afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:55

Summerly, ik zou juist denken dat een project bij een bedrijf moeilijker met zijn 2en te doen is eigenlijk, en zie meer gemak in en literatuuronderzoek samen doen. Maar goed, andere vakken waarschijnlijk ;)

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:53

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21782
Geregistreerd: 30-08-05

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:26

Ja zeker ik ben al 3 weken aan het werk bij bedrijf waar ik ook ga afstuderen :j bevalt prima!

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:53

Zeker, ik kan niet wachten om weer te beginnen. :D Vakantie heeft wel weer lang genoeg geduurd.

Imaginaerum
Berichten: 3713
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:58

Ik heb morgen m'n eerste gesprek over mijn afstudeeronderzoek, denk dat ik volgende week of de week daarna al ga beginnen. Iets meer speling. :)

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:40

Nog deze week af en dan nog 1 weekje stage van mijn 3de (voorlaatste) jaar. Dan vooral relaxen als voorbereiding op het nieuwe jaar!

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 18:30

Heb nog 3 weekjes vakantie daarna begint school ook weer, ben er klaar voor :)

Fijne vakantie nog!

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:59

Vakantie....:') ik loop al een maand stage, ga door tot decmeber en daarna afstuderen (als school meehelpt). Helaas geen vakantie nu voor mij, diehard doorbikkelen!

Michelle_96

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:35

Ik heb nog 2 weken vakantie en dan mag ik weer.. Moet nog druk opzoek naar een stage, maar heb der eigenlijk de puf niet meer voor totaal geen motivatie meer :(

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:51

Ik heb mezelf nog geen week vakantie gegund (was of aan het werk of bezig met voorbereidingen voor mijn vakken van volgend jaar), maar ik vind het gewoon onwijs saai op de faculteit op dit moment. :)) O, en de UB gaat elke dag om 1800u dicht. :roll:

Wat vervelend, Michelle. Enig idee hoe het komt?

Michelle_96

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 00:00

_Summerly_ schreef:
Ik heb mezelf nog geen week vakantie gegund (was of aan het werk of bezig met voorbereidingen voor mijn vakken van volgend jaar), maar ik vind het gewoon onwijs saai op de faculteit op dit moment. :)) O, en de UB gaat elke dag om 1800u dicht. :roll:

Wat vervelend, Michelle. Enig idee hoe het komt?


Weinig leuke mensen straks op school omdat niveau 3 klaar is en toch erachter komen dat dit niet is wat ik wil.. Helaas....

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:20

Jeetje, wat zijn jullie al bizar deuk bezit voor het afstuderen zeg. Ik kan helaas pas in september beginnen, dus totaal geen voorbereidingstijd in de vakantie :'(. Eerst nog vier weken vakantie vieren en dan zie ik wel hoe ik dat dan in een korte periode kan doen.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:18

Lekker Justme_Lisaa! Ik heb deze zomer welgeteld 2 weken vakantie (stage was wat verlaat, waardoor ik eerder in het jaar wel vrij had, maar ook druk was met solliciteren op stages) De eerste mail over het nieuwe jaar heb ik al weer binnen, dus ik denk dat ik van die 2 weken vrij er toch wel 1 aan school ga besteden. Helaas.

Lastig hoor, Michelle. Balen dat je nu toch uitvind dat dit niet is wat je wilt! Aan de andere kant wel goed dat je toch nog voor je diploma wilt gaan, dan heb je in elk geval een bewijs van je niveau in handen.

Zwaar hoor Ballard! Echt helemaal geen vakantie dit (school)jaar? Of kun je wel af en toe een dagje snipperen? Ik ben nu wel een beetje klaar met mijn stage en geen vakantie, tijd voor een break en uitrusten.

Michelle_96

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:08

mirriezz schreef:
Lekker Justme_Lisaa! Ik heb deze zomer welgeteld 2 weken vakantie (stage was wat verlaat, waardoor ik eerder in het jaar wel vrij had, maar ook druk was met solliciteren op stages) De eerste mail over het nieuwe jaar heb ik al weer binnen, dus ik denk dat ik van die 2 weken vrij er toch wel 1 aan school ga besteden. Helaas.

Lastig hoor, Michelle. Balen dat je nu toch uitvind dat dit niet is wat je wilt! Aan de andere kant wel goed dat je toch nog voor je diploma wilt gaan, dan heb je in elk geval een bewijs van je niveau in handen.

Zwaar hoor Ballard! Echt helemaal geen vakantie dit (school)jaar? Of kun je wel af en toe een dagje snipperen? Ik ben nu wel een beetje klaar met mijn stage en geen vakantie, tijd voor een break en uitrusten.


Ik wil zeker wel voor mijn diploma gaan, heb niet 3 jaar voor niks mijn best gedaan op school.. En kan dit mooi gebruiken om door te stromen naar een HBO opleiding want dat is zeker wel wat ik wil alleen nog geen idee wat.

Lijkt mij erg lastig om zo weinig vakantie te hebben.. Ik heb eigenlijk al vakantie vanaf 23 mei dit jaar omdat ik dan eerder terug was van buitenlandstage, moest eigenlijk nog 2 weken stage doen maar dit liep allemaal wat anders.. heb helaas ook geen werk dus niet heel veel te doen.

Vinden jullie zo weinig vakantie niet heel lastig en zwaar?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:14

Mag ik mij ook melden?
Ik ben Laura en ik studeer Facility Management aan de Haagse Hogeschool. In september 4e jaars student dus ook het afstuderen staat voor mijn neus. Van september tot en met januari minoren volgen en voorbereiden op het afstuderen etc. en vanaf februari beginnen met het onderzoek/scriptie! Spannend, maar ook wel zin in, vooral zin om het diploma in handen te hebben! Daarna zit ik eraan te denken om naar Australië te gaan om te werken en reizen!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:21

Welkom Laura! Grappig dat jij dit jaar je minoren doet ;) Ik heb die dit jaar al gehad! Maar ik moet wel ook komend jaar een half jaar naar school en daarna een halfjaar afstuderen. (off-topic: Australië is prachtig, de mensen zijn geweldig, het is echt een aanrader!)

@Michelle: ik moet nog 1 week en heb het echt helemaal gehad. Geen meivakantie, geen niks om nu iig nog 2 weekjes rust over te houden. Ik heb dus ook geen vakantie gepland, ik ga gewoon thuis bij mijn ouders op de bank hangen, veel slapen en hier en daar een dagje weg.
Ik vind het dus behoorlijk zwaar. Aan de andere kant: als ik niet nu mijn afstudeerjaar begin, dan kan dat volgend jaar september pas weer. En om nu een tussenjaar te boeken, dat vind ik het ook niet waard.
Waar ik wel over denk is mijn halfjaar school te doen en dan een week of 4 vakantie in te plannen. Daarna moet ik een afstudeerstage doen, wat gelukkig (tot op zekere hoogte) flexibel is wanneer je start en eindigt. Misschien geven die 4 weken in Februari me net die lucht die ik nodig heb.

Cchanny

Berichten: 8847
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:34

Ik hoop ook aankomend jaar af te studeren van mijn HBO MER opleiding.

Dus mag ik mij ook melden? :)

Michelle_96

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:08

mirriezz schreef:
Welkom Laura! Grappig dat jij dit jaar je minoren doet ;) Ik heb die dit jaar al gehad! Maar ik moet wel ook komend jaar een half jaar naar school en daarna een halfjaar afstuderen. (off-topic: Australië is prachtig, de mensen zijn geweldig, het is echt een aanrader!)

@Michelle: ik moet nog 1 week en heb het echt helemaal gehad. Geen meivakantie, geen niks om nu iig nog 2 weekjes rust over te houden. Ik heb dus ook geen vakantie gepland, ik ga gewoon thuis bij mijn ouders op de bank hangen, veel slapen en hier en daar een dagje weg.
Ik vind het dus behoorlijk zwaar. Aan de andere kant: als ik niet nu mijn afstudeerjaar begin, dan kan dat volgend jaar september pas weer. En om nu een tussenjaar te boeken, dat vind ik het ook niet waard.
Waar ik wel over denk is mijn halfjaar school te doen en dan een week of 4 vakantie in te plannen. Daarna moet ik een afstudeerstage doen, wat gelukkig (tot op zekere hoogte) flexibel is wanneer je start en eindigt. Misschien geven die 4 weken in Februari me net die lucht die ik nodig heb.


Zo snap echt wel dat je er dan klaar mee bent! Je kan alles eigenlijk zelf beetje inplannen dan? Ik zit natuurlijk op MBO en daar is alles eigenlijk voor je gepland dus niet zo flexibel.. Hopen dat die 4 weken in februari je zo op kunnen laden dat je het allemaal mooi af kan sluiten!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:16

Nou ja, alles zelf inplannen is een groot woord. Alle dingen die op school gedaan worden gaan strak volgens rooster (lessen, toetsen etc). Maar je afstudeerstage moet je vooral regelen met het bedrijf. Soms kun je vanwege het bedrijf pas later beginnen (dit jaar deden ze er bij mij 6 weken over om een contract te printen, dan begin je dus wat later), dus daar zijn ze wat flexibeler in. Als je het regelt met je docenten die je moeten beoordelen, dan mag je wat later beginnen.

Michelle_96

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:28

mirriezz schreef:
Nou ja, alles zelf inplannen is een groot woord. Alle dingen die op school gedaan worden gaan strak volgens rooster (lessen, toetsen etc). Maar je afstudeerstage moet je vooral regelen met het bedrijf. Soms kun je vanwege het bedrijf pas later beginnen (dit jaar deden ze er bij mij 6 weken over om een contract te printen, dan begin je dus wat later), dus daar zijn ze wat flexibeler in. Als je het regelt met je docenten die je moeten beoordelen, dan mag je wat later beginnen.


Ooh nouja dat scheelt opzich wel een hoop.. Wij hebben echt vaste data's waar we ons aan moeten houden en dat is ook best lastig!

Spenk
Berichten: 21782
Geregistreerd: 30-08-05

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:29

Oh dat maakt hier niet uit gelukkig :) ik doe ook al dingen voor mijn scriptie :j hoop het voor de kerst af te hebben.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:06

mirriezz schreef:
Zwaar hoor Ballard! Echt helemaal geen vakantie dit (school)jaar? Of kun je wel af en toe een dagje snipperen? Ik ben nu wel een beetje klaar met mijn stage en geen vakantie, tijd voor een break en uitrusten.


Ik heb twee weken vrij genoemen in juni, een weekje naar Fuerteventura geweest, maar toch voelde het niet echt als vakantie. Je bent nog steeds bezig met stage regelen, dus ben blij als ik volgend jaar met een leeg hoofd op vakantie kan :D

Cchanny

Berichten: 8847
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:40

Ik ben best nerveus voor het afstuderen, maak mij nu al helemaal druk erom..

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:06

Michelle_96 schreef:
Ik wil zeker wel voor mijn diploma gaan, heb niet 3 jaar voor niks mijn best gedaan op school.. En kan dit mooi gebruiken om door te stromen naar een HBO opleiding want dat is zeker wel wat ik wil alleen nog geen idee wat.

Lijkt mij erg lastig om zo weinig vakantie te hebben.. Ik heb eigenlijk al vakantie vanaf 23 mei dit jaar omdat ik dan eerder terug was van buitenlandstage, moest eigenlijk nog 2 weken stage doen maar dit liep allemaal wat anders.. heb helaas ook geen werk dus niet heel veel te doen.

Vinden jullie zo weinig vakantie niet heel lastig en zwaar?
Fijn dat je in elk geval een doel voor ogen hebt met je diploma. :) Hopelijk geeft je dat nog voldoende motivatie om je opleiding in elk geval af te ronden. Wel vervelend dat je nog een jaar moet, though.

Ik vind het hebben van weinig vakantie eigenlijk best prima—ik moet er inmiddels echt niet meer aan denken om elke 6-8 weken weer een week "niks" te hebben, het breekt heel je ritme. := Wij hebben officieel twee weken vakantie per jaar (met kerst) en nog wel een paar perioden zonder colleges, maar als je dan veel tentamens en herkansingen hebt, ben je alsnog gewoon bezig met studie. Sommige opleidingen hier hebben zelfs nog herkansingen eind augustus.

DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:31

Hier ook een aankomend afstuderend student, mag ik mij ook melden? :)

Ga in september 4e jaar Accountancy in, hoop mijn afstudeeropdracht bij het stagebedrijf te kunnen doen waar ik afgelopen jaar 3e jaars meewerkstage heb gedaan :)
Maar gezien we vanuit school nog 0,0 hebben gehoord over die opdracht kan ik het nu nog niet regelen, gelukkig heb ik nog tot februari :))

Moet eerst ook nog in 1e half jaar de landelijke overall toets halen, om überhaupt af te mogen studeren :x