Wat met deze werksituatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Wat met deze werksituatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 19:45

Hoi,
Ik weet niet zeker waarom ik dit topic open. Maar het moet me van mijn hart...

Ik werk nu een jaar bij dezelfde firma (met +45 winkels in mijn provincie en aangrenzende provincies) en heb redelijk snel een vast contract gekregen. Ik vond het werk en de collega's fijn.
Máár ja er is een máár....
Sinds september ben ik geplaatst naar een ander filiaal. Dit ging goed qua vervoer toen mijn vriend me kon brengen omdat hij op ziekenverlof was.
Maar nu ben ik afhankelijk van openbaar vervoer. Dat betekend om half 7 onderweg zijn om de bus van 7u te halen en dan pas om 8u op het werk aan te komen. Ik móet om 8u beginnen (ingecheckt zijn) als ik om 3na pas incheck krijg ik pas betaald vanaf 15na 8. Laat nu net vaak gebeuren dat de bus vertraging heeft en ik dus steeds pas na 8u kan inchecken. :(

Daarnaast komt dan ook dat ik 3 dagen (van de 5) tot 19u (sluit) moet werken. Echter om ten laatste 5na 19u móet ik buiten zijn anders mis ik mijn bus naar huis en heb ik pas om 20u22 weer een bus. Ik ben pas om 20u30 thuis de dagen dat ik de sluit heb. Nu hebben mijn vriend en ik afgesproken die dagen in de frituur te eten waar ik met de bus afstap om 20u. Maar dat begin ik vreselijk beu te worden elke week 3x frituur-food eten. Het kán niet anders want als ik thuis nog iets moet koken is het pas 21u voor we aan het eten zijn.de
Een gezonde levensstijl kan ik dit niet noemen.

Vorige week ook bíjna de bus gemist. Heb ol 10 voor 19u nog klanten gehad waardoor ik pas 10na 19u buiten was. Heb véél geluk gehad dat de bus in panne stond op het station. Anders had ik die nooit gehaald.
Ik ben thuis emotioneel geworden van de stress maar kan dit niet uiten als mijn vriend erbij is. Ik kán dat gewoon niet ik huil mezelf dus in slaap door de opgebouwde stress en frustraties.

De groepsleider/districtleider is al met me komen praten omdat hij zag dat het me niet ging. Máár hij heeft geen oplossing zei hij me. Daar ben ik vet mee. :(
Hij zei heel droog dat hij gehoopt had op mijn rijbewijs. Maar ik heb faalangst waardoor ik al 6x mislukt ben in de praktische examens. Terwijl ik perfect rijd als niemand een examen afneemt.

Maarja ik voel me dus ongelukkig op het werk en weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Ik ben blij dat ik eindelijk eens een vast contract heb en dus werkzekerheid en inkomenszekerheid. Wil dat nu ook niet gaan weggooien.
Maar het steekt me zo tegen dat ik me moet opjagen 3x per week en dat ik laat thuis ben. Heb amper iets van mijn avond en mijn vriend niks aan mij. En dat laatste kwetst mij het meeste ;(
Ook ga ik die dagen niet naar de manege omdat ik mijn stress en frustraties niet op mijn paardje wil overbrengen.

Zo dat moest er even uit.
Tips zijn uiteraard welkom maar hou het lief aub.

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:49

Ik kan je er niet mee helpen maar ken je gevoel heel goed. Zelf ook een jaar lang 1.5 uur moeten reizen. Vaak 8 uur thuis en dan nog naar mijn paard, vervolgens ging om 5 uur weer de wekker. Ik was nooit een emotioneel persoon en stond ook echt sterk in mijn schoenen. In die tijd kon ik na een aantal maanden elke avond wel huilen. Het brak mij echt op. Ik heb uiteindelijk wel een auto gekocht. Is het niet wat om naar een andere plek/baan te gaan kijken? Bij mij had het echt niet veel langer moeten duren...

Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:50

Kan je vriend niet koken op de dagen dat je laat thuis bent?
Dan kunnen jullie om half 9 gezellig en gezond eten.
Dat zou al iets moeten schelen.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:51

Je kan aangeven dat als de mogelijkheid er is je graag in een filiaal dichter bij huis staat.
Wat de avonden betreft, kan je vriend niet koken?
En met brommer naar werk is dat een optie?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:52

Hoe ver is de afstand en is een scooter of brommer een optie. Alleen geen idee hoe dat zit met rijbewijzen daarvoor. Anders ja niks anders te doen dan de reistijd te accepteren en toch te laten koken op late dagen. Mijn eerste baan was 6 uur weg om half 7 de trein te hebben zodat ik rond kwart over 8 op werk was. En omgekeerd pas tegen half 8 weer thuis.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:52

Eerst en vooral! Proficiat met je vaste baan! Top! *\o/*

Tip: doe iets aan je faalangst! Ga naar een psycholoog! Als je van je faalangst af bent dan kan je echt bergen verzetten!

Succes! Gewoon doen! :D *\o/*

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:54

Je vriend laten koken op de dagen dat jij laat bent lijkt me de eerste stap naar verbetering.

Verder zou ik toch overleggen over minder vaak sluitdienst en naar de mogelijkheden naar een filiaal dichterbij je woning.

Ook wel gek trouwens dat een bedrijf verwacht dat je je rijbewijs haalt.
Natuurlijk zou dat vooral voor jou heel makkelijk zijn, maar er moet ook maar net geld zijn voor een 1ene auto...

Idd anders nog naar andere mogelijkheden kijken, misschien is het op een e-bike of scooter wel te doen?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 19:54

Brommer ben ik aant denken ja maarja dan heb je de winter en dus sneeuw en regen ook nog.
Dixhter bij huis zijn er 5 of 6 filialen. En volgens de districtleider is daar geen plaats voor mij terwijl ik vaak 1x per week in 1 van die filialen moet staan. :/
Ik ben daar ook een stuk opgeluchter als ik daar moet staan. Ik werk met meer ontspanning dan.

Mijn vriend is helaas zelf pas rond 20u thuis.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Wat met deze werksituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:56

Gewoon iets doen aan je faalangst zodat je dat rijbewijs haalt! Anders kom je nergens en zal je faalangst je leven beheersen. Kijk naar je mogelijkheden en niet naar je beperkingen! Een rijbewijs kan je probleem oplossen! Succes!

Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:56

Scooter (met helm, lekker veilig en droog hoofd :D ) is in de sneeuw/regen goed te doen hoor, alleen neit te hard door de bocht :Y) .
Je vriend kan in dat half uur tot jij thuis komt toch een maaltijd in elkaar flansen?

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:59

Vroeger toen ik nog op school zat had ik ook 1,5 uur reistijd. Ik ben toen zo snel mogelijk mijn (toen nog) bromfiets certificaat gaan halen. Met de scooter deed ik er een half uurtje over.
En ja, ook in de winter ging ik gewoon met de scooter naar school. Ook met stortregen en ook met storm ook met sneeuw. Maar dat was ik al gewend op de Havo toen ik met de fiets ging. Regen smelt je niet van en de fietspaden zijn altijd snel sneeuwvrij gemaakt. Nooit problemen gehad.

Kijk of dat gaat. Anders toch goed overleggen of je niet overgeplaatst kan worden naar een filiaal dichterbij...?

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:01

Wat betreft je werk, kan ik je ook geen tips geven. Het is erg vervelend dat je niet dichter bij huis kunt werken of op een plek die met het OV beter bereikbaar is. Een andere baan dichterbij zou een oplossing kunnen zijn, maar dan geef je je vaste contract op en dat is een afweging die je alleen zelf kunt maken.

Wat betreft je rijexamen, heb je al die 6x regulier examen gedaan? Je hebt namelijk ook speciale rijexamens voor mensen met faalangst. Daar kun je hier wat meer info over vinden: https://www.cbr.nl/11184.pp?

Je examinator is dan special getraind om mensen met faalangst te examineren, stelt je gerust, je hebt extra tijd en kan een time out aanvragen tijdens je examen. Je rijschool kan dit voor je aanvragen.

Met betrekking tot eten op dagen dat je tot sluit werkt, is het een optie om te zorgen dat er genoeg in de vriezer ligt dat jullie gewoon snel wat op kunnen warmen? Pastasaus, stamppotjes, maaltijdsoepen, nasi/bami dat soort dingen zijn vrij eenvoudig in grotere hoeveelheden te maken en snel op te warmen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 20:01

Vriend werkt méér dan mij. Hij werkt elke dag (5 van de 6 werkdagen) van 7u tot 19u of 19u30.
Die is ook doodop als hij thuiskomt.

Met de fiets is het voor mij 1u rijden.

Ben van België en iets zoals dat aangepast rijexamen heb ik nog nooit van gehoord hier.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:03

lastig , maar werk je die drie dagen van 8 tot 19:00 uur?
verder zou ik in het weekend wat vooruit koken ( stampot e.d in bakjes in de vriezer)
als je zo'n lange dag moet werken kan je er ook voor kiezen om warm te eten in je pauze.

verder duidelijk en gesprek aan gaan dat je het heel zwaar vind dat je door het o.v , en als er ruimte is in een vestiging dichterbij je graag terug wilt


scooter misschien?

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:06

Kan je niet 1/2 x per week foodpreppen? Dus wat gerechtjes klaarmaken in grote porties. Een deel kan je invriezen, een deel bewaar je in de koelkast zodat je op late dagen alleen nog voedsel moet opwarmen.
Zo deed ik dat ook toen ik late diensten moest werken :)

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:10

Die enkele paar dagen dat er eventueel sneeuw zou vallen, zou je voor een andere oplossing kunnen kiezen. Verder is een brommer in dit geval veel makkelijker dan met de bus (die moet vaak nog omrijden om mensen uit andere delen van de stad op te halen en met de brommer ga je in één keer door). Tegenwoordig heb je ook een faalangst-examen. Kost wat meer, maar dan krijg je ook alle tijd en begrip van de examinator. Dit weet ik van een maat van mijn zoon die zich daar nu voor opgegeven heeft. Zijn maat is inmiddels al voor de derde keer gezakt en trekt de stress niet meer. Misschien is dat nog een optie voor je?
En ik zat ook nog te denken: werken er in de filialen in de buurt allemaal mensen uit jouw omgeving of zit er ook iemand bij die dichter bij het voor jou verder gelegen filiaal woont? Misschien kunnen jullie een ruil voorstellen?

Oh, ik heb nog een aanvulling voor het eten: misschien kun je tussen de middag warm eten op je werk (porties van huis meenemen) en dan op de terugweg of thuis in de avond een broodje. Zo deed mijn vader dat vroeger ook.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:24

Voor de regen een regenpak, voor die paar dagen per jaar sneeuw kan je altijd nog met het ov gaan en zoals ook door andere aangegeven maaltijden vooraf maken. Porties invriezen en de avond ervoor in de koelkast laten ontdooien.

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Wat met deze werksituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:28

Hoe is de verhouding op je werk?

Snel een vast contract gekregen.. En nu ineens overgeplaatst naar een vestiging verder.

Misschien denk ik te ver door, maar willen ze je er niet uit hebben?
Wat niet zomaar kan door t vaste contract, maar ze kunnen het je wel zo irritant mogelijk maken zodat je zelf gaat.

Als de verhoudingen goed zijn, lijkt me dit niet van toepassing.
Echter wel heel vervelend.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:28

Art_Ificious schreef:
Nu hebben mijn vriend en ik afgesproken die dagen in de frituur te eten waar ik met de bus afstap om 20u. Maar dat begin ik vreselijk beu te worden elke week 3x frituur-food eten. Het kán niet anders want als ik thuis nog iets moet koken is het pas 21u voor we aan het eten zijn.de
Een gezonde levensstijl kan ik dit niet noemen.


Ho.
Serieus ho.Jouw vriend mankeert vermoed ik niets en kan ook koken. Hij kan prima zorgen dat jij een bord gezonde voeding voor je neus krijgt als je thuis komt. Het is niet alleen jouw taak om te koken.
Dus geef die kerel een schop onder zijn hol en zet hem aan het werk. Bespaart nog een hoop geld ook. En bah, smerig man 3x in de week bij een frietzaak eten.

Verder; ik snap je baas, je bent immers zelf verantwoordelijk voor vervoer, niet hij. Maar flink balen is het wel.
Is het mogelijk dichterbij te gaan werken? Andere baan? toch je rijbewijs oppakken? Brommer? Verhuizen?

Edit:
Overigens viel dit me ook op:
Citaat:
Ik ben thuis emotioneel geworden van de stress maar kan dit niet uiten als mijn vriend erbij is. Ik kán dat gewoon niet ik huil mezelf dus in slaap door de opgebouwde stress en frustraties.


Ik vind dat heel verdrietig om te horen. Juist bij je eigen partner moet je toch jezelf kunnen zijn en je kunnen uiten? of dat nou van geluk of van verdriet is. Waarom kun je je emoties dit thuis niet kwijt?
Laatst bijgewerkt door Goof op 25-10-17 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:34

Art_Ificious schreef:
Vriend werkt méér dan mij. Hij werkt elke dag (5 van de 6 werkdagen) van 7u tot 19u of 19u30.
Die is ook doodop als hij thuiskomt.
.


Maar dan kan hij toch nog wel koken? Hij kan niet verwachten dat jij 3 x in de week patat gaat eten(yuk moet er niet aan denken)

Je kan ook zo koken dat je een aantal dagen iets kan opwarmen als je laat bent.

Verder zeker rijbewijs halen. Heerlijk om onafhankelijk te zijn.

En gewoon vaak aangeven dat je graag dichterbij wil werken. Op een dag is er wel een plekje in de buurt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:36

Is er geen collega waarmee je eventueel een stuk mee zou kunnen rijden? Desnoods spreken jullie ergens onderweg op een centraal punt af?

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:39

Art_Ificious schreef:
Maar nu ben ik afhankelijk van openbaar vervoer. Dat betekend om half 7 onderweg zijn om de bus van 7u te halen en dan pas om 8u op het werk aan te komen. Ik móet om 8u beginnen (ingecheckt zijn) als ik om 3na pas incheck krijg ik pas betaald vanaf 15na 8. Laat nu net vaak gebeuren dat de bus vertraging heeft en ik dus steeds pas na 8u kan inchecken.[/
Art_Ificious schreef:

Met de fiets is het voor mij 1u rijden.



Als je in het meest gunstige geval anderhalf uur onderweg bent met het OV, en het is een uur fietsen, zou ik toch liever op de fiets gaan. Eventueel een elektrische?

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat met deze werksituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:44

Met de fiets bespaar je kennelijk tijd, maar ik kan me voorstellen dat als je de hele dag werkt en op je benen staat je niet de energie hebt om nog 2 uur te fietsen.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:44

Ik vind niet dat je lang onderweg. Ik moet ook om 8 uur beginnen tot half 5. 16.30 uiterlijk 5 minuten later moet ik weg anders mis ik mijn trein, maar he, dat is toch echt mijn eigen probleem.

Vwb eten, je hoeft niet uit de frituur te eten ook dat is een keuze. Er zijn maaltijden zat die je van te voren kan maken en kan invriezen zodat je hem alleen nog maar hoeft op te warmen. Heb ik ook jaren gedaan en nee, het is niet zo lekker als vers bereid maar het is per definitie beter dan de frituurpan.

Voor je reistijd, probeer zelf creatief te zijn. Waar een wil is, is een weg.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:45

In de winkel krijg je tegenwoordig best goed eetbare gezondere (complete) opties dan een frituur ;) Lasagna of stampot is echt niet verkeerd. Dat je vriend geen zin heeft in koken kan ik ook wel begrijpen maar zorg er dan samen voor dat jullie 1x per week naar de winkel gaan en regel dat jullie of vooruit kunnen koken en invriezen of kant en klaar maaltijd nemen. Dat scheelt al veel stress :j

Brommer of scooter lijkt mij ook het handigste voorlopig, investeer in een goed regenpak dat scheelt de wereld :j

Regel op je werk dat je de touwtjes met andere filialen lekker kort houdt dan melden ze het wel als er een plekje vrij komt dichterbij huis en kun je weer van filiaal switchen.

Komt goed, je kunt dit!