Verplicht met opleiding stoppen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:27

Volgens mij Shadow, moet jij eens die negatieve bril afzetten. Bah, als ik jouw berichten lees, word ik bijna depressief. Is er nog een onderwijsinstelling of werkgever/bedrijf die wel iets goed doet?
Ik zou wel eens willen weten wat jij, persoonlijk, toch aan al die misstanden doet, die jij bijna dagelijks tegenkomt en wat jouw bijdrage aan de maatschappij is?
Discussies met jou, verlopen altijd op dezelfde manier. Ik krijg er altijd het Calimero-gevoel van, het ligt altijd aan de werkgever, het bedrijf, de verzekeraar, de bank of de onderwijsinstelling, de zorginstelling of de gemeente of de regering. Nooit lees ik eens iets van "eigen verantwoordelijkheid" of "eigen keuzes maken", mensen en kinderen zijn namelijk niet perfect. Die maken weleens fouten of verkeerde keuzes. That's life !! Maar geef maar geen antwoord, je staat onder de Foei, dus ik lees het niet meer.

De OP is geopend door een vriendin van de leerling. Het was mogelijk, dat zij niet van alles op de hoogte was. Zeker niet wat de motivatie/reden van de onderwijsinstelling is. Immers, zij was nog niet bij het gesprek aanwezig geweest, ten tijde van het OP.

TS, succes met de opleiding van je vriend/kennis. Ik hoop dat hij het haalt of een andere opleiding vindt waar hij wel op zijn plek is. +:)+ In tegenstelling tot wat Shadow denkt, wens ik namelijk iedereen het beste toe en hoop ik dat iedereen altijd in staat is of de gelegenheid krijgt om de beste keuze te maken. Maar ook al lukt het nu niet, dat betekent nog niet het einde van de wereld. Via een omweg kan je toch je doel bereiken. Het duurt misschien iets langer, maar als het geen onmogelijke wens is, dan gaat het vast lukken. Succes.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:42

Electra63 schreef:
Volgens mij Shadow, moet jij eens die negatieve bril afzetten. Bah, als ik jouw berichten lees, word ik bijna depressief. Is er nog een onderwijsinstelling of werkgever/bedrijf die wel iets goed doet?


Ik heb veel vertrouwen in kleinere organisaties en in individuele mensen. Daarom ook meestal mijn loyaliteit met het individu. Want tegenover mijn wantrouwen in dit mbo staat het vertrouwen in de mogelijkheden van de jongen :)

In grote bureaucratische organisaties heb ik geen vertrouwen meer. Ik denk dat dat ook niet meer komt.

En wat ik daarmee doe: ten eerste mensen proberen te motiveren om hun rechten te blijven vragen bij een conflict met zo'n grote organisatie. Verder zijn er diverse andere manieren waarop ik probeer het verschil te maken, maar ik heb geen behoefte die in detail met jou te delen. Want het is wederzijds: discussies verlopen vaak langs dezelfde weg omdat niet alleen mijn standpunt meestal hetzelfde is :)

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Re: Verplicht met opleiding stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:10

Mocht de leerling het volgend jaar inderdaad te moeilijk hebben, kan hij dan niet alsnog naar een lager niveau overstappen? En daar bijvoorbeeld het tweede jaar doen?

Als hij op stages gemotiveerd is en het goed doet, zou het erg zonde zijn als hij stopt. Tenzij hij uit een andere baan dezelfde voldoening kan halen.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:26

Dani schreef:
De motivatie is er wel, alleen heeft hij een andere aanpak nodig dan hem nu geboden wordt.


Tja, bekijk het anders.
De school biedt een bepaald traject aan en niet alles daarin is even spannend of sluit exact aan bij jou wensen. Zo zal het overal zijn.
Wil je een papiertje zal je je best moeten doen ondanks verminderde interesse. Zo werkt het helaas.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:37

Goof schreef:
Wil je een papiertje zal je je best moeten doen ondanks verminderde interesse. Zo werkt het helaas.


Maar Goof: hij doet zijn best. Zijn stages zijn goed, zijn werk is op tijd klaar en hij haalt zijn punten :j Ik weet niet wat we allemaal verwachten van studenten, maar dat moet gewoon voldoende zijn.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:45

Even tussendoor en PB me als je het niet wilt vertellen maar gaat dit over het Horizoncollege in Alkmaar?