Uni of paarden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Uni of paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 15:36

Hoi Bokkers, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Al heel lang wil ik (zoals velen hier) met paarden werken. Nu heb ik absoluut geen achtergrond in paarden vanuit mijn familie. Toen ik 6 was begon ik op de manege, daarna verzorgpony's, geld gespaard en op mijn 14e eigen pony gekocht die ik vorig jaar helaas moest laten inslapen. Ik ben cum laude afgestudeerd van het gymnasium en wist precies wat ik wilde met mijn leven. Ik zou een tussenjaar nemen waarin ik in Engeland een jaartje high school (A-levels) zou doen om mijn Engels te verbeteren en vervolgens naar University College Utrecht gaan om richting psychology, neuroscience en wiskunde te gaan. Ik had altijd al wel het idee dat ik later graag met paarden wil werken, eerst wilde ik erg graag chiropractor worden, en ik heb me nu dan ook wel aangemeld voor diergeneeskunde. Mijn probleem nu is: sinds ik hier ben, kom ik erachter dat ik eigenlijk echt geen plezier haal uit academisch leren. Ik kan het (relatief) makkelijk aan qua school, hoewel ik natuurlijk niet weet hoe ik het op de universiteit ga doen, maar gymnasium en ook hier gaat best goed. Ik heb 3 maanden niet kunnen rijden en miste het echt onwijs, ik voelde me opgesloten. Nu heb ik hier een bijrijdpony gevonden en dit is het enige wat mij echt oprecht gelukkig maakt.

Ik weet dat er weinig banen zijn in de paarden, maar er zijn wél banen. Er zijn heel veel mensen die met paarden werken en ik weet dat het zwaar en hard werken is, maar dat is het voor mij helemaal waard.

Ik heb het er met mijn ouders over gehad en ze hebben gezegd dat ze me zullen steunen in welke beslissing ik dan ook maak (tot op zekere hoogte), wel zien ze (begrijpelijk) liever dat ik naar de universiteit ga.

Ik heb min of meer een paar opties:

1. University college Utrecht, ik heb me aangemeld en ik ben altijd heel erg enthousiast geweest over dit, maar ik zie mezelf gewoon niet zo'n zware studie doen.

2. Diergeneeskunde, ik heb me ook aangemeld, maar ik wil eigenlijk helemaal geen diergeneeskunde doen, maar het is het enige 'academische' dat richting de paarden leid.

3. Gaan werken met paarden, van mijn ouders mag ik volgend jaar ook gaan werken met paarden, bv in Canada, Engeland, Australië, waar dan ook, maar dan steunen ze me niet financieel (mijn studie zouden ze betalen). Als ik na dat jaar besluit dat ik toch wel wil studeren, dan mag dat van ze. Ik vind het helemaal begrijpelijk dat ze me financieel niet steunen en ik ben oud genoeg om onafhankelijk te worden. Mocht ik overigens halverwege al besluiten dat paarden het niet is, kan ik ook thuis terecht dus wat dat betreft heb ik het erg luxe qua opvang mogelijkheden, hoewel ik er als het goed is geen gebruik van zou maken.

4. ?Geen idee, een andere studie?

Wat zouden jullie adviseren? Ik weet dat er in vele topics altijd word gezegd dat je beter iets zonder paarden kan gaan doen, maar er zijn veel mensen die wel met paarden werken, er gaat geld in om dus er zijn banen. Het maakt me niet uit wat ik doe qua baan, en ik realiseer me dat zeker in het begin je vooral heel de dag stallen staat uit te mesten. Aan de andere kant, het is handig om een diploma te hebben en het geeft meer zekerheid voor een baan buiten de paarden.

Ik ben overigens net 18 geworden, en heb ook een vriend. Hij wil niet dat ik volgend jaar in het buitenland ga werken, want hij wil me niet nog een jaar missen. Maar om heel realistisch te zijn, we zijn allebei jong en de kans dat dit een relatie voor eeuwig is, is niet zo groot en ik wil niet dat ik nu word tegengehouden in mijn dromen door dit.

Het liefste zou ik ook mijn instructeurs diploma willen halen, maar ik heb hier in Engeland daar geen mogelijkheden voor, als ik studeer zou ik geen paard kunnen houden en als ik ga werken kan ik geen paard betalen.

Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen.

luuca
Berichten: 80
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Uni of paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:40

Ik zou als ik jou was toch in het buitenland gaan werken, dit heb ik na de HAVO ook een halfjaar gedaan en daarna heb ik wel de juiste studiekeuze kunnen maken.

Ik denk dat je gewoon nog niet helemaal weet wat je wilt, en met jouw niveau zou het me niet verbazen als het werken in de paarden (zonder verdere opleiding of familie in de business) je niet uitdagend genoeg is. Een jaar (of een paar maanden) naar het buitenland geeft je enorm veel zelfstandigheid waarna je vast beter weet wat je wilt!

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Uni of paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:42

Heb je ooit van Dierwetenschappen gehoord? Dat is ook een universitaire diergerelateerde studie.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:43

Waarom niet een jaar in het buitenland met paarden werken en je keuze uitstellen? Dat ene jaar in je leven gaat geen verschil uitmaken en je doet er zoveel levenservaring mee op. Wie weet kom je er achter dat het leuk is, maar dat je dat niet de rest van je leven gaat doen. Wie weet zie je mogelijkheden om diergeneeskunde met chiropractie te combineren en creeer je een niche market voor jezelf. Of misschien kom je tot heel andere inzichten.

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Uni of paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:46

Stel je keuze uit! Een jaar werken in het buitenland is goed voor je ontwikkeling en je hebt tijd om na te denken wat je écht wilt. Beter iets later starten met een studie die je leuk vindt, dan een studie kiezen omdat het zo hoort.

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:46

Ik doe dierwetenschappen, hier leer je ook over paarden en is universitair :D

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:49

Wat is ook veel hoort is een jaartje ergens als working student werken. Je krijgt dan kost en inwoning en je werkt op het bedrijf. Vaak als je handig bent mag je paarden rijden etc, als ik dat had geweten toen ik jouw leeftijd had was ik ook z'n tussen jaar gaan doen. Je leert er zo ontzettend veel van. Op FB is een groep grooms, jobs and riders relply here daar wordt regelmatig om een groom/working student gevraagd. Misschien is dat wel wat voor je!

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 15:50

Fish_n_Chips schreef:
Heb je ooit van Dierwetenschappen gehoord? Dat is ook een universitaire diergerelateerde studie.


Yes! Ook bij de open dag wezen kijken, en ik vond het destijds erg leuk, maar ik zou niet weten wat ik ermee wil doen als ik het zou studeren.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik niet gewoon zeg: ja werken, dat is het. Ik heb niet heel veel ervaring met paarden vergeleken met velen, en ik ben bang dat mijn niveau niet goed genoeg is. Het studentenleven lijkt me ook leuk om eens mee te maken, maar gelukkig ben ik nog jong genoeg om na dat jaar eventueel te gaan studeren (dan ben ik 19 als ik begin)


_Elke schreef:
Wat is ook veel hoort is een jaartje ergens als working student werken. Je krijgt dan kost en inwoning en je werkt op het bedrijf. Vaak als je handig bent mag je paarden rijden etc, als ik dat had geweten toen ik jouw leeftijd had was ik ook z'n tussen jaar gaan doen. Je leert er zo ontzettend veel van. Op FB is een groep grooms, jobs and riders relply here daar wordt regelmatig om een groom/working student gevraagd. Misschien is dat wel wat voor je!


Ik zou inderdaad tegen kost en inwoning willen werken, echter moet ik ook nog ergens iets mee verdienen om mijn verzekering mee te betalen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:51

Ik denk ook dat voor jou het werk in de paarden al snel te eentonig zal worden.
Ik raad aan om in overleg met je ouders kijken of het financieel haalbaar is om een paard naast je studie te hebben.

Anna_Leo

Berichten: 90
Geregistreerd: 10-10-12
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:52

Inderdaad misschien gewoon een jaartje in het buitenland en dan kijken wat je nou echt wilt. Ik zit nu ook sinds 2 jaar op de uni en studeer psychologie, en ondanks dat het erg druk is rijd ik wel 2-4 keer in de week (op een manege dan) en ben het wel met luuca eens dat als je zo makkelijk al gymnasium hebt gedaan dat je wel echt 'geestelijke' uitdaging zal missen. Ik weet verder niet veel van paard gerelateerd studies maar psychologie is wel echt een aanrader, ik vind het geweldig en neig ook wat meer de neuro kant op :)

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:53

Ik zou alleen al een studie doen om nog iets achter de hand te hebben als er door wat voor omstandigheid dan ook het niet meer mogelijk is om met paarden te werken. En als je nog zo jong bent zou ik inderdaad zoals anderen zeggen overwegen een jaar in de paarden te gaan werken om even in het echt te zien hoe het is. :)

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:54

Je bent net 18. Ga lekker een jaartje werken met paarden en ga daarna een goede academische studie doen.
Als je zo makkelijk leert is het echt eeuwig zonde om daar niks mee te doen. :)

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 15:54

sneeuwpop schreef:
Ik denk ook dat voor jou het werk in de paarden al snel te eentonig zal worden.
Ik raad aan om in overleg met je ouders kijken of het financieel haalbaar is om een paard naast je studie te hebben.


Daar hebben we het over gehad, mijn ouders gaan dat niet betalen en dat neem ik ze niet kwalijk. Als ik echt university college ga doen, heb ik er ook geen tijd voor aangezien het een studielast van 56 uur per week heeft.


Anna_Leo schreef:
Inderdaad misschien gewoon een jaartje in het buitenland en dan kijken wat je nou echt wilt. Ik zit nu ook sinds 2 jaar op de uni en studeer psychologie, en ondanks dat het erg druk is rijd ik wel 2-4 keer in de week (op een manege dan) en ben het wel met luuca eens dat als je zo makkelijk al gymnasium hebt gedaan dat je wel echt 'geestelijke' uitdaging zal missen. Ik weet verder niet veel van paard gerelateerd studies maar psychologie is wel echt een aanrader, ik vind het geweldig en neig ook wat meer de neuro kant op :)


Psychologie ook wezen kijken en ik doe hier nu ook psychology, het is leuk, maar niet wat ik wil -O-

Ik heb zoveel studies en open dagen bezocht, meeloop dagen gedaan enz. Ik doe hier momenteel English literature, psychology, performing arts en maths.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 15:56

Yunomi schreef:
Ik zou alleen al een studie doen om nog iets achter de hand te hebben als er door wat voor omstandigheid dan ook het niet meer mogelijk is om met paarden te werken. En als je nog zo jong bent zou ik inderdaad zoals anderen zeggen overwegen een jaar in de paarden te gaan werken om even in het echt te zien hoe het is. :)


Ja klopt dat over iets achter de hand hebben is ook wat mijn ouders zeiden en ze vroegen waarom ik niet eerst de studie doe en daarna met paarden ga werken, maar ik ben bang dat het er dan gewoon niet van komt. En als het wel echt is wat ik wil, dan wil ik dat liever nu weten. Is het niet wat ik wil, dan wil ik dat ook weten, want dan kan ik me 100% op mijn studie focussen.


Bedankt voor alle reacties! Ik had niet zo snel en veel reacties verwacht, ik lees ze allemaal en neem ze allemaal mee als overwegingen :)

luuca
Berichten: 80
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Uni of paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:00

Werken in het buitenland hoeft in ieder geval niet duur te zijn. ik geloof dat je nu zorgtoeslag kan krijgen (is je verzekering bijna volledig gedekt) en tegen kost en inwoning kan je erg vaak al werken!

Eventueel wil ik je via pb wel meer vertellen over de plek waar ik op mijn 17e ruim een halfjaar heen ben geweest, dat is ook een paardenstal, in Frankrijk, maar met Engelse eigenaren!

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 16:03

luuca schreef:
Werken in het buitenland hoeft in ieder geval niet duur te zijn. ik geloof dat je nu zorgtoeslag kan krijgen (is je verzekering bijna volledig gedekt) en tegen kost en inwoning kan je erg vaak al werken!

Eventueel wil ik je via pb wel meer vertellen over de plek waar ik op mijn 17e ruim een halfjaar heen ben geweest, dat is ook een paardenstal, in Frankrijk, maar met Engelse eigenaren!


Heel graag! Ik heb stiekem ook al op yard en groom ed zitten kijken voor banen :o

Wat mijn vader overigens voorstelde aan me was om in de zomer (ik vertrek half juni uit Engeland) een paar weken ergens te werken en daarna pas te besluiten of ik uni of werk ga doen. Dus dat ik me gewoon heb aangemeld en kan beginnen aan een studie als ik dat wil.

Sofy

Berichten: 1294
Geregistreerd: 20-01-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:12

In mijn omgeving heb ik meerdere mensen die ondanks goede hersens toch vanwege omstandigheden nooit een HBO of WO diploma hebben gehaald. En die hebben er allemaal, zonder uitzondering, rond hun 35ste spijt van. Telkens wisselende banen van 2/3 jaar, en dan weer op zoek moeten naar iets anders, altijd in eerste instantie onder je niveau aangenomen worden en dan weer proberen duidelijk te maken dat je meer in je mars hebt, het is ontzettend frustrerend.

Als je nu wiskunde doet, is een technische studie dan niet iets? Bijvoorbeeld biomedische technologie? En dan bijvoorbeeld stage lopen bij een bedrijf dat hartslagmeters voor paarden ontwikkelt, of iets dergelijks. Met zo'n studie kun je iig alle kanten op.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:14

Gewoon lekker een tussen jaar nemen. Niet leuk voor je vriend, maar ik vind het heel goed dat je daar realistisch naar kijkt. Ik heb in het verleden ook dingen gelaten voor vriendjes en heb daar nu echt spijt van.
Als je een jaar op een ranch of iets dergelijks kan werken, zijn je kosten ook gedekt en kan je veel in de praktijk leren.

Psychologie gaan studeren wil ik je sowieso erg afraden, want er zijn er veel te veel die dat doen en bijna geen werk in te vinden als je nog geen ervaring hebt. Dierengeneeske geeft later wel veel mogelijkheden en kan je altijd nog chiro of osteo erbij pakken. Zo doende kan je prima een heel praktisch vak voor jezelf creeeren. Als je iets onder je niveau gaat doen heb je grote kans dat het voor een poosje heel leuk is, maar dat je op een geven moment enorm gaat vervelen.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 16:17

Sofy schreef:
In mijn omgeving heb ik meerdere mensen die ondanks goede hersens toch vanwege omstandigheden nooit een HBO of WO diploma hebben gehaald. En die hebben er allemaal, zonder uitzondering, rond hun 35ste spijt van. Telkens wisselende banen van 2/3 jaar, en dan weer op zoek moeten naar iets anders, altijd in eerste instantie onder je niveau aangenomen worden en dan weer proberen duidelijk te maken dat je meer in je mars hebt, het is ontzettend frustrerend.

Als je nu wiskunde doet, is een technische studie dan niet iets? Bijvoorbeeld biomedische technologie? En dan bijvoorbeeld stage lopen bij een bedrijf dat hartslagmeters voor paarden ontwikkelt, of iets dergelijks. Met zo'n studie kun je iig alle kanten op.


Dit is dan ook zeker iets waar ik inderdaad ook over denk, maar er zijn wel mensen die heel hun leven in de paarden werken. En wat ik overlijd op mijn 25e? Dan heb ik praktisch alleen een studie kunnen doen, waar ik niet blij van word.

Ik heb inderdaad zitten kijken bij de studie wiskunde, en dat is op het moment mijn optie als ik niet ga werken en UCU en DGK me niet aannemen.

Een technische studie ligt me verder niet echt, ik vind alleen wiskunde erg leuk (heb wel NG & NT gedaan dus kan bijna alle studies doen in theorie)


@knuffeldier, ik zou inderdaad op een ranch oid willen werken, hoewel ik er een moet vinden waarbij je ook iets minder ervaring mag hebben, want ik heb nu eenmaal niet zo veel ervaring.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:28

Een tussenjaar nemen is natuurlijk altijd een optie, als je niet weet wat je wil zou ik dat ook vooral doen! Dat ene jaartje extra maakt op een heel leven echt niet uit, en misschien bedenk je tijdens dat jaar wel wat je wel zou willen.

Verder zou ik als ik jou was wel voor een universitaire studie gaan. Je hebt daarmee meer perspectief op een goed betalende baan waardoor je later gewoon als hobby paarden kan houden. Zeker bij een University College is de kans op een goede baan groot.
Je zegt dat je niet van academisch leren houdt. Ik ook niet, maar ik doe wel een universitaire studie en omdat ik mijn studie erg leuk vind is het leren ook een stuk makkelijker (maar nog steeds echt niet mijn hobby). En weet je, dat leren is maar voor een jaar of 3-4. Daarna kan je lekker aan het werk. Wat mijn inziens belangrijker is, is nadenken over wat voor soort baan je later zou willen. Ik ben tijdens mijn eerste half jaar studeren tot de conclusie gekomen dat ik in elk geval niet de rest van mijn leven achter een bureau wil zitten. Daarom ben ik toen met mijn studie gestopt en nu studeer ik diergeneeskunde.

Een vriendin van me heeft trouwens naast haar universitaire studie een instructeursopleiding gevolgd en geeft nu les als bijbaantje. Dat kan natuurlijk ook nog :) De instructeursopleiding was één avond in de week dus dat kon er gewoon naast.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:31


josien_m_
Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:36

Met de studie psychologie en neuroscience zie ik wel mogelijkheden om te combineren met paarden. Onderzoek naar de werking van de hersenen en de wederzijdse beïnvloeding tussen paard en mens. Paarden die ingezet worden voor allerlei psychische problemen bij mensen en die blijkbaar werken. wat werkt dan? en wat gebeurt er in die hersenen of wat is het effect voor het paard? Even kort door de bocht opgeschreven maar denk zelf maar verder na over raakvlakken.

Sannens
Berichten: 1406
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:37

Sanned schreef:
Verder zou ik als ik jou was wel voor een universitaire studie gaan. Je hebt daarmee meer perspectief op een goed betalende baan waardoor je later gewoon als hobby paarden kan houden. Zeker bij een University College is de kans op een goede baan groot.


Hier ben ik het echt volledig mee eens. Probeer uiteindelijk altijd iets achter de hand te hebben, zodat je in ieder geval je paardjes (mogelijk aan huis, dus een mooi huisje is ook fijn) kunt betalen. Dan zou je tegen die tijd altijd nog een hobbymatige fokkerij met enkele dieren of gewoon hoog niveau wedstrijden kunnen gaan rijden. :)

Sanned schreef:
Je zegt dat je niet van academisch leren houdt. Ik ook niet, maar ik doe wel een universitaire studie en omdat ik mijn studie erg leuk vind is het leren ook een stuk makkelijker (maar nog steeds echt niet mijn hobby). En weet je, dat leren is maar voor een jaar of 3-4. Daarna kan je lekker aan het werk. Wat mijn inziens belangrijker is, is nadenken over wat voor soort baan je later zou willen. Ik ben tijdens mijn eerste half jaar studeren tot de conclusie gekomen dat ik in elk geval niet de rest van mijn leven achter een bureau wil zitten. Daarom ben ik toen met mijn studie gestopt en nu studeer ik diergeneeskunde.


Het VWO was voor mij, afgezien van het jaar blijven zitten, goed te doen. Wel vind ik de manier van leren bij mij op de universiteit echt totaal anders dan toen op het VWO. Ik vind het ook echt duizend maal leuker en het is veel meer toegepast. Dus niet alle academische opleidingen en manieren van leren zijn hetzelfde.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 16:41

Sanned schreef:
Een tussenjaar nemen is natuurlijk altijd een optie, als je niet weet wat je wil zou ik dat ook vooral doen! Dat ene jaartje extra maakt op een heel leven echt niet uit, en misschien bedenk je tijdens dat jaar wel wat je wel zou willen.

Verder zou ik als ik jou was wel voor een universitaire studie gaan. Je hebt daarmee meer perspectief op een goed betalende baan waardoor je later gewoon als hobby paarden kan houden. Zeker bij een University College is de kans op een goede baan groot.
Je zegt dat je niet van academisch leren houdt. Ik ook niet, maar ik doe wel een universitaire studie en omdat ik mijn studie erg leuk vind is het leren ook een stuk makkelijker (maar nog steeds echt niet mijn hobby). En weet je, dat leren is maar voor een jaar of 3-4. Daarna kan je lekker aan het werk. Wat mijn inziens belangrijker is, is nadenken over wat voor soort baan je later zou willen. Ik ben tijdens mijn eerste half jaar studeren tot de conclusie gekomen dat ik in elk geval niet de rest van mijn leven achter een bureau wil zitten. Daarom ben ik toen met mijn studie gestopt en nu studeer ik diergeneeskunde.

Een vriendin van me heeft trouwens naast haar universitaire studie een instructeursopleiding gevolgd en geeft nu les als bijbaantje. Dat kan natuurlijk ook nog :) De instructeursopleiding was één avond in de week dus dat kon er gewoon naast.


Het is nog niet eens zozeer dat ik er niet van houd, maar ik denk soms 'waar doe ik het eigenlijk voor, want dit is niet wat ik wil'. Klinkt dat logisch?

Als ik denk over wat ik wil qua baan voor later, kom ik momenteel uit op: Geen bureau werk, geen 9-5 baan.
Het liefste zou ik de wereld willen zien en daarna settelen en mijn eigen stal kunnen beginnen.

Instructeurs opleiding naast studie ga ik inderdaad naar kijken als ik zou gaan studeren, dan moet ik alleen nog kijken waar ik een paard vandaan haal waarmee ik kan starten.


FriesWytske schreef:
Bij Stal van Silfhout zoeken ze ook nog een stalmedewerker.

https://www.facebook.com/stalvansilfhou ... 1772312395


Dankje! Ik zoek wel pas iets vanaf juni, omdat ik tot en met dan in England zit. En ik ben denk ik niet ervaren genoeg? Ik vind dat altijd zo lastig inschatten als ze 'ervaren' vragen.


Echt onwijs bedankt voor jullie berichten! Als ik terug lees, lijkt het alsof ik overal echt kritisch op reageer, maar dat is een beetje een manier om voor mij alles duidelijk te krijgen voor mezelf.
Ik ben nu eigenlijk veel zekerder dat ik een tussenjaar neem, dit betekend wel dat ik nu moet kiezen of ik mijn aanmelding voor UCU doorzet of niet. Als ze me namelijk aannemen en ik ga niet, dan kan ik waarschijnlijk niet na een jaar alsnog wel beginnen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Uni of paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:49

Zou een studie als biologie dan iets voor je kunnen zijn? Wel richting dieren en evt ook richting paarden, maar zoveel variatie in wat je later kunt.