sociaal juridisch dienstverlening ervaringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

sociaal juridisch dienstverlening ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 17:12

Hoi

Over een paar maanden ben ik klaar met me opleiding sociaal maatschappelijk dienstverlening (Mao 4) en ben informatie aan het verzamelen over verschillende hbo studies. Ik loop stage bij de gemeente afdeling inkomens ondersteuning en dit vind ik erg leuk, veel mensen die daar zitten hebben SJD gedaan en dat soort werk spreekt mij wel aan.

Nu vroeg ik me af wat de ervaringen zijn met deze studie op verschillende scholen en welke kanten je allemaal op kunt in je werk later, dit is me niet helemaal duidelijk.

Groetjes sofie

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: sociaal juridisch dienstverlening ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:57

Hier ben ik ook benieuwd naar!
Wil hbo rechten of sjd gaan doen na mijn mbo juridisch medewerker.

Anna_98

Berichten: 457
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:13

Ik hen het één jaar sjd gedaan, maar ben er mee gestopt omdat ik de dienstverlening niet leuk vind.

Doordat het een erg brede opleiding is, is het best wel pittig vond ik zelf. Aan de ene kant heb je je rechtvakken, wat heel theoretische is, en aan de andere kant krijg je communicatie vakken, wat dus weer totaal iets anders is.

Wat ik merkte aan klasgenoten die van een MBO opleiding in de dienstverlening kwamen, was dat zij veel moeite hadden met de rechten vakken. Onderschat dat niet.

Ik vond dat de opleiding wel echt op dienstverlening gericht is, meer dan ik wilde. Dat is dus ook wel echt de richting die je op moet willen.

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: sociaal juridisch dienstverlening ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:45

Ik heb SJD (hbo) gedaan, toevallig werk ik nu ook op een inkomensafdeling (ik beoordeel aanvragen voor bijstandsuitkeringen en voer daarvoor intakegesprekken met klanten en ga soms op huisbezoek) bij een gemeente. Ik heb SJD in Groningen gedaan. In Groningen heb je heel veel rechtvakken en weinig vakken als psychologie dat soort dingen. Wel weer veel gespreksvaardigheden ed. Ik heb wel eens gehoord dat SJD in Groningen dan ook juridischer is dan in de rest van het land. Als je er meer over wilt weten.. Vraag maar! Ik vond het in ieder geval een erg leuke opleiding waar je ook veel mee kan.