Solliciteren via telefoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bungarus

Berichten: 402
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Hengelo (Ov.)

Solliciteren via telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:13

Hoi, al zoekfunctie gebruikt maar vond niks

Ik ben 15 en naarstig op zoek naar een bijbaantje..Nu vond mijn vader laatst in de krant een zoekertje voor een zaterdagverkoopster op de markt. Nu stond er alleen een telefoonnummer bij en geen email ofzo...
Hoe solliciteer je via de telefoon? Zou sowieso mijn eerste baantje en dus ook mijn eerste sollicitatie worden.
Iemand tips? Pa zou ook nog tips geven maar die is er nog niet aan toegekomen en ik reageer natuurlijk zo snel mogelijk..

roxiie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:00

Ik denk niet dat het telefoonnummer er bij staat voor een "telefoon-sollicitatie".
Als je belt kun je bijv. een adres of e-mail adres vragen en daar dan een brief naar toe sturen.
Wellicht dat ze aan de telefoon vragen waarom je interesse hebt, maar denk dat je de rest toch echt per brief/mail of mondeling moet doen :)

Succes!

Cahill
Berichten: 797
Geregistreerd: 02-05-09

Re: Solliciteren via telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:02

Waarschijnlijk zal er over de telefoon een paar korte vragen beantwoord moeten worden en daarnaast zal je uitgenodigd worden voor een gesprek.

Bungarus

Berichten: 402
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Hengelo (Ov.)

Re: Solliciteren via telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 11:51

ok, bedankt..
Ja zelf vond ik het ook een beetje raar hoor, maargoed, ik blijf blond :P

Figaro

Berichten: 2565
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:52

Ik denk dat ze helemaal niet zitten te wachten op brieven. Ze zullen waarschijnlijk wel eea vragen en je dan een keertje uitnodigen voor een gesprekje.
Voor mijn eerste baantjes heb ik ook nooit een brief hoeven schrijven. Ik belde gewoon op naar (in mijn geval) een kas en een ambachtelijke bakker en moest in beide gevallen gewoon even langskomen.

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:55

Vaak worden er voor bijbaantjes geen uitgebreide sollicitatiebrieven verwacht.
Bel ze gerust op en vraag of het baantje nog beschikbaar is... .en hoe je in aanmerking kunt komen voor deze baan. Waarschijnlijk wordt je uitgenodigd voor een gesprekje.
Natuurlijk moet je wel telefonisch (kunnen) vertellen waarom je denk dat jij de geschikte persoon bent.
Je kunt ook langs gaan op de markt.

Figaro

Berichten: 2565
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:57

senna21 schreef:
Je kunt ook langs gaan op de markt.

:j dat zal in dit geval vast ook wel worden gewaardeerd.