Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:21

pluisje88 schreef:
Nou de kogel is door de kerk! 23 november afspraak bij de KVK om de inschrijving rond te maken :D


Leuk! *\o/*

mazarmalover

Berichten: 139
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:00

pluisje88 schreef:
Nou de kogel is door de kerk! 23 november afspraak bij de KVK om de inschrijving rond te maken :D


Gaaf! Succes

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:13

Hi iedereen,
Nog wel stille meelezer, maar niet zo actief gepost lately. Ik zit met een frustrerend probleem en denk niet dat ik de enige ben.

Hoe gaan jullie om met wanbetalers? Ik heb twee onbetaalde facturen (€3500,-) uitstaan bij een opdrachtgever. Facturen zijn van februari en mei dit jaar.

Heb herhaaldelijk gebeld en gemaild. Vele loze beloften en geen geld. Uiteindelijk heb ik er anderhalve maand geleden een incassobureau opgezet. Ook zonder resultaat. Volgende stap zou faillisementsaanvraag zijn en rechtszaak. Maar ja, dan kost het me nog meer geld....

Hebben jullie nog andere ‘creatieve’ oplossingen?
Hoe gaan jullie hiermee om?

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:22

Ervaring mee helaas ja... in principe verstuur ik alles pas na betaling daardoor.

Maar kan me voorstellen dat dat in andere bedrijfstakken wat lastiger is, vooral qua dienstverlening....

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:45

Olympia96 schreef:
Hi iedereen,
Nog wel stille meelezer, maar niet zo actief gepost lately. Ik zit met een frustrerend probleem en denk niet dat ik de enige ben.

Hoe gaan jullie om met wanbetalers? Ik heb twee onbetaalde facturen (€3500,-) uitstaan bij een opdrachtgever. Facturen zijn van februari en mei dit jaar.

Heb herhaaldelijk gebeld en gemaild. Vele loze beloften en geen geld. Uiteindelijk heb ik er anderhalve maand geleden een incassobureau opgezet. Ook zonder resultaat. Volgende stap zou faillisementsaanvraag zijn en rechtszaak. Maar ja, dan kost het me nog meer geld....

Hebben jullie nog andere ‘creatieve’ oplossingen?
Hoe gaan jullie hiermee om?


Helaas veel te veel ervaring mee.
Een faillisement aanvraag kost alleen maar geld, als ze jouw niet betalen zijn er wellicht meer schuldeisers. Mocht er dan al iets te halen vallen krijgen eerst de preferente schuldeisers betaald, en dat beetje wat overblijft wordt verdeeld, vaak mag je al blij zijn als de kosten van het incassobureau gedekt zijn, anders moet je die ook nog betalen.

Je kunt het bedrijf ook laten dagvaarden, dan verplicht de rechter hen om binnen x dagen alsnog te betalen + alle rente en rechtskosten. Betalen ze dan niet, dan kun je een gerechtsdeurwaarder sturen en laten overgaan tot beslaglegging. (op papier) de debiteur krijgt dan nogmaals de kans om tot betalen over te gaan, doet hij dat niet dan worden de goederen geveild, net zoveel tot jouw schuld is voldaan.

Gaat het om een groot bedrijf? en wat voor rechtsvorm?
Geleverde diensten of goederen?

Het beste blijft toch proberen om een betalingsregeling te treffen, al betalen ze maar 100 euro per maand, dan heb je tenminste iets,

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:03

Mijn ervarning is; zelf blijven doen. Zelf bellen, zelf afpsraken maken, zelf er achter aan jagen. Zelf langsgaan bij de klant.
Bijvoorbeeld een betaal regeling treffen van € 100,-- per week/maand. En dan iedere dag voor de betaaldag bellen, "houdt u er rekening mee dat...." en als het niet gestort is "ik help u even herinneren dat....." . Niet boos worden, met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. Ik heb nu een betalings regeling (via een schuldsanering) lopen van € 5,46 per maand. Ja echt, te zot voor woorden. Maar.... uiteindelijk krijg ik mijn driehonderd plus euro wel binnen. (Als ik met pensioen ben ha ha ha ). Succes en houd vol!!

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:14

Toevallig heb ik deze week DAS ingeschakeld en gaan hun een incasso sturen naar het desbetreffende bedrijf.. Ik verwacht er niks van..

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:52

Ik ben zo trots! Een paar weken geleden werd ik voorgedragen voor de “ondernemer van het jaar” verkiezing. Ik moest een presentatie houden voor 3 bekenden in de zakenwereld. Ik ben gewoon genomineerd bij de laatste 3! Dit is zoeen positieve opsteker!

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:13

Gefeliciteerd

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:54

Wat leuk om te lezen SCW! Gefeliciteerd!

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:07

xSCWx schreef:
Ik ben zo trots! Een paar weken geleden werd ik voorgedragen voor de “ondernemer van het jaar” verkiezing. Ik moest een presentatie houden voor 3 bekenden in de zakenwereld. Ik ben gewoon genomineerd bij de laatste 3! Dit is zoeen positieve opsteker!

Wat goed!! En extra promotie voor je onderneming, altijd goed!

Over de franchise:
Soft houdt in dat er minder strenge regels/voorwaarde dan bij reguliere franchise ondernemingen.
Lay-out/huisstijl en naam neem ik mee. Ook de elektronische patiënten dossier voering en gebruik van andere administratieve functie oa ook de secretaresse. Zij beheert mijn agenda, declareert en deels telefoon.

Heb ondertussen gesprek gehad met huidige werkgever. Positief gesprek, dat ik voldoende ruimte hiervoor krijg. :D

Dus volgende week in gesprek over het aangaan van de franchise. Heel erg spannend! Nu gaat het balletje rollen mbt ondernemingsplan, verzekeringen, KvK, begrotingen etc! *\o/*

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 01:23

Bedankt dames :)
Pluche-pluus tof! Veel succes gewenst

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:22

@pluche: zo te horen gaat dat allemaal op rolletjes. Fijn!

Mijn webshop is sinds gisteren online. Ben er helemaal enthousiast van. Nu nóg harder aan de slag. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle feedback is natuurlijk welkom. :)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:35

xRivaldo schreef:
Mijn webshop is sinds gisteren online. Ben er helemaal enthousiast van. Nu nóg harder aan de slag. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle feedback is natuurlijk welkom. :)


Ziet er netjes uit!

Onderaan bij "Service" is nog niet alles aanklikbaar. Maar ik neem aan dat je daar nog mee bezig bent.
Mijn complimenten voor je product foto's. Ziet er professioneel uit.

Super xSCWx! Dat is echt iets op trots op te zijn :)

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:49

HorseTopShop schreef:
xRivaldo schreef:
Mijn webshop is sinds gisteren online. Ben er helemaal enthousiast van. Nu nóg harder aan de slag. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle feedback is natuurlijk welkom. :)


Ziet er netjes uit!

Onderaan bij "Service" is nog niet alles aanklikbaar. Maar ik neem aan dat je daar nog mee bezig bent.
Mijn complimenten voor je product foto's. Ziet er professioneel uit.

Super xSCWx! Dat is echt iets op trots op te zijn :)


Dankjewel! Blij om dat te horen, want moest met de productfoto's even roeien met de riemen die ik had, haha.
Dat van de kopjes onder service klopt inderdaad. Die ben ik nog aan het schrijven. :j

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:53

xRivaldo schreef:
@pluche: zo te horen gaat dat allemaal op rolletjes. Fijn!

Mijn webshop is sinds gisteren online. Ben er helemaal enthousiast van. Nu nóg harder aan de slag. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle feedback is natuurlijk welkom. :)


Gefeliciteerd Rivaldo! Ik hoop dat ik je over een paar maanden mag joinen *\o/*

Feedback: Layout een beetje kaal, menubalk erg standaard, en niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, teveel wit. Hoveren over de menubalk werkt alleen bij de pagina waar je op zit. Ik mis gewoon iets van... Sfeer?
Onderaan: "Schijf je in" Mist een R
Mobiele versie ziet er netjes uit :)

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:42

xRivaldo schreef:
@pluche: zo te horen gaat dat allemaal op rolletjes. Fijn!

Mijn webshop is sinds gisteren online. Ben er helemaal enthousiast van. Nu nóg harder aan de slag. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle feedback is natuurlijk welkom. :)

Nette site, niet heel veel producten maar wel nette prijzen. Ik heb op mobiel dat sommige woorden half wegvallen omdat ze te lang zijn zoals verzorgingsproducten (ik zie staan: verzorgingspro-) en bij de hoeven: kwast/penseel wordt kwast/pense-.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:18

xSCWx schreef:
xRivaldo schreef:
@pluche: zo te horen gaat dat allemaal op rolletjes. Fijn!

Mijn webshop is sinds gisteren online. Ben er helemaal enthousiast van. Nu nóg harder aan de slag. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle feedback is natuurlijk welkom. :)

Nette site, niet heel veel producten maar wel nette prijzen. Ik heb op mobiel dat sommige woorden half wegvallen omdat ze te lang zijn zoals verzorgingsproducten (ik zie staan: verzorgingspro-) en bij de hoeven: kwast/penseel wordt kwast/pense-.


Goed dat je het zegt! Ik ga de lettergrootte iets aanpassen en de namen wat korter maken. Ik heb zelf een 4 inch scherm en zie dat nu ook ja. Op een 5 inch valt het wel goed.

Nirvana_ schreef:
xRivaldo schreef:
@pluche: zo te horen gaat dat allemaal op rolletjes. Fijn!

Mijn webshop is sinds gisteren online. Ben er helemaal enthousiast van. Nu nóg harder aan de slag. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle feedback is natuurlijk welkom. :)


Gefeliciteerd Rivaldo! Ik hoop dat ik je over een paar maanden mag joinen *\o/*

Feedback: Layout een beetje kaal, menubalk erg standaard, en niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, teveel wit. Hoveren over de menubalk werkt alleen bij de pagina waar je op zit. Ik mis gewoon iets van... Sfeer?
Onderaan: "Schijf je in" Mist een R
Mobiele versie ziet er netjes uit :)


Dankjewel! Dat hoop ik ook! :D

Ik kan je zeggen dat ik daar zelf ook tegenaan loop hoor. Ik ben nog een beetje in dubio met achtergrond/teveel wit. Ik denk dat eenvoud en overzichtelijkheid heel belangrijk is, maar kleur mag zeker wel wat meer. Sfeer geeft natuurlijk wel een bepaald gevoel bij de webshop.

Met de 'hoekigheid' en 'sfeer' ben ik helaas (nog) beperkt. Ik zit dus bij Mijnwebwinkel en daar kan ik de menubalk bijvoorbeeld niet laten afronden.. Als ik een duurder pakket neem (30 euro per maand meer), dan kan ik ook achter de CSS-codes. Zeker iets voor later :j Ik snap dus heel goed wat je bedoelt.

Dat hoveren ga ik nu meteen even uitzoeken, dat moet wel mogelijk zijn. Bedankt dat je mij wijst op die spelfout. Die gluipen er wel eens in :x

En allebei heel erg bedankt voor de feedback! Hier ben ik erg blij mee :D

Edit: hoveren staat aan. Je ziet nog een balkje boven het hoveren. Dat komt omdat het logo recht op het menu staat, zodat het paard van het logo op de menu balk lijkt tet staan. Vond ik wel leuk staan :+

De lettergrootte heb ik aangepast. Ik kan echter alleen kiezen tussen lettergrootte 24 en 36 (wie verzint dat :') ).
Spoiler:
Afbeelding

Ik zie nu dat mobiel (4 inch) de 'n' van verzorgingsproducten er nog afvalt. Maar lettergrootte 18pt is mij veel te klein. Dit minpunt moet ik (nog) maar even voor lief nemen dan.. ;(

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:12

Oh, hoveren lukt nu idd!
Als we dan toch maar meteen even kritisch zijn; je logo is van een redelijk slechte kwaliteit. Als in, pixelig. Vooral bij de letters valt dat op, vergelijk maar eens met de letters uit bijv de menubalk.

Staat het misschien leuk voor de afwisseling om de hover wat sterker te maken? Nu is bijv witte tekst op blauwe achtergrond, als je eroverheen hovert wordt het blauwe tekst op een witte achtergrond.

Voor de sfeer denk ik dat het helpt om of een foto aan beide zijkanten van de site te zetten, of een grote paardenfoto ipv de productfoto die nu op de homepage staat. Zo'n foto, bij wijze van; https://huisdierentips.nl/wp-content/up ... wassen.jpg
En dan wat tekst erin over je webshop. Iets van, 'vandaag besteld, morgen in huis' of 'boven de 30 euro gratis verzending'

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:40

Nirvana_ schreef:
Oh, hoveren lukt nu idd!
Als we dan toch maar meteen even kritisch zijn; je logo is van een redelijk slechte kwaliteit. Als in, pixelig. Vooral bij de letters valt dat op, vergelijk maar eens met de letters uit bijv de menubalk.

Staat het misschien leuk voor de afwisseling om de hover wat sterker te maken? Nu is bijv witte tekst op blauwe achtergrond, als je eroverheen hovert wordt het blauwe tekst op een witte achtergrond.

Voor de sfeer denk ik dat het helpt om of een foto aan beide zijkanten van de site te zetten, of een grote paardenfoto ipv de productfoto die nu op de homepage staat. Zo'n foto, bij wijze van; https://huisdierentips.nl/wp-content/up ... wassen.jpg
En dan wat tekst erin over je webshop. Iets van, 'vandaag besteld, morgen in huis' of 'boven de 30 euro gratis verzending'


Haha, kritisch zijn mag altijd. :+

Het logo was mij nog niet opgevallen. Maar zonder inzoomen zie ik dat niet, en daarom ga ik niet zover in op de details. Ik heb het wel even opgeschoven, maar heeft geen prioriteit.

De over naar blauwe tekst witte achtergrond wordt een beetje een gat, omdat de streep van het logo er wel bovenlangs blijft lopen.

Een plaatje begin ik niet aan, maar het idee snap ik wel. :j Zo gebruikte ik dit plaatje voor de opening:
Spoiler:
Afbeelding

Die heeft veel meer sfeer (en kleur) dan de huidige productfoto. Stond ook veel leuker. Ik heb iemand haar paard die ik mag lenen voor productvideo's. Die staan gepland in januari. Ik denk dat ik een leuke foto ga maken met het paard en de huismerk producten. Toch beter dan een witte achtergrond, idd.

Waar ik zelf aan zit te denken is om de menubalk zo breed als de website zelf te maken. En dan links en rechts een rustige achtergrond. Beetje zoals http://www.horsefitshop.nl dat heeft. Ook vrij eenvoudig. Dat ligt binnen mijn mogelijkheden ( :') ) en het creëert wat sfeer (vind ik).

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:44

Edit: dat van dat gat neem ik terug :=
Dit staat toch beter dan ik dacht! Een verloop met de pagina zelf:

Afbeelding

Leuk! Wat vind(en) jij/jullie?

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:55

Ik zie dat je ook op je eigen producten drukt? Dan zou ik toch eens een handige student vragen om je logo even naar Illustrator om te zetten. Dan werk je nml met vector ipv pixels, en dat betekent dat je altijd je logo kan vergroten/verkleinen zonder kwaliteitsverlies.

Menu is beter zo! Net wat meer interactie :j Menubalk helemaal breed maken staat denk ik ook wel mooi inderdaad. Achtergrond van HorseFitShop is gaaf! Brengt mij ook weer op ideeen :D Ik laat mijn website bouwen (vanaf scratch) en zou zelf het design aanleveren. Maar dat is moeilijker dan ik had verwacht :+

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:28

Nirvana_ schreef:
Ik zie dat je ook op je eigen producten drukt? Dan zou ik toch eens een handige student vragen om je logo even naar Illustrator om te zetten. Dan werk je nml met vector ipv pixels, en dat betekent dat je altijd je logo kan vergroten/verkleinen zonder kwaliteitsverlies.

Menu is beter zo! Net wat meer interactie :j Menubalk helemaal breed maken staat denk ik ook wel mooi inderdaad. Achtergrond van HorseFitShop is gaaf! Brengt mij ook weer op ideeen :D Ik laat mijn website bouwen (vanaf scratch) en zou zelf het design aanleveren. Maar dat is moeilijker dan ik had verwacht :+


Klopt, het logo op de website is ook niet het originele. Ik heb de blauwe balk onder de hoeven van het paard zelf langer gemaakt. Niet goed opgeslagen dus. Resolutie op de huismelkproducten is wel perfect. Daar durf ik dan ook geen risico mee te nemen :=

Nou, inderdaad. Vooral als je perfectionistisch bent. :') Wanneer hoop jij online te zijn?

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:21

Ahhh dat verklaart wat :D Gelukkig!
Je wil niet weten hoeveel mensen de fout in gaan hiermee. Staat slordig, helemaal op gedrukte labels natuurlijk.

Nou precies :+
Ik hoop 1 februari, maar betwijfel een beetje in hoeverre dat gaat lukken. Ben nu nog even erg druk met afstuderen, en dat gaat gewoon voor :+ Wil in januari wel beginnen met de FB pagina (weer) regelmatig up te daten, zodat ik in februari ook knallend van start kan met een openingsactie o.i.d.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:32

Nirvana_ schreef:
'boven de 30 euro gratis verzending'

Makkelijk hè, geld van een ander weggeven :+

xRivaldo schreef:
huismelkproducten

:+ :+