Hippische bedrijfskunde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 20:01

Beste bokkers,

Ik zit nu in 4 havo, en ben aan het rondkijken voor dingen wat ik hierna wil gaan doen! Ik kwam hippische bedrijfskunde ook tegen en leek me wel leuk. Probleem is alleen dat ik totaal geen profiel daarvoor gekozen heb. Er staat dat wiskunde verplicht is, en dat is echt totaal niet mijn sterkste punt, dit heb ik ook niet gekozen. Zijn er nog meer mensen die dit zonder wiskunde gedaan hebben? En wat heb je verder nog meer voor vakken ECHT nodig? En wie doet deze opleiding en kan er verder nog meer over vertellen; wat het inhoud e.d.?

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:04

Ik heb hier ook voor gekeken, ik wil je 1 tip geven.. De werkgelegenheid is echt laag in dit vak. Bedoel het niet verkeerd, maar houd daar echt rekening mee. En vaak, dus niet altijd, is je salaris lager dan bij een standaard hbo functie. Gewoon dingen om rekening mee te houden :)

Mij werd vertelt toen dat wiskunde erbij hoorde, zeker omdat je veel te maken hebt met de boekhouding is dit een belangrijk feit. Maar dat is wel 2 jaar geleden.

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 20:06

Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad gehoord dat er niet veel in te verdienen is, maar ik ben nu naar opties aan het kijken, wie weet kom ik wat anders tegen, maar dit klonk erg interessant!

Ja er stond echt nog steeds dat wiskunde verplicht is, wel logisch natuurlijk.. Maar je kan tegenwoordig ook zoveel met computers doen, dus vandaar dat ik graag wil weten of het erg belangrijk is!

fientje80
Berichten: 851
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: daar waar de zon schijnt

Re: Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:40

Ik ben ook wezen kijken. Ik heb begrepen dat het eerste jaar veel paard is en leukere dingen, maar daarna veel economie en wiskunde. Je hebt er wiskunde voor nodig, maar vooral ook veel vaardigheden met cijfers.. Om zo maar even te zeggen... Daarom was het voor mij geen optie, ik ben totaal niet handig met cijfertjes :(

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:42

op de has kun je een summercourse volgen, waarin je wiskunde en scheikunde krijgt.

plus dat je als je de has doet een dier- en veehouderij diploma krijgt, en er meer werkgelegenheid is.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:45

ik doe de opleiding hippische bedrijfskunde. we hebben idd veel cijfertjes.
je krijgt naast een beetje paardendeel gewoon boekhouden, bedrijfskunde enz. dus dat je minder zal verdienen dan een ander vind ik een beetje onzin. het ligt eraan waar jij je baan gaat zoeken je hebt gewoon een hbo opleiding afgerond.

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 22:37

Hmm klinkt echt alsof je veel met cijfers moet doen. Dit jaar had ik gemiddeld een 4 voor wiskunde en dat dus uit mn pakket gegooid :) dus zonder wiskunde red je het echt niet?

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Re: Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:40

Met een gewone HBO opleiding kun je hetzelfde doen. Heb je veel meer aan. Daarnaast, als je niks kan vinden in de paardenbranche, zit geen enkel bedrijf te wachten op hippische bedrijfskunde....Of je nu paperclips of paarden verkoopt, dat maakt niks uit qua bedrijfskunde. ;)

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 22:44

Dat is inderdaad wel waar
Dus je kunt hippische eigenlijk wel weglaten?

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Re: Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:57

Ja, doe een goede HBO opleiding die algemeen is, en je niet nu al in een hoekje drukt!

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 23:07

Denk dat dat dan toch beter is...

fientje80
Berichten: 851
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: daar waar de zon schijnt

Re: Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:55

Ben bang dat ze je niet aannemen zonder wiskunde.. Tegenwoordig laten steeds minder opleidingen je toe als je een pakket hebt zonder wiskunde, helaas..

_BlackPearl_

Berichten: 2285
Geregistreerd: 16-11-07

Re: Hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:10

Ze zullen je wel aannemen, anders moet er bij staan dat wiskunde verplicht is en dat is niet zo. Maar, ik denk niet dat het echt aan te raden valt om die studie te gaan doen wanneer je echt niet van de cijfertjes bent.
Maar je kan natuurlijk altijd eens op een opendag langs gaan!

Ik heb een flinke tijd nagedacht over deze studie. Vond het lastig iets te vinden, en deze was een van de weinigen waarvan ik dacht 'hé dat lijkt me wat'. Wezen kijken daar, waardoor je echt een beeld kan gaan vormen van de studie. Toen ben ik helemaal omgedraait en leek het mij veel verstandiger een andere studie te kiezen, en ben ik uiteindelijk gekomen op bedrijfseconomie. Het eerste jaar heb ik nu gehad en het past super bij me. Maar nu ben ik juist helemaal van de cijfertjes.
Maar wat ik vooral wil meegegeven: Hippische bedrijfskunde is wel flink met cijfertjes, en het is denk ik vooral handig om er eens op een opendag langs te gaan om een goed beeld van de studie te kunnen krijgen. Wat er op paardengebied mee werd gegeven leek mij persoonlijk tegenvallen qua niveau en ik verwachte er eerst iets heel anders van.