Asociate Degree Office Management halen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 21:41

_Kellyy schreef:
Ik heb zeker geen hoge pet op van de AD Officemanagement opleiding. Deed dan wel de voltijd variant, maar ging direct uit school naar mijn werk.. (Meestal maximaal 3 dagen les en 2 dagen vrij en toen werkte ik bij mijn werkgever).

De vakken liepen erg uiteen en veel vakken waar je, als je het mij vraagt, totaal niks aan hebt. Als je nu aan mij vraagt wat ik ervan heb geleerd zou ik het echt niet weten.

Een extra diploma erbij is leuk, maar ik vind het zeker niet HBO waardig. Met betrekking tot de overstap van MBO naar HBO AD heb ik niks gemerkt. Toen ik echter naar een bachelor opleiding ging, merkte ik pas het verschil.

Waar wil je deze opleiding gaan volgen?

Mocht je meer specifieke vragen hebben, mag je me een PB sturen hoor. :)


Thanks!

Waar, ben ik nog niet uit.
Ik leer momenteel heel veel en krijg echt veel kansen om mezelf te ontwikkelen. Maar met een toch (naar mijn idee) wisselende arbeidsmarkt, lijkt het me voor mezelf prettig een deel van mijn kennis en kunde vast te leggen in een diploma. Alleen durf ik het gewoon echt niet aan om mezelf voor een volledige bachelor vast te leggen. Simpelweg omdat ik niet 4 jaar in de toekomst kan kijken en ik het toch naast werk en paard moet gaan doen.
Ik weet dat veel werkgevers liever iemand met een bachelor zien, maar dat zou toch een logische vervolgstap moeten zijn? :D

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Asociate Degree Office Management halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:58

Ik zou het erg zonde vinden van je geld. De opleiding voegt echt weinig toe qua kennis.. Qua verbreding van kennis zou ik deze opleiding zeker niet aanbevelen..

Een AD heeft totaal niet de waarde van HBO vind ik zelf. Toen ik afstudeerde was het in ieder geval niet echt bekend bij werkgevers, ik weet niet hoe het nu is.

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Asociate Degree Office Management halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:02

Klopt. Ad is geen Hbo.

Ik zou dan ook de bacheloe adviseren

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:59

Bij veel opleidingen is de AD de eerste variant van de volledige bachalor. Dus als je het heel zwart wit bekijkt de eerste 2 jaar van de 4 jarige bachalor variant. Dus kan je na je AD meteen doorstromen in het 3e of soms laatste jaar van de bachalor.
Dus dan gooi je geen tijd weg, je hebt exact dezelfde tijdsinvestering maar dan een tussentijds diploma. Net als zijnde je propedeuse. Maar dit is niet met alle AD opleidingen zo. LOI, NTI e.d. hebben dat niet. Haagse hogeschool en hogeschool leiden bijvoorbeeld wel.

quibusjes

Berichten: 329
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 04:43

Dat is niet waar hoor. Loi heeft erkende AD programma's en na afronding heb je een erkend diploma. Daarna kan je inderdaad de resterende twee jaar afronden voor een bachelor diploma.

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 09:14

c_alsemgeest schreef:
Bij veel opleidingen is de AD de eerste variant van de volledige bachalor. Dus als je het heel zwart wit bekijkt de eerste 2 jaar van de 4 jarige bachalor variant. Dus kan je na je AD meteen doorstromen in het 3e of soms laatste jaar van de bachalor.
Dus dan gooi je geen tijd weg, je hebt exact dezelfde tijdsinvestering maar dan een tussentijds diploma. Net als zijnde je propedeuse. Maar dit is niet met alle AD opleidingen zo. LOI, NTI e.d. hebben dat niet. Haagse hogeschool en hogeschool leiden bijvoorbeeld wel.



quibusjes schreef:
Dat is niet waar hoor. Loi heeft erkende AD programma's en na afronding heb je een erkend diploma. Daarna kan je inderdaad de resterende twee jaar afronden voor een bachelor diploma.



Ik wist niet dat dat niet voor alle opleidingen gold!
Maar dat is voor mij wel belangrijk, de mogelijkheid tot doorstromen.

Ik bekijk het voor nu even zo:
- AD, beter iets dan niets
- niet gelijk de verplichting een volledige bachelor af te moeten ronden, maar als het me goed bevalt kan ik "altijd nog"

@quibusjes, heb jij hem zelf via LOI gedaan?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:17

quibusjes schreef:
Dat is niet waar hoor. Loi heeft erkende AD programma's en na afronding heb je een erkend diploma. Daarna kan je inderdaad de resterende twee jaar afronden voor een bachelor diploma.


Oh, toen was dat niet zo bij management zorg. Maar dan heeft het dus ook dezelfde opbouw gekregen. :j

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:07

Tuigje, dat klopt inderdaad.. maar de laatste 2 jaar is echt totaal niet te vergelijken met de eerste 2 jaar.. De laatste jaren zijn vele malen zwaarder (in vergelijking met het eerste jaar van een bacheloropleiding en de hele AD).

Zo kreeg ik op het hbo, bij AD nog les in d, t of dt.. Bij andere opleidingen kreeg je 1 toets en als je die niet haalde, moest je extra lessen volgen en die toets weer maken, net zo lang totdat je hem had gehaald. Wij kregen echter 2 blokken lang lessen in d, t of dt.

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 09:40

_Kellyy schreef:
Tuigje, dat klopt inderdaad.. maar de laatste 2 jaar is echt totaal niet te vergelijken met de eerste 2 jaar.. De laatste jaren zijn vele malen zwaarder (in vergelijking met het eerste jaar van een bacheloropleiding en de hele AD).

Zo kreeg ik op het hbo, bij AD nog les in d, t of dt.. Bij andere opleidingen kreeg je 1 toets en als je die niet haalde, moest je extra lessen volgen en die toets weer maken, net zo lang totdat je hem had gehaald. Wij kregen echter 2 blokken lang lessen in d, t of dt.


Hmmm.. dat zijn inderdaad dingen waar ik niet echt op zit te wachten.

Ik heb inmiddels ook hier met HR gesproken, haar advies gaat uit naar gerichtere training, ook gezien de last van een volwaardige HBO/AD naast een fulltimebaan en natuurlijk mijn paard (not my words *\o/* )

Dus ik ben nu die kant op aan het kijken..

- Timemanagement
- Evenementorganisatie
- Projectmanagement
- Leidinggeven
- Bedrijfscommunicatie (strategisch & marketing)

Iemand die daar toevallig ervaring mee heeft? :D

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Asociate Degree Office Management halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:48

Ik heb Nemas Middle Management (AD) gedaan naast een fulltime job, huishouden en ponylief.

Leuke opleiding maar erg algemeen en de Nemas is de grootste arrogante organisatie ooit.
Qua examinering niet aan te raden, slagingspercentage van onder de 30%, niet omdat het mega moeilijk is maar omdat de lesstof en het examen niet aansluiten en er met klachten niets wordt gedaan.

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 10:52

MarliesV schreef:
Ik heb Nemas Middle Management (AD) gedaan naast een fulltime job, huishouden en ponylief.

Leuke opleiding maar erg algemeen en de Nemas is de grootste arrogante organisatie ooit.
Qua examinering niet aan te raden, slagingspercentage van onder de 30%, niet omdat het mega moeilijk is maar omdat de lesstof en het examen niet aansluiten en er met klachten niets wordt gedaan.


Nou dat is ook lekker motiverend dan 8)7

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Asociate Degree Office Management halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:15

Verre van inderdaad. Als ik het van te voren allemaal had geweten had ik het nooit gedaan en op zoek gegaan naar een andere opleiding.

Heb mijn papiertje binnen maar slagen met de hakken over de sloot op deze manier terwijl je de stof goed kent en elke les aanwezig bent geweest is gruwelijk unfair voor je eigen gevoel.

(voelde mij net zo'n tiener die niets terecht brengt van school terwijl ik 35 ben en mega gemotiveerd er aan begon).

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Asociate Degree Office Management halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:26

Ik denk dat je een juiste keuze maakt hiermee.
Moet wel eerlijk zeggen dat timemanagement, een evenement organiseren en projectmanagement in de opleiding terugkomen, maar heel summier (1 blok per onderdeel over de hele opleiding).

Het advies van je baas vind ik inderdaad heel erg handig om een gerichtere opleiding te doen. Ik denk dat deze opleiding voor jou te breed zou zijn, waarbij je heel veel dingen niet gebruikt en ook echt de verdieping mist die je 'nodig' zou hebben of zou willen. :)

Heb je al een gerichtere training gevonden?

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 09:44

_Kellyy schreef:
Ik denk dat je een juiste keuze maakt hiermee.
Moet wel eerlijk zeggen dat timemanagement, een evenement organiseren en projectmanagement in de opleiding terugkomen, maar heel summier (1 blok per onderdeel over de hele opleiding).

Het advies van je baas vind ik inderdaad heel erg handig om een gerichtere opleiding te doen. Ik denk dat deze opleiding voor jou te breed zou zijn, waarbij je heel veel dingen niet gebruikt en ook echt de verdieping mist die je 'nodig' zou hebben of zou willen. :)

Heb je al een gerichtere training gevonden?


Ja, nu zij dat zo aankaartte, klonk dat eigenlijk super goed. Zo kan ik het helemaal naar mijn eigen functie en interesses aanpassen. Het viel me namelijk op dat er in de opleiding (bv bij schoevers) behoorlijk aandacht word besteedt aan management-ondersteuning, terwijl dat bij ons eigenlijk maar minimaal van toepassing is.

Ik ben echt meer van de bestellingen/uitjes/administratieve ondersteuning / front-office. En hoop die kant ook uit te groeien, ik heb geen ambitie om Directiesecretaresse (oid) te worden.

Om even terug te komen op de trainingen:
Moeilijk. NCOI heeft er een aantal staan, als Business English, Projectmanagement (maar dat is maar 3 dagen) en basis leiding geven (voor latere zorg)
Maar oa op Projectmanagement zou ik wel iets uitgebreider opgeleid willen worden.(denk aan een traject verdeeld over een aantal weken bijvoorbeeld, klassikaal)




Edit: Tips zijn hier zeeeer welkom, want het aanbod is super groot!

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Re: Asociate Degree Office Management halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 06:48

Kijk eens naar IPMA-certificering. Gaat over projectmanagement met verschillende niveaulevels.