Fiverr

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17368
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Fiverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 17:00

Wie kent Fiverr? Welke ervaringen heb je daarmee, zowel van zelf gebruik van maken als jouw eigen dienst(en) aanbieden?

Je kan er bijvoorbeeld logo's relatief goedkoop (vanaf zo'n 3 euro) laten maken en zie eigenlijk overal hele goede reviews met mooie logo's. Vraag me wel af hoe ze dat voor dat geld kunnen doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 07:16

Ja, veel gebruik gemaakt van Fiverr in de afgelopen jaren omdat het de ideale manier is om goedkoop en makkelijke kleine digitale diensten te vinden. Denk dan vooral aan, zoals je zelf al noemt, het ontwerpen van logo's, visitekaartjes, en introfilmpjes voor een youtube kanaal. Perfect voor kleine en net beginnende bedrijven om kwalitatief goede diensten aangeboden te krijgen voor een klein bedrag (5 dollar).

Daarnaast heb ik er ook een aantal keren voor prive wat dingen laten maken, denk dan vooral aan portretten (digitaal) wat een leuk cadeau maakt (afdrukken en netjes inlijsten). Zo zijn er bijvoorbeeld enkele aanbieders die jouw foto omtoveren naar een "action figure" of naar een stripfiguur; ideaal voor een print of als avatar.

Hoe ze het voor dat geld kunnen doen:
- hergebruiken van materiaal (vooral bij youtube intro filmpjes maken ze een filmpje en vervolgens veranderen ze de naam in het filmpje voor elke klant. Het eerste filmpje maken kost misschien 40 uur, maar elk volgende filmpje is 1 minuut werk)
- aanbieden van vervolgdiensten. Vaak kan je voor nog eens 5 dollar het sneller krijgen, of voor 10 dollar 5x zoveel krijgen, of het digitale bestand in een andere format aanbieden (.psd of als vector bestand zodat je het in hoge kwaliteit kan printen) voor een extra bedrag.

Zelf ben ik behoorlijk tevreden over Fiverr; het bedrag is klein genoeg dat als het verkeerd gaat (niet tevreden met wat je krijgt) je het geld niet mist en in veel gevallen werken de aanbieders netjes samen met je om tot een eindproduct te komen waar je wel erg tevreden mee bent.