afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:19

Ahhh nice Laura! Gefeliciteerd met de goedkeuring, heel veel succes alvast *\o/*

Wat betreft de uitslag van de oat; ik heb die docent gemaild, want ik vroeg het me toch wel af :+ ze hoopten voor de carnavalsvakantie alles nagekeken te hebben. Dus nog even weekje of 2 wachten. Ben nu toch wel nieuwsgierig naar hoe hij gegaan is... Zou zo chill zijn als hij gewoon in de pocket is, echt een last die dan van je schouders afvalt!

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 08:21

Veel succes Laura!
Bij ons is de oat uitslag als het goed is volgende week dinsdag :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:47

Zo snel al bij jullie :oo
Bij ons konden ze niks zeggen omdat als je wordt getrokken voor extra lezer, het nog langer zou duren ofzo :+

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:12

Bij ons kijken 3 leraren na, ik weet niet of dat voor jullie anders is?
En wij zijn maar met 40 studenten ongeveer.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:22

Ik wacht nog steeds met lood in m´n schoenen op de uitslag van m´n herkansing.
Hoorde vrijdag dat de volgende kans pas volgens schooljaar was :|
Leuk een heel jaar collegegeld voor 1 tentamen...

Alvast vrienden maken met de examencomissie dus...

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:53

Leeneliefje, bij ons hebben ze daar regelingen voor hoor! Dat je je pas vlak voor t tentamen inschrijft oid, en dus maar een deel hoeft te betalen. Maar ik duim dat je m gewoon gehaald hebt natuurlijk!

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:54

leeneliefje schreef:
Ik wacht nog steeds met lood in m´n schoenen op de uitslag van m´n herkansing.
Hoorde vrijdag dat de volgende kans pas volgens schooljaar was :|
Leuk een heel jaar collegegeld voor 1 tentamen...

Alvast vrienden maken met de examencomissie dus...

als het de laatste toets voor je diploma is kan je een extra laatste kans krijgen. Maar dan moet je wel al je andere punten en ook je afstuderen binnen hebben.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:22

Yvank doe jij dezelfde opleiding? Bij ons verschilt dat per opleiding namelijk, soms zit er ook nog een minimum aan cijfers die je voor die toets tot nu toe hebt gehaald aan.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:27

Ja dat had ik ook begrepen! Maar van de 40 vragen twijfelde ik flink over zo'n 5 antwoorden. Dus ook al heb ik die alle 5 fout, dan kan ik alsnog 7 vragen fout hebben en een 5.5 halen.. De strijd is dus nog niet gestreden!

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:29

imd schreef:
Yvank doe jij dezelfde opleiding? Bij ons verschilt dat per opleiding namelijk, soms zit er ook nog een minimum aan cijfers die je voor die toets tot nu toe hebt gehaald aan.

Nee ik doe iets heel anders :) maar mijn ervaring is op 2 scholen hiermee :) !

Je moet dan wel álle kansen benut hebben en het moeten serieuze pogingen zijn geweest.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:07

Ik had dat ook voor die laatste toets. Ik vond het een vrij lastig vak en bij de eerste kans was ik ziek, maar te laat met uitschrijven. Tenminste daar was bij mij onduidelijkheid over. Had dus gemaild en volgens mij kon ik een extra kans krijgen als het nodig was, tenminste daar zou ik dan wel voor gestreden hebben. 4 jaar lang nooit herkansingen en dan zoiets. Maargoed ik had extra goed geleerd en gewoon gehaald. Maar snap wel dat je er voor in de stress zit! Toch zuur als je door zoiets niet je diploma kan behalen..

Ga dus voor je duimen voor voldoende!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:10

Laura_ schreef:
Ik had dat ook voor die laatste toets. Ik vond het een vrij lastig vak en bij de eerste kans was ik ziek, maar te laat met uitschrijven. Tenminste daar was bij mij onduidelijkheid over. Had dus gemaild en volgens mij kon ik een extra kans krijgen als het nodig was, tenminste daar zou ik dan wel voor gestreden hebben. 4 jaar lang nooit herkansingen en dan zoiets. Maargoed ik had extra goed geleerd en gewoon gehaald. Maar snap wel dat je er voor in de stress zit! Toch zuur als je door zoiets niet je diploma kan behalen..

Ga dus voor je duimen voor voldoende!

ik ga er gewoon vanuit totdat ik die onvoldoende binnen heb. Uiteindelijk wil de school ook dat ik slaag, dus is vast wel iets mogelijk. Laat het tentamen net over maatwerk in arbeidsrelaties gaan, mag de school mij van een mooi praktijkvoorbeeld voorzien lijkt me :))

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:42

Yvank_ schreef:
imd schreef:
Yvank doe jij dezelfde opleiding? Bij ons verschilt dat per opleiding namelijk, soms zit er ook nog een minimum aan cijfers die je voor die toets tot nu toe hebt gehaald aan.

Nee ik doe iets heel anders :) maar mijn ervaring is op 2 scholen hiermee :) !

Je moet dan wel álle kansen benut hebben en het moeten serieuze pogingen zijn geweest.

Dan nog zou ik het gewoon even navragen, want ik heb zowel op hbo als op uni weer verschillende regelingen gehad. En ze zijn tegenwoordig erg streng vind ik!

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:49

@Josien: nog gelukt met je feedback verwerken?
@Dide: klinkt bijzonder :P Maar goed in de gaten houden dus..
@Steef: wat rot! Bij ons doen ze ook heeeel moeilijk mbt dubbele opleidingen, maar dat snap ik ergens ook wel weer. En het is me gelukkig wel precies op tijd gelukt..
@Evelien: hoe ging je tentamen?
@Laura: onze deadline is eind juni geloof ik. Wat goed dat je die toets binnen hebt, gefeliciteerd!! Ah en ook je GO binnen, fijn zeg!! Wat voor onderwerp had je ook alweer?
@Leeneliefje: Haha, goeie!

Ik kreeg gister een mailtje dat ik m'n tweede tentamen van vorige week precíés gehaald heb. Zó enorm blij mee. Nu kan ik in ieder geval dit jaar master 2 nog halen. Master 1 is even afwachten hoe ik tentamen 1 gemaakt heb.. Hoop dat ik die ook binnen heb, dat zou echt zo'n enorme opluchting zijn.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:25

Ohhhh @imd wat heerlijk :D Nou met zo'n winning flow heb je de andere ook vast en zeker :D
Ik duim voor je

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:01

Vandaag nog de laatste dag feedback verwerken en dan alles heel goed nakijken en morgen mijn scriptie inleveren. Spannendddd :D .

IMD goed bezig! Dat laatste punt komt vast helemaal goed :D !

Ik heb zelf geen idee hoe het zit met extra kansen bij laatste tentamens.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:08

ik heb geinformeerd en het is mogelijk een extra kans te krijgen wanneer dat het laatste tentamen is voor je afstuderen. :D
Maargoed, it aint over till the fat lady sings. Dus ik houd nog volle moed!

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:41

Dankje leeneliefje, da's lief :D Ik duim ook voor jou, goed om te weten wat de mogelijkheden zijn, maar daar ga je vast geen gebruik van hoeven maken!
Oeh spannend inderdaad Josien! Kun je nog wat met de feedback? Beetje vertrouwen in? :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:18

Ik zit een kleeeeeein beetje op hete kolen. Gister pa feedback over PVA gehad. Vanochtend dus verbeterd en doorgestuurd, hoop dat hij naar m'n begeleider kan zodat hij vanavond naar de commissie kan. Volgende week namelijk al begonnen en weet niet hoelang ze erover doen O:)

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:52

Ik heb morgen een gesprek met het bedrijf waar ik onderzoek voor ga doen, om het probleem helemaal helder te krijgen. Dan donderdag en vrijdag nog 2 toetsen en volgende week beginnen.. Spannend :)
Gelukkig heb ik mijn punten al binnen, dus mag ik sowieso beginnen :)

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:39

hoi meiden vol jullie al een tijdje, graag hoop ik dat jullie mij advies kunnen geven in de volgende kwestie.
Momenteel ben ik 4e jaars HBO en zou eigenlijk per 1 februari gaan afstuderen bij een organisatie.
De eisen voor afstuderen zijn dat je maximaal 5 EC mag open hebben staan. Helaas heb ik deze week en afgelopen nog enkele tentamens waar ik de uitslagen nog van terug moet krijgen. Voor mijn gevoel heb ik een aantal niet gehaald en een aantal wel. En zou ik straks in totaal nog 7 EC hebben openstaan (als mijn gevoel juist is)
Inmiddels heb ik dispensatie aangevraagd bij de examencommissie maar deze geven pas na 15 februari uitsluitsel.

In principe heb ik dus 2 opties.
Op stage gaan per 1 februari (zonder toestemming van school) en hopen dat ik deze krijg na 15 februari, zodat ik alsnog mijn stage kan afronden. Wel met het risico dat ik dan alsnog de tentamens moet doen naast mijn studie. Mocht ik deze tentamens weer niet halen heb ik een probleem met afstuderen..

Dit half jaar thuis blijven me focussen op de resterende tentamens sowieso 3, en misschien meer ivm uitslagen. en per september op stage ( wel een half jaar studie vertraging)

De organisatie waar ik ga stage lopen wil mij alleen per 1 februari, ik kan dus niet wachten op uitslag van de examencommissie. Ook heb ik een kamer gehuurd deze huur ik per 1 februari. Deze kamer zou ik gaan huren voor de stage periode. Hier kan ik nu nog onderuit, maar na 1 februari niet meer.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:01

Sluit de ene optie de andere uit NZ92? Kan je niet de eerste optie sowieso proberen en als dat niet lukt vertraging alsnog accepteren?

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:23

Sorry even egopost. Scriptie is ingeleverd aaaaahhhhhhhh

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:42

Josien_ schreef:
Sorry even egopost. Scriptie is ingeleverd aaaaahhhhhhhh

*\o/*

lekker gevoel!!
Wanneer krijg je feedback?

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:46

Fijn!

Ik ga hem vanavond definitief inleveren en dat donderdag presenteren *\o/*