Ervaringen met LOI?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happyhealthy
Berichten: 1180
Geregistreerd: 22-12-10
Woonplaats: Gelderland

Ervaringen met LOI?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 18:28

Hoi,

Momenteel volg ik een deeltijd HBO opleiding op het Saxion.
Deze opleiding ligt mij totaal niet en ik moet 's avonds naar school, dit blijk ik erg lastig te vinden. Ik kan mij dan slechter concentreren en ben vaak moe.

Ik zit er aan te denken om over te stappen naar een andere opleiding. Tijdens het zoeken kwam ik een opleiding bij het LOI tegen. Deze opleiding en het concept spreekt mij erg aan. Echter zie ik op Google veel negatieve ervaringen langs komen, deze ervaringen zijn wel allemaal verouderd.

Ik ben dus op zoek naar recente ervaringen met de LOI. Kan iemand mij meer vertellen over LOI en of een opleiding bij het LOI goed bevallen is?

Bedankt!

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Ervaringen met LOI?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:46

Ik heb nu een jaar of twee geleden een MBO opleiding bij de LOI afgerond, dus redelijk recente ervaring. Ik ben niet geheel positief helaas. Inhoud van de opleiding was erg matig. Ik had het voordeel dat ik al werkzaam was in het vakgebied, en alleen even het certificaat moest halen. Mijn studiegenoten hadden veel moeite met het vinden van stageplaatsen en later met het vinden van een passende baan.

Je moet veel zelf uitzoeken en zelf regelen. ik vind dat niet zo'n probleem, maar reken erop dat je heel weinig begeleiding kan krijgen. De organisatie laat bij tijd en wijlen ook nog wat te wensen over. Het aanvragen van een diploma ging vrij moeizaam, en hoewel ik ruim twee jaar geleden mijn diploma heb gehaald, krijg ik nog steeds mails of ik me wil inschrijven voor examens.

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Ervaringen met LOI?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:18

Hier 2 collega's die beiden dezelfde opleiding hebben gevolgd. Één aan een gewone mbo en één via Loi. De Loi-opleiding komt niet eens in de buurt van de reguliere mbo. Heel slechte/onvoldoende lesstof, ook erg verouderd. Opdrachten worden niet nagekeken, maar er word gewoon een 10 gegeven terwijl er opdrachten niet zijn ingevuld :+ In mijn ogen is het een enorme afrader.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Ervaringen met LOI?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:19

NTI is veel beter verzorgd dan LOI.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:22

phormicola schreef:
NTI is veel beter verzorgd dan LOI.


Dan wil ik niet weten hoe slecht LOI is :))

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Ervaringen met LOI?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:07

Ik heb minder positieve ervaringen met de LOI. Examens waar gewoon 80% voor zakte en dat al voor de derde keer op rij. Vragen de niet in de lesstof voorkwamen...
Ik volg nu een mbo opleiding bij de NHA en dat bevalt prima. Heb er al eerder cursussen gedaan. Lesstof sluit aan bij de examens, ook bij studievertraging (ik zit nog in cohort 10-12), NHA reageert redelijk snel op vragen (binnen paar dagen), stagebegeleider houdt contact...

Michelletjuh

Berichten: 266
Geregistreerd: 14-08-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen met LOI?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:36

vervelend is dat he TS het niet op je plek zitten op een opleiding. Ik studeer ook op het Saxion en heb vandaag een gesprek gehad. Ik wil ook stoppen, maar krijg dan wel deelcertificaten. Zit in mijn laatste jaar en zie het echt niet meer zitten, word er zelf echt ongelukkig van. Ik weet al wel welke opleiding ik nu wil gaan doen, maar wil het via thuisstudie doen en dus lees ik hier ook even mee. Zat zelf ook aan het NHA te denken, aangezien LOI idd niet positief word aangeschreven.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Ervaringen met LOI?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:18

Wat vervelend dat je niet op je plek zit bij je huidige opleiding. Echter zou ik proberen dit jaar toch af te maken of te stoppen en volgend jaar iets anders te gaan doen. Mijn ervaring is dat een thuisstudie echt minder te bieden heeft dan een studie die aan een school/universiteit is en dat werkgevers ook minder happerig zijn op mensen die een thuisstudie gevolgd hebben, ondanks dat sommige thuisstudies wel een aantal praktijkuren eisen.

Een kennis van mij is toevallig bezig met een complete thuisstudie (ik heb enkel een module gevolgd) en zij heeft tot op heden geen stageplaats gevonden ómdat zij een thuisstudie doet. Dat is iets wat je je erg goed moet realiseren alvorens je start met zo'n opleiding en veel geld uitgeeft.

Ik heb mijn module bij de NTI gevolgd (wat overigens prima geregeld was) en mijn kennis volgt een thuisstudie van de LOI en is daar - op het niet vinden van stage/werk na - tevreden over.