Tussenjaar met paarden in Ierland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Tussenjaar met paarden in Ierland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 20:32

hoi!
Ik ben momenteel 16 jaar, en hoop in mei mijn Havo diploma te halen. Gezien ik nog niet helemaal zeker weet wat wil wil denk ik er aan om een tussenjaar te nemen, en dan te gaan werken met paarden. Denk bijv aan buitenritten begeleiden en paarden trainen, stallen uitmesten en dat soort werk. Geen groomwerk (mijn vlechtskills zijn... om te huilen zeg maar :') )
Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het liefst wil ik in Ierland, wat een land is dat zeg! Natuurlijk zijn landen als Engeland of Amerika ook altijd leuk!
Hoe en waar moet ik beginnen? Welke sites? Dingen waar ik om moet denken?

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:58

Je zou eens kunnen kijken op wwoofing of workaway, daar komen regelmatig baantjes in de landbouwsector voorbij!

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 06:59

Narya schreef:
Je zou eens kunnen kijken op wwoofing of workaway, daar komen regelmatig baantjes in de landbouwsector voorbij!


Dankje!

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Tussenjaar met paarden in Ierland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 10:32

Verder niemand?

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Tussenjaar met paarden in Ierland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:49

Even aanmelden bij 'grooms, jobs and riders reply here' op Facebook. Daar worden wel dagelijks nieuwe vacatures op geplaatst. Yardandgroom.com is ook nog een goede site.
Fantaseer alleen niet te veel op het idee dat je veel van het land kan gaan zien. Er zijn maar weinig bedrijven waarbij je 5 dagen per week van 9 tot 5 werkt. Zéker Amerika niet. 6/7 Dagen per week werken is meer regel dan uitzondering.
Groomwerk is overigens niet alleen vlechten he en er zijn genoeg ruiters waar je niet eens hoeft te vlechten.
Als je echt op zoek bent naar buitenritten etc. zou ik meer m'n pijlen gaan richten op Spanje, Portugal of Italië.

Ik wil je niet ontmoedigen, want het werken in de paarden is geweldig alleen wel keihard werken. Ik heb alleen zoveel meiden af zien haken, omdat ze simpelweg geen idee hadden waar ze aan begonnen.