Hoeveel vragen als oppas?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoeveel vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:14

Ik kon geen recent topic vinden. Dus maak ik zelf even een nieuwe.

Mijn vraag is hoeveel vragen jullie als oppas? En voor de ouders met kinderen hoeveel betalen jullie?

Bij mij gaat het om 2 (zeer drukke)kinderen van 5 en 8, Meestal zaterdag avond en vaak blijven slapen. Wat is dan normaal om te vragen? De laatste keer ben ik daar geweest van 8 uur s'avonds tot de volgende dag 11 uur. Hier heb ik 25 euro voor gekregen is dat normaal(zelf was ik daar gewoon tevrede mee)?

Al vast bedankt!

Edit: zelf ben ik 16(in november 17)

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Hoeveel vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:17

Denk dat 25 euro best netje is, hou het even in de gaten want dan heb ik een idee wat ik onze oppas kan gaan geven straks ;)

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Hoeveel vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:18

Lijkt me een keurige prijs voor die uren :) Ik neem aan dat de ouders 's nachts wel gewoon thuis waren?

Lafayette

Berichten: 649
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:20

Ik vind dit ook heel netjes :)

Toen ik 5 jaar geleden nog ging oppassen. Was wel bij mijn tante kreeg ik 10 euro en bleef ik meestal ook slapen. Maar bij familie vind ik het normaal dat je niet de jackpot krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:21

Blue_Eyes schreef:
Lijkt me een keurige prijs voor die uren :) Ik neem aan dat de ouders 's nachts wel gewoon thuis waren?


De ouders kwamen idd s'nachts thuis maar wel pas rond 3 of 4 uur. En s'ochtens pas rond 10 uur uit hun bed. Maar de kinderen al om half 8 en toen was ik ook al wakker. Dus heb ik ook op gepast.
Dit waren trouwens de kinderen van mijn nichtje

25 euro leek mij idd ook redelijk netjes. Hoeveel moet ik ong vragen als ik alleen een avondje kom?

EllenB
Berichten: 569
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:22

Lijkt mij ook best netjes. Ik betaal onze oppas (is ook 16) 4 euro per uur voor 2 kinderen van 4 en 6. Maar ik zou de uren dat je slaapt niet betalen en dan kom je ong op die 25 uit die je hebt verdiend.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:22

Ik pas op een jongetje van bijna 2. Doe dit één avond in de week en soms wat vaker. Ik leg geef 'm een fles, verschoon hem en leg 'm op bed. De rest van de avond geeft hij meestal geen kick en slaapt lekker dus heb ik er geen kind meer aan.

Ik krijg €3.50 per uur hier. ;)

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:23

Voor je leeftijd is het denk ik wel ok zo. Ben je er zelf tevreden mee? Ik pas zelf op voor een tientje per uur, maar ik ben 30. Voor minder kom ik ook niet, tenzij het echt om een hele dag gaat of de kindjes bijvoorbeeld al slapen en ik verder niets hoef te doen. Maar in de avond, met eten, badderen, naar bed brengen etc gewoon een tientje per uur.

_DP_
Berichten: 665
Geregistreerd: 05-02-10
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:23

Ik ga wel eens oppassen op de 2 kinderen van een vriendin van mijn moeder. Krijg €4 per uur. Vind het erg gezellig daar dus mij zou het niet zoveel uitmaken wat ik per uur kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:26

Charlie_P schreef:
Voor je leeftijd is het denk ik wel ok zo. Ben je er zelf tevreden mee? Ik pas zelf op voor een tientje per uur, maar ik ben 30. Voor minder kom ik ook niet, tenzij het echt om een hele dag gaat of de kindjes bijvoorbeeld al slapen en ik verder niets hoef te doen. Maar in de avond, met eten, badderen, naar bed brengen etc gewoon een tientje per uur.


Zelf ben ik tevrede er mee hoor, Zo verdien ik ong net zoveel als 1 dag bij een supermarkt. En dat werk vind ik vervelend en dit niet. Verder hoef ik ze niet te douche opzich kunnen ze alles zelf. Dus dat is wel makkelijk.

xMelissaa

Berichten: 3094
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:29

Ik krijg 4,50 per uur voor me neefje van 1,5. Ik doe het meestal 's ochtends vroeg in de vakantie of 's avonds. En ik ben 14 jaar. Maar ben je er zelf tevreden mee en moet je echt heel de tijd op ze letten en kun je ze niet alleen laten?

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:30

ik kreeg altijd 30 euro voor een avond plus nacht :) vond dat een nette prijs en ging ook om 2 kinderen :)
ben overigens 24 nu en toen was ik 22/23 dus nog niet heel lang geleden.

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Hoeveel vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:32

Ik kreeg altijd voor 12 uur s'nachts 10 euro, en na 12en 25 euro.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:33

ik werkte als gastouder en kreeg toen 4 euro maar moest dan ook nog weer belasting er overheen betalen.

So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Re: Hoeveel vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:35

Ik krijg tussen de 4 en 5 euro per uur :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:36

savanna04 schreef:
ik werkte als gastouder en kreeg toen 4 euro maar moest dan ook nog weer belasting er overheen betalen.


Maar als gast ouder heb je ook diploma's toch?

laResidence
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:37

Ik vind je leeftijd niet relevant in dit verhaal. Je kiest een oppas die je je kinderen toevertrouwt, of diegene nou 16 of 60 is.
Ik vind rond de 3 euro per kind per uur als ze wakker zijn een mooi bedrag en de helft daarvan als ze slapen. Als jij naar bed gaat zou ik dat gewoon doorbetalen, je bent tenslotte wel verantwoordelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:38

laResidence schreef:
Ik vind je leeftijd niet relevant in dit verhaal. Je kiest een oppas die je je kinderen toevertrouwt, of diegene nou 16 of 60 is.
Ik vind rond de 3 euro per kind per uur als ze wakker zijn een mooi bedrag en de helft daarvan als ze slapen. Als jij naar bed gaat zou ik dat gewoon doorbetalen, je bent tenslotte wel verantwoordelijk.


Dat ben ik met je eens. Dat wanneer je een uur tarief afspreekt. Dit doorloopt tot de ouders thuis zijn. Of ik nou slaap of niet. Want zodra er iets is moet ik uit mijn bed komen en dat oplossen

JENNx

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Groningen

Re: Hoeveel vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:20

Ik pas op 3 kindjes, van 2, 4 en 6 jaar en ik krijg ongeveer 10 euro per avondje, meestal zijn dit 4 uurtjes. Misschien weinig, maar ik vind 10 euro best veel geld voor één avondje oppassen, of het nou 1 kind was of 3 kinderen.

Ik doe het altijd graag en de kindjes zijn ontzettend leuk, lief en ondeugend, maar dat hoort er ook wel een beetje bij. :)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:32

http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/w ... oppas.html
Citaat:
Wat betaalt u een informele oppas?
Het tarief dat u afspreekt met een informele oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor u opvang nodig heeft. Voor één kind is tussen de €3,50 en €5,50 per uur een redelijke vergoeding. Deze vergoeding is puur en alleen voor het oppassen. Als uw kind veel aandacht vraagt, kan dit bedrag aan de lage kant zijn. Voor 2 kinderen wordt een bedrag tussen €5,50 en €7,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen €7,- en €9,-.

's Avonds babysitten
Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van €2,- tot €3,-. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld €6,-. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden.



Onze oppas is 15 en krijgt 2,50 per uur voor 1 kind van 2 wat dan al op bed ligt (en er eigenlijk nooit uit komt), dit ronden we naar boven af.
Is hij wakker of is er wat speciaals dan krijgt ze meer. Van de week kwam ze uit school een uurtje oppassen, toen was hij dus wakker en ze had enorm gehaast, toen heb ik haar 5 euro gegeven ;)

Kiki

Berichten: 1230
Geregistreerd: 24-11-08
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:36

Ik krijg altijd tussen de 4 euro en 4,50 euro per uur. :)
Vind het wel netjes! [edit] Ik ben trouwens 17.

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Re: Hoeveel vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:26

Ehm toen ik net oppastte en ehm 15 was ofzo? kreeg ik 3 E per uur .. ieder jaar oplopend een euro omhoog :)

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Re: Hoeveel vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:33

Ik krijg voor 3 kinderen( 1, 2 en 5 jaar) altijd 5 euro per uur.
Of ik dan de hele dag van 8 tot 6 met de kinderen bezig ben of dat ik 's avonds oppas en ze al in bed liggen maakt geen verschil.
Ik vind het ook gewoon erg leuk om te doen :) . En doe liever iets waar ik iets minder mee verdien dan dat ik het dubbele verdien maar het verschrikkelijk vind.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Hoeveel vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 00:48

Bij mij verschilt het heel erg per adres. Het hang er ook heel erg vanaf wat ik moet doen. Bij twee jongens moet ik ze uit school halen, met ze eten en ze in bed stoppen. Dan ben ik aan de slag van drie tot acht en daar krijg ik dertig euro voor. Een avondje bij twee wat oudere jongens, van kwart over acht tot half elf, is vijftien euro.
Er zijn ook mensen waarbij ik soms zit tot vijf uur (ik blijf dan niet slapen, ga gewoon naar huis) en dat kan oplopen tot veertig euro.

En mijn oom is gewoon een beetje maf...die geeft gerust twintig euro voor drie uurtjes of honderd euro voor een lange avond....

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hoeveel vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:05

Ik ben 22 en krijg 9,- per uur :)
Het scheelt denk ik wel dat ik de kids naar school breng, ze ophaal, voor ze kook en naar bed breng. Daarnaast op sommige dagen is het zelfs 's ochtends uit bed halen, naar sporten brengen en wat in het huis doe.
Het is dus niet zo dat ik ze voor de tv kan parkeren en een boek kan gaan lezen of dat ze op bed liggen :)