Welke opleiding past bij mij ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Welke opleiding past bij mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 20:45

Nav. een ander topic hier mijn topic over een opleiding.

Ik ben 17 jaar en ben afgelopen jaar geslaagd voor mijn mavo diploma (niveau 4).
Ik heb er een jaar extra over gedaan omdat ik vorig jaar ben gezakt voor mijn examen.
Op het moment doe ik Tuin park en landschap niveau 4, maar dit is mijn ding niet, denk ik.

Mijn grootste hobby/bezigheid is/zijn natuurlijk de dieren. En het meest de paarden.
Waar ik aan zat te denken was dierenarts assistent, aangezien je daar meer aan hebt dan een hoveniersopleiding mocht ik een fouragehandel oid willen beginnen.
Mijn droombaan is dierenarts, maar ik denk niet dat dat hem word, en dierenarts assistent ook niet, maar dan heb ik teminste een diploma van niveau 4 en kan ik altijd nog naar Hbo.

Ook heb ik aan hoefsmid zitten denken. Hier werk je met klanten wat ik ook leuk vind.

Wat misschien ook wel handig is om te weten, ik ben een jongen. :Y)

Mocht er nog vragen zijn of iets niet duidelijk, stel ze gerust.

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Welke opleiding past bij mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 11:20

Niemand met een idee ?

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Welke opleiding past bij mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:37

Als je wilt dat mensen advies geven moet je denk ik iets meer informatie geven.

Waar ben je goed in, wat vind je leuk, wat niet.

Het beste is om gewoon een studiekeuze test te doen. Je gaat nu vooral ervaringen van anderen horen.
Ga gewoon op internet opleidingen langs en kijk wat je aanspreekt en wat niet.

Hanneke137

Berichten: 380
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Re: Welke opleiding past bij mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:49

Je kan eventueel ook Havo gaan doen. Heb ik ook gedaan. Heb je twee jaar extra om je te oriƫnteren en ben je weer stapje hoger.
Wel is Havo iets meer aanpoten dan Mavo.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Welke opleiding past bij mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:54

Besef je goed, dat als je in de paarden wilt werken.. Dat je veel mensen moet kennen en geld moet hebben om daarin te komen en te blijven.
Je benoemt dat je droombaan dierenarts is. Ja, wie niet.
Hoefsmid, hartstikke leuk, maar je hebt wel enorm veel concurrentie.
Je moet een uniek concept hebben waar mensen echt naar vragen.

Werken emt dieren is ontzettend leuk, de opleiding is vaak heel leuk, maar achteraf moet je toch een andere baan zoeken omdat je 9 van de 10 keer niet aan de bak komt.

Natuurlijk moet je doen wat je leuk vindt, maar kies ook iets waarmee je geld kunt verdienen en waar werk in is.

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Welke opleiding past bij mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 19:59

@Roycemack, Dat is het probleem, ik weet niet wat ik leuk vind waar ook geld in te verdienen is.

Ik denk dat als ik hoefsmid word dat ik vast wel klanten kan krijgen, zoveel hoefsmeden zitten hier niet in de regio. En ik hoef ook geen baan met paarden want dat is bijna onmogelijk. :o

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Welke opleiding past bij mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:43

Er komen nu allemaal open dagen en beurzen aan. Ga die vooral bezoeken! Zeker de onderwijsbeurs voor het mbo. Ik ben daar ook geweest voor een vriendin van mij, hartstikke leuk en je komt opleidingen tegen waar je het bestaan niet van af wist (althans, ik :D) moet je overigens wel snel zijn, want volgens mij zijn die allemaal nu gaande.