Nobodylikes schreef:hallotjes123 schreef:Dat is niet m'n bedoeling, ik bedoel meer als je kijkt naar 2 mensen die in principe hetzelfde kunnen en de ene haalt 8en en de ander 6en. Dan ligt dat verschil toch wel in motivatie, lijkt mij
Als jij keihard je best doet en je haalt dan 6en, is het natuurlijk heel anders
Ik vind de uitslag van de leerstof van nu dan zelf wel even 10000x belangrijker dan iets van ik 11 jaar terug heb gemaakt.. Het gaat toch om het leervermogen van nu en niet van wanneer iemand ooit op de middelbare school zat? Blijkbaar ziet de UU dit anders..
Ik heb toevallig een betoog geschreven over dit probleem op universiteiten. universiteiten krijgen alleen subsidie als een student binnen een bepaalde tijd is geslaagd met geloof ik een 7 gemiddeld. Belachelijke regel, maar het is helaas zo. Die subsidie is echter wel nodig, dus kan je maar beter selecteren op hoge cijfers. Lekker kortzichtig. Ik ken meerdere mensen die diergeneeskunde studeren, en de inzet van de mensen die met moeite een zes halen en daar keihard voor werken is vaak zoveel hoger dan de mensen die met gemak een acht halen (uiteraard heb ik het hier niet over de mensen die keihard werken voor hun acht). Het gaat inderdaad om inzet, zoals jij zegt. Niet om die getalletjes. Die zeggen niets. Helaas ligt het probleem bij de overheid die een constante stroom van opgeleide mensen verwacht voor het draaien van hun maatschappij, of ze nu nadenken over wat ze hebben geleerd of niet.