakwagen zou kunnen poetsen of af zou kunnen wassen?

Succes!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 08:13

Ten eerste wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor alle complimenten!

@Chiave
We hebben geen visschuur in de buurt

@FatCat
Zoals ik al zei doe ik +/- 80% van wat ik verdien in dat potje, de rest gebruik ik voor mezelf

De hema discussie ga ik verder niet op in aangezien ik daar 15 voor moet zijn.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 08:56

Nondeju wat ben jij hier serieus mee bezig, ik zou niet verwachten dat je 13 bent. Complimenten!

De snackbar kun je denk ik van je lijstje schrappen. Volgens de arbo wet mag je onder de 16 jaar niet met geld werken (dus niet aan de kassa) en niet met gevaarlijke appratuur (zoals een friet pan) ik werk namelijk zelf bij de mac en daarom moet je daar 16 zijn.

Ik zou inderdaad eens kijken welke groentes er per seizoen groeien, en dan per groente een bedrijf zoeken waar dat geteeld wordt. tijdens het aspergeseizoen kun je vaak wel ergens aan de slag om asperges te steken. Ik woon zelf in Heeze, er zitten hier een hoop aspergeboeren in de buurt :)

Verder wellicht een briefje ophangen bij de supermarkt oid om misschien een 2e oppas adressje te vinden?

Succes!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 08:58

Renee_S schreef:
Nondeju wat ben jij hier serieus mee bezig, ik zou niet verwachten dat je 13 bent. Complimenten!

De snackbar kun je denk ik van je lijstje schrappen. Volgens de arbo wet mag je onder de 16 jaar niet met geld werken (dus niet aan de kassa) en niet met gevaarlijke appratuur (zoals een friet pan) ik werk namelijk zelf bij de mac en daarom moet je daar 16 zijn.

Ik zou inderdaad eens kijken welke groentes er per seizoen groeien, en dan per groente een bedrijf zoeken waar dat geteeld wordt. tijdens het aspergeseizoen kun je vaak wel ergens aan de slag om asperges te steken. Ik woon zelf in Heeze, er zitten hier een hoop aspergeboeren in de buurt :)

Verder wellicht een briefje ophangen bij de supermarkt oid om misschien een 2e oppas adressje te vinden?

Succes!



de mac is ook erg groot maar misschien bij een lokale snackbar.

ik heb al 3 oppas adressjes en moet bijna ieder weekend al oppassen dus dat is niet nodig, ik ga zo snel mogelijk contact opnemen met een kas!