Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:09

Nobodylikes schreef:
hallotjes123 schreef:
Dat is niet m'n bedoeling, ik bedoel meer als je kijkt naar 2 mensen die in principe hetzelfde kunnen en de ene haalt 8en en de ander 6en. Dan ligt dat verschil toch wel in motivatie, lijkt mij

Als jij keihard je best doet en je haalt dan 6en, is het natuurlijk heel anders


Ik vind de uitslag van de leerstof van nu dan zelf wel even 10000x belangrijker dan iets van ik 11 jaar terug heb gemaakt.. Het gaat toch om het leervermogen van nu en niet van wanneer iemand ooit op de middelbare school zat? Blijkbaar ziet de UU dit anders..



Ik heb toevallig een betoog geschreven over dit probleem op universiteiten. :) universiteiten krijgen alleen subsidie als een student binnen een bepaalde tijd is geslaagd met geloof ik een 7 gemiddeld. Belachelijke regel, maar het is helaas zo. Die subsidie is echter wel nodig, dus kan je maar beter selecteren op hoge cijfers. Lekker kortzichtig. Ik ken meerdere mensen die diergeneeskunde studeren, en de inzet van de mensen die met moeite een zes halen en daar keihard voor werken is vaak zoveel hoger dan de mensen die met gemak een acht halen (uiteraard heb ik het hier niet over de mensen die keihard werken voor hun acht). Het gaat inderdaad om inzet, zoals jij zegt. Niet om die getalletjes. Die zeggen niets. Helaas ligt het probleem bij de overheid die een constante stroom van opgeleide mensen verwacht voor het draaien van hun maatschappij, of ze nu nadenken over wat ze hebben geleerd of niet.

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:09

Resistance schreef:
hallotjes123 schreef:

Nee snap ik, het is ook niet zo zwart wit. Daarom bedoelde ik ook mensen die wel in staat zijn goede cijfers te halen, niet dat je dat echt kan weten. Maar het probleem is natuurlijk wel dat cijfers niets zeggen, maar tegelijkertijd er wel voor zorgen dat je uberhaupt slaagt. Dus cijfers zijn nou eenmaal heel belangrijk in ons systeem, terwijl dit misschien helemaal niet zo zou moeten zijn.



Iedereen is in staat om goede cijfers te halen. Maar motivatie heeft daar gewoon echt niet vaak iets mee te maken! Je laat het nu een beetje klinken alsof "alleen slimme mensen in staat zijn om goede cijfers te halen". Typische VWO opmerking, dat je niet gemotiveerd bent als je lage cijfers haalt.

Dat cijfers zo belangrijk is een enorme fout. Finland heeft de meest succesvolle resultaten ter wereld op het gebied van school, en daar doen ze geeneens aan cijfers.


Ze zegt toch ook ons systeem. Niet het systeem van Finland.

Ik snap haar wel, ik ben het er wel mee eens. Je overgangscijfers heb je een jaar lang voor gewerkt en laten dus wel iets van je werkhouding zien. Natuurlijk, er kunnen van allerlei andere dingen aan de hand zijn en ik ken genoeg mensen bij wie iets aan de hand is. Maar toch ben ik van mening dat over het algemeen (en ja, ik generaliseer, maar deed jij dat niet dan toen je het had over een 'typische VWO opmerking'?) je overgangscijfers wel iets laten zien van je werkhouding en motivatie. Iemand die er een zesjescultuur op na houdt, terwijl die beter kan (let op, kan) en zich uit de naad werkt voor de selectie. Ja sorry, maar dan leer je ook alleen wanneer het je past, lijkt me niet zo'n goede werkhouding.

En ja, ik generaliseer. En ja, dit komt misschien offensive over, sorry dan. Maar ik blijf erbij dat de overgangscijfers een betere afspiegeling van iemand werkhouding geven dan de momentopname van de selectie.

Liever zou ik zien dat het helemaal zonder cijfers gaat, dus ook zonder selectietoetsen en puur op motivatiegesprekken e.d. Dat is echter helaas niet zo, en hoe ze het nu doen, vind ik dan ook niet eens zo slecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:15

Daar heb je zeker gelijk in. Het is nu al veel beter dan die loting. :j

hallotjes123
Berichten: 60
Geregistreerd: 26-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:17

naarppc schreef:
Resistance schreef:



Iedereen is in staat om goede cijfers te halen. Maar motivatie heeft daar gewoon echt niet vaak iets mee te maken! Je laat het nu een beetje klinken alsof "alleen slimme mensen in staat zijn om goede cijfers te halen". Typische VWO opmerking, dat je niet gemotiveerd bent als je lage cijfers haalt.

Dat cijfers zo belangrijk is een enorme fout. Finland heeft de meest succesvolle resultaten ter wereld op het gebied van school, en daar doen ze geeneens aan cijfers.


Ze zegt toch ook ons systeem. Niet het systeem van Finland.

Ik snap haar wel, ik ben het er wel mee eens. Je overgangscijfers heb je een jaar lang voor gewerkt en laten dus wel iets van je werkhouding zien. Natuurlijk, er kunnen van allerlei andere dingen aan de hand zijn en ik ken genoeg mensen bij wie iets aan de hand is. Maar toch ben ik van mening dat over het algemeen (en ja, ik generaliseer, maar deed jij dat niet dan toen je het had over een 'typische VWO opmerking'?) je overgangscijfers wel iets laten zien van je werkhouding en motivatie. Iemand die er een zesjescultuur op na houdt, terwijl die beter kan (let op, kan) en zich uit de naad werkt voor de selectie. Ja sorry, maar dan leer je ook alleen wanneer het je past, lijkt me niet zo'n goede werkhouding.

En ja, ik generaliseer. En ja, dit komt misschien offensive over, sorry dan. Maar ik blijf erbij dat de overgangscijfers een betere afspiegeling van iemand werkhouding geven dan de momentopname van de selectie.

Liever zou ik zien dat het helemaal zonder cijfers gaat, dus ook zonder selectietoetsen en puur op motivatiegesprekken e.d. Dat is echter helaas niet zo, en hoe ze het nu doen, vind ik dan ook niet eens zo slecht.


BEDANKT, dit is wat ik bedoel

fienaaa

Berichten: 1355
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:31

Zijn er meer mensen die al besloten hebben om in Gent te studeren? Het lijkt me leuk om een topic daarvoor aan te maken met tips etc! :)

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:58

naarppc schreef:
Ze zegt toch ook ons systeem. Niet het systeem van Finland.

Ik snap haar wel, ik ben het er wel mee eens. Je overgangscijfers heb je een jaar lang voor gewerkt en laten dus wel iets van je werkhouding zien. Natuurlijk, er kunnen van allerlei andere dingen aan de hand zijn en ik ken genoeg mensen bij wie iets aan de hand is. Maar toch ben ik van mening dat over het algemeen (en ja, ik generaliseer, maar deed jij dat niet dan toen je het had over een 'typische VWO opmerking'?) je overgangscijfers wel iets laten zien van je werkhouding en motivatie. Iemand die er een zesjescultuur op na houdt, terwijl die beter kan (let op, kan) en zich uit de naad werkt voor de selectie. Ja sorry, maar dan leer je ook alleen wanneer het je past, lijkt me niet zo'n goede werkhouding.

En ja, ik generaliseer. En ja, dit komt misschien offensive over, sorry dan. Maar ik blijf erbij dat de overgangscijfers een betere afspiegeling van iemand werkhouding geven dan de momentopname van de selectie.

Liever zou ik zien dat het helemaal zonder cijfers gaat, dus ook zonder selectietoetsen en puur op motivatiegesprekken e.d. Dat is echter helaas niet zo, en hoe ze het nu doen, vind ik dan ook niet eens zo slecht.


Ik ben het er mee eens dat het ook moeilijk is om alleen naar een momentopname te kijken. Ik weet echter dat klas 5 toetsen per school heel erg kunnen verschillen, vooral qua moeilijkheidsgraad. Als het totale eindexamen is geweest, kan je imo eigenlijk pas echt cijfers van leerlingen van verschillende scholen vergelijken. Ik snap dat ze bij de selectie niet gekozen hebben voor de eindexamencijfers, omdat sommigen deze (nog) niet hebben. Wat ik wel raar vind, is dat de klas 5 cijfers nu zó zwaar meetellen. Ik heb een beetje het idee dat ik voor niks naar die selectiedag ben gegaan, ze hadden me beter van tevoren al kunnen zeggen dat je vrijwel kansloos bent met een iets lager klas 5 gemiddelde. Ik dacht juist door die toetsen toch nog een eerlijke kans te hebben, hier heeft namelijk iedereen dezelfde toetsen om te maken en dezelfde toetsstof om te leren.

72Melanie27
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:01

fienaaa schreef:
Zijn er meer mensen die al besloten hebben om in Gent te studeren? Het lijkt me leuk om een topic daarvoor aan te maken met tips etc! :)



Lijkt mij leuk om hetzelfde te doen voor degene die in Antwerpen gaan studeren komend jaar!

Who's in?

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:02

fienaaa schreef:
Zijn er meer mensen die al besloten hebben om in Gent te studeren? Het lijkt me leuk om een topic daarvoor aan te maken met tips etc! :)


Ik heb het nog niet besloten, maar ben het wel aan het overwegen. We hebben wel al een groepswhatsapp met een aantal studenten die al in Gent studeren, en nog een paar die het aan het overwegen zijn (net als ik) :). Als je wil mag je me wel een pb sturen met je nummer, kan ik zorgen dat je aan de groep wordt toegevoegd!

fienaaa

Berichten: 1355
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:08

Marieke_963 schreef:
fienaaa schreef:
Zijn er meer mensen die al besloten hebben om in Gent te studeren? Het lijkt me leuk om een topic daarvoor aan te maken met tips etc! :)


Ik heb het nog niet besloten, maar ben het wel aan het overwegen. We hebben wel al een groepswhatsapp met een aantal studenten die al in Gent studeren, en nog een paar die het aan het overwegen zijn (net als ik) :). Als je wil mag je me wel een pb sturen met je nummer, kan ik zorgen dat je aan de groep wordt toegevoegd!


Thanks! Ik zit al in die groep, maar vind whatsapp zo onoverzichtelijk. :') Over 2 weken ga ik een paar dagen naar Gent en ik heb me inmiddels ingeschreven. Ben vooral benieuwd naar hoe alles geregeld moet worden met verblijfsvergunning/kamer huren/bijbaantje/etc! Maar in de app gaat alles zo gemakkelijk door elkaar.

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:12

fienaaa schreef:
Marieke_963 schreef:

Ik heb het nog niet besloten, maar ben het wel aan het overwegen. We hebben wel al een groepswhatsapp met een aantal studenten die al in Gent studeren, en nog een paar die het aan het overwegen zijn (net als ik) :). Als je wil mag je me wel een pb sturen met je nummer, kan ik zorgen dat je aan de groep wordt toegevoegd!


Thanks! Ik zit al in die groep, maar vind whatsapp zo onoverzichtelijk. :') Over 2 weken ga ik een paar dagen naar Gent en ik heb me inmiddels ingeschreven. Ben vooral benieuwd naar hoe alles geregeld moet worden met verblijfsvergunning/kamer huren/bijbaantje/etc! Maar in de app gaat alles zo gemakkelijk door elkaar.


Haha oeps ik ben lekker aan het opletten, sorry! Klopt, soms gaat het wel een beetje snel, al heb ik al een heleboel vragen beantwoord gekregen :). Een topic lijkt me sws altijd handig dus I'm in!

fienaaa

Berichten: 1355
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:28


future_vet
Berichten: 2617
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:57

hallotjes123 schreef:
No offense maar het is wel zo dat mensen met gemiddeld bijvoorbeeld een 8, gemotiveerder zijn dan mensen met gemiddeld een 5,7..

Of in ieder geval op dat moment in hun leven waren ze gemotiveerder.



hahah sorry hoor maar met goede cijfers wordt je ook niet per definitie een goede dierenarts.
er zijn er genoeg die alleen maar 8+ halen, maar in de praktijk behoorlijk te kort komen.

toevoeging: dan pas diegene die misschien met een 6je gemiddeld begint wel veel beter bij deze studie.
daarbij ben ik met een 6.5 ofzo geslaagd voor vwo. en sta nu 7.5 gemiddeld in het 2e jaar dgk. vwo cijfers zeggen niks over je resultaten tijdens de studie

hallotjes123
Berichten: 60
Geregistreerd: 26-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:05

future_vet schreef:
hallotjes123 schreef:
No offense maar het is wel zo dat mensen met gemiddeld bijvoorbeeld een 8, gemotiveerder zijn dan mensen met gemiddeld een 5,7..

Of in ieder geval op dat moment in hun leven waren ze gemotiveerder.



hahah sorry hoor maar met goede cijfers wordt je ook niet per definitie een goede dierenarts.
er zijn er genoeg die alleen maar 8+ halen, maar in de praktijk behoorlijk te kort komen.

toevoeging: dan pas diegene die misschien met een 6je gemiddeld begint wel veel beter bij deze studie.
daarbij ben ik met een 6.5 ofzo geslaagd voor vwo. en sta nu 7.5 gemiddeld in het 2e jaar dgk. vwo cijfers zeggen niks over je resultaten tijdens de studie


Dat is ook zeker niet wat ik daarmee wil zeggen. Of je een goede dierenarts wordt of niet is van veel meer dingen afhankelijk dan van alleen je cijfers. Alleen lijkt het mij ook best moeilijk om een goede manier te vinden waarop je mensen moet selecteren, omdat je de praktijk niet echt kan testen.

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 00:23

Toch is het wel jammer inhet nieuwe systeem dat mensen die 'maar' een 6,5 bijvoorbeeld staan het veel moeilijker krijgen in de selectie. Ik zit nu in 5 VWO en probeer echt wel om mijn cijfers op orde te krijgen, maar tot nu toe sta ik een 6,3.. Zou toch jammer zijn als daardoor m'n kansen erg zouden zijn verlaagd, terwijl ik juist super gemotiveerd ben voor diergeneeskunde..

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:00

Lynnepinny schreef:
Toch is het wel jammer inhet nieuwe systeem dat mensen die 'maar' een 6,5 bijvoorbeeld staan het veel moeilijker krijgen in de selectie. Ik zit nu in 5 VWO en probeer echt wel om mijn cijfers op orde te krijgen, maar tot nu toe sta ik een 6,3.. Zou toch jammer zijn als daardoor m'n kansen erg zouden zijn verlaagd, terwijl ik juist super gemotiveerd ben voor diergeneeskunde..


Ben ik het helemaal mee eens. Liever zou ik ook zien dat de selectie helemaal op basis van motivatie ed verloopt en niet op prestaties. Maarja, ik besef heel goed hoe enorm lastig dat is en dat ons systeem daar niet op is ingericht, dus ik snap de keuzes wel die ze nu gemaakt hebben.

Overigens nog een vraag,
Als je dus geen overgangscijfers meer hebt, doe je mee met het gemiddelde. Maar wat is dat gemiddelde, want als dat rond de 6 ligt heb je dus helemaal geen kans?
En nog een vraag over die persoonlijkheidstest (of wat was het); wat wordt daarmee getest en welke conclusies verbinden ze daaraan? Ben daar best wel nieuwsgierig naar haha.

Melisjeee
Berichten: 1329
Geregistreerd: 09-04-13

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 09:02

Je krijgt het gemiddelde van alle deelnemers, dit jaar was dat een 6.5 maar dat kan volgend jaar natuurlijk een ander gemiddelde zijn omdat je andere deelnemers hebt.

De persoonlijkheidstest zijn gewoon vragen die je moet beantwoorden met van die bolletjes lopende van helemaal niet mee eens tot helemaal mee eens. Hoe ze daar conclusies uit trekken is mij niet helemaal duidelijk. Maar wat je wel zag is dat ze vragen wel eens twee kanten op stelden of met andere benaming, daar kunnen ze vast uit halen of je consequent antwoord geeft op dezelfde soort vraag. Maar hoe ze concluderen is niet duidelijk, het zijn namelijk echt allerlei vragen waarvan je van sommige ook denkt dat ze niks te maken hebben met de hele opleiding

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:08

Ohh dat is een beetje als met matching dus. Daarvoor moest ik ook zo'n vragenlijst invullen, bedankt! :D

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 23:20

Melisjeee schreef:
Nou, het schiet nog niet echt op met afmelders. We zijn een week later en we zitten op rangnummer 227... Pas 2 mensen die hun plekje hebben laten gaan. Hopelijk zijn dat er volgende week wat meer, dan zijn natuurlijk de 2 weken voorbij van het accepteren van de plek en hebben hopelijk wat mensen het besluit genomen om wat anders te gaan doen O:)


Er zijn twee mensen afgevallen? Hoor ik nu een update op studielink te zien? Ik zie nog steeds mijn eerste rangnummer.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 23:24

Rangnummers blijven hetzelfde, alleen word nu toegelaten t/m nummer 227 :)

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:19

WOHOO! Nu kan ik eindelijk meepraten! hahahah. Heb jullie topic al sinds februari gevolgd maar kon niet commenteren omdat ik nog niet zo veel op bokt had gepost. Dus bij deze:

Ik ben Nederlander en woon in Zweden, mijn droom is altijd al diergeneeskunde. Heb een Zweeds diploma en kwam er jammer genoeg pas in februari achter dat de toelating voor diergeneeskunde in NL is veranderd. Was helemaal lyrisch tot ik jullie zag schrijven over dat de cijfers toch nog wel wat meespelen... Weet niet echt hoe ze mijn zweedse cijfers gaan vergelijken maar heb sowieso geen 10 voor alles.

Nouja dus nu begin ik ook geïnteresseerd te worden in Gent/Antwerpen. Dus maak dat topic maar! Ik weet ook een vriendin van een vriendin in Zweden die ook in Antwerpen gaat beginnen van de herfst (ik ben echt stikjaloers).

Trouwens Resistance, hoe kwam jij op dit idee???? Is toch helemaal niet gemakkelijk voor Nederlanders in Nederland?
Resistance schreef:
Ik ga als het niet lukt een tussenjaar nemen en geld verdienen, een boek schrijven en nog meer Zweeds leren. Dan ga ik het nog een keer proberen bij Utrecht en als ik mijn Zweeds goed genoeg vindt ga ik ook Uppsala proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:30

Oblicaja schreef:
WOHOO! Nu kan ik eindelijk meepraten! hahahah. Heb jullie topic al sinds februari gevolgd maar kon niet commenteren omdat ik nog niet zo veel op bokt had gepost. Dus bij deze:

Ik ben Nederlander en woon in Zweden, mijn droom is altijd al diergeneeskunde. Heb een Zweeds diploma en kwam er jammer genoeg pas in februari achter dat de toelating voor diergeneeskunde in NL is veranderd. Was helemaal lyrisch tot ik jullie zag schrijven over dat de cijfers toch nog wel wat meespelen... Weet niet echt hoe ze mijn zweedse cijfers gaan vergelijken maar heb sowieso geen 10 voor alles.

Nouja dus nu begin ik ook geïnteresseerd te worden in Gent/Antwerpen. Dus maak dat topic maar! Ik weet ook een vriendin van een vriendin in Zweden die ook in Antwerpen gaat beginnen van de herfst (ik ben echt stikjaloers).

Trouwens Resistance, hoe kwam jij op dit idee???? Is toch helemaal niet gemakkelijk voor Nederlanders in Nederland?
Resistance schreef:
Ik ga als het niet lukt een tussenjaar nemen en geld verdienen, een boek schrijven en nog meer Zweeds leren. Dan ga ik het nog een keer proberen bij Utrecht en als ik mijn Zweeds goed genoeg vindt ga ik ook Uppsala proberen.



Mijn ouders hebben al jaren een huis in Zweden. Kom er ook al jaren. :) Maar dit idee is allang verleden tijd, haha. Ik ga geen universiteit doen, ik ben niet de persoon die nog zes jaar keihard kan leren. :)

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:36

Resistance schreef:
Mijn ouders hebben al jaren een huis in Zweden. Kom er ook al jaren. :) Maar dit idee is allang verleden tijd, haha. Ik ga geen universiteit doen, ik ben niet de persoon die nog zes jaar keihard kan leren. :)


Oh zo, dat verklaart het! Ja dat je het niet meer van plan was had ik ook al meekregen maar was nog nieuwsgierig//stalker ;)

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:34

theadora99 schreef:
Rangnummers blijven hetzelfde, alleen word nu toegelaten t/m nummer 227 :)


Ohh okay bedankt! :)

jasmijnz

Berichten: 1430
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: Breda

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:47

Wie kan mij helpen want kom er gewoon niet uit...
Via klasgenootjes hoorde ik dat je een toets moet maken wil je toegelaten worden in België. Waar kan ik me inschrijven voor die toets? Moet ik me nog ergens anders inschrijven of is enkel inschrijven voor de toets voldoende en gaat het inschrijvingsproces pas verder wanneer je de toets hebt gehaald?

xjuulsz
Berichten: 59
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:38

jasmijnz schreef:
Wie kan mij helpen want kom er gewoon niet uit...
Via klasgenootjes hoorde ik dat je een toets moet maken wil je toegelaten worden in België. Waar kan ik me inschrijven voor die toets? Moet ik me nog ergens anders inschrijven of is enkel inschrijven voor de toets voldoende en gaat het inschrijvingsproces pas verder wanneer je de toets hebt gehaald?


Als je geneeskunde of tandheelkunde wilt studeren in België moet je wel een toelatingstoets maken, voor diergeneeskunde niet. Volgens mij is het zo dat je voor diergeneeskunde naar de universiteit toe moet om je in te schrijven, maar weet verder niet precies welke dag.. ben dat ook nog even aan het uitzoeken haha