Kluissleutel en fietsenstalling...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Kluissleutel en fietsenstalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:04

Laat ik maar meteen beginnen met mijn ergernissen,
Nu het nieuwe jaar weer is begonnen, krijgen alle tweede klassen een nieuwe plek in de fietsenstalling en een nieuw kluisje. Normaal gesproken.
Morgen is de eerste lesdag weer, en ik heb géén kluisje, en géén plaats in de fietsenstalling.

Je zal nu wel denken: waar maakt dat kind zich druk om?
Nou, om het volgende:
De plek waar ik vorig jaar stond in de fietsenstalling, is al weggegeven aan brugklassers. Dus ik zal hem op een andere plaats moeten zetten. Maar, wat als er al iemand op die plek staat? Juist, die pakt mijn fiets en zet hem (niet al te voorzichtig) weg. Ik heb die fiets nou precies een week, en hij was niet echt goedkoop, er zitten peperdure remmen op en een enorm sterk slot. Nou, als een fiets in het midden van het gangpad staat, doet de toezichthouder er een ketting op. Dus moet ik hem weer gaan zoeken, de situatie uitleggen ect. Meestal is hij ergens in de school, dus moet ik hem zoeken. Dit alles kost dan weer verschrikkelijk veel tijd, en in die tijd, staat mijn fiets in het gangpad en is er een hele kudde scholieren die erlangs wilt. Wat doen ze dan? Juist, de beuken hem gewoon opzij.

Over de kluissleutel, morgen heb ik 10 boeken nodig, en 11 schriften. Dit geheel word erg zwaar. Daar komt dan ook nog eens een agenda en etui bij. Verder zou ik de hele dag mijn gymspullen en jas ook nog eens bij me moeten houden. Mijn jas is een Adidas jack, en ik ben er echt heel erg zuinig mee. Ik zal hem dan dus niet zomaar in de hal neerhangen, waar in een lesuur nogal veel leerlingen langs komen lopen die hem gewoon mee kunnen nemen. En niet onbelangrijk, die tas is gewoon niet meer te tillen.

Dus, morgen ga ik met 2 vriendinnen die het er ook niet mee eens zijn, naar de directeur. Nu vraag ik aan jullie, is dit een goede zet? Of zal ik een andere aanpak moeten proberen?
Sorry voor het lange verhaal.

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:09

Wat een rare regeling bij jullie op school :? Lijkt me erg onlogisch..
Bij ons kon je als je op school kwam een kluisje aanvragen, en die hield je dan zolang je op school zat, geen gedoe. Voor het fietsenhok hadden we ook geen vaste plekken.
Maargoed, het zal wel werken bij jullie op school :')

Waarom heb je geen kluisje en plaats in de fietsenstalling meer?
Heb je het niet aangevraagd en kreeg je het uberhaupt niet?

Anoniem

Re: Kluissleutel en fietsenstalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:10

Ik moest mijn kluissleutel vorig jaar inleveren, en mijn plek op de fietsenstalling is weggegeven.

We horen het vanzelf te krijgen, eigenlijk. Ik snap het ook niet echt :?

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Kluissleutel en fietsenstalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:14

jeetje wat raar zeg,,
tsja ik zal er inderdaad iets van gaan zeggen,

ken je niet iemand die wel een kluisje heeft,
dat je daar eventueel iets in kan leggen?

KiekKiek

Berichten: 740
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:15

Gooi je boeken in iemand anders kluis en zet je fiets helemaal achterin. Ga morgen lekker vroeg naar school, dan heb je een goed plekje. Als je morgen je kluissleutel & fietsplek niet hebt kun je altijd nog naar de directeur, om nou de eerste minuut van het schooljaar al te gaan klagen. Je zal je kluissleutel & fietsplek dan morgen toch wel krijgen?

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:17

Ik zou niet naar de directeur gaan ;) die bemoeit zich niet met dat soort zaken.
Ga naar je bouwcoordinator/mentor/administratie op school en die kunnen je vast verder helpen.

Heb je niet de mogelijkheid om 1 dag met de bus te gaan? Dan heb je iig 1 dag het probleme met je fiets niet, kun je dan regelen of je een plek kan krijgen.

En die boeken kun je die niet bij een van ej vriendinnen (of allebei) in het kluisje doen?

askazita

Berichten: 2625
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: ♥ ♥ Ergens in de achterhoek♥ ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:17

gewoon je fiets ergens anders neer zetten,
je spullen even bij je vriendinnen in en dan vragen om een kluisje en plek voor je fiets.
ken je geen kinderen van je klas ? vaak hebben ze per klas toch een plek.

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:18

Dan zou ik het ook even na gaan vragen ja :j Waarom je het niet hebt gekregen. Hebben jullie geen administratie? Daar zou ik dan eerst heen gaan; kunnen ze je daar niet helpen dan sturen ze je wel door ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:18

Fietsplek: Geen idee wanneer? :?
Kluisje: wss volgende of deze week vrijdag.

Nog niemand heeft een kluisje, behalve de eerste klassers en die staan hem niet af. :o

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Kluissleutel en fietsenstalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:19

Ohh, dus het is niet alleen jou probleem?
Dan al helemaal niet gaan klagen. Met jou zovele dan..

Anoniem

Re: Kluissleutel en fietsenstalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:22

Ik ga ook niet echt klagen, alleen vragen of we misschien ons kluisje iets eerder kunnen krijgen en dan de situatie uit gaan leggen.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Kluissleutel en fietsenstalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:24

En waarom krijg jij en je vriendinnen eerder een kluisje dan als alle andere ook met die boeken zitten. Dat kunnen ze niet doen :) want dan komt iedereen.

Anoniem

Re: Kluissleutel en fietsenstalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:28

Tjah, misschien kunnen ze dan iemand langs sturen tijdens de les die de sleutels uit komt delen ofzo.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:29

Kun je niet vóórdat je je fiets weg zet naar de toezichthouder gaan van: waar moet ik mn fiets neer zetten?

En al die tien boeken heb je echt niet nodig, geloof ik niks van. Leerboeken kun je sowieso delen met je tafelmaatje: jij neemt Frans mee en zij Nederlands bijvoorbeeld. En ipv elf schriften kun je ook alles op een collegeblok schrijven en in mappen stoppen.
Het is ook maar net hoe moeilijk je het jezelf wilt maken he? ;)
Neemt niet weg dat ze gewoon kluisjes zouden moeten regelen.. succes bij de directeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:36

Lotte1990 schreef:
Kun je niet vóórdat je je fiets weg zet naar de toezichthouder gaan van: waar moet ik mn fiets neer zetten?

En al die tien boeken heb je echt niet nodig, geloof ik niks van. Leerboeken kun je sowieso delen met je tafelmaatje: jij neemt Frans mee en zij Nederlands bijvoorbeeld. En ipv elf schriften kun je ook alles op een collegeblok schrijven en in mappen stoppen.
Het is ook maar net hoe moeilijk je het jezelf wilt maken he? ;)
Neemt niet weg dat ze gewoon kluisjes zouden moeten regelen.. succes bij de directeur.

Nou, laat ik eens beginnen:
Biologie, Duits boek, Duitswerkboek, Engels, engels werkboek, Ak, Ak werkboek...
En nog 3,maar ik heb mijn rooster niet bij de hand, dus kan het niet checken.

Edit: Ik zal die tip van de toezichthouder onthouden! Bedankt! :D
Ik weet nog niet wie mijn tafelmaatje is...

Anoniem

Re: Kluissleutel en fietsenstalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:27

Het is al goed gekomen, vandaag de kluissleutel gekregen. :D Ik had liever een iets hogere plek, maargoed, het zij zo. :=
En ik heb een sticker gekregen met mijn nieuwe plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:24

Ik vind dat je je nogal aanstelt. Wij hadden in klas 1 en 2 ook de eerste paar dagen een zware tas ivm geen kluisje (bovenbouw heeft hele periode t zelfde kluisje), maar goed dat is even rot en blabla, maar valt best mee. Je kan ook 2 tassen meenemen en eentje met alle boeken die je even niet nodig hebt in een andere tas stoppen en die ergens in de gang neergooien trouwens.
En wat betreft je jas, die moet je dan gewoon maar even meeslepen. Doe ik ook de hele dag met winterjas etc ;). En gymspullen kan je ook gewoon in een tas neergooien in de gang.

En je fiets, sja.. je fiets gaat toch wel lelijk worden op school. Mijn fiets was ook heel mooi, nu ook niet meer. Jammer dan. :+

Anoniem

Re: Kluissleutel en fietsenstalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:34

Ja, dit kluisje hou ik nu ook de rest van de periode op die school. Ik vond het alleen verschrikkelijk slecht geregeld.

Anoniem

Re: Kluissleutel en fietsenstalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:34

Maargoed, het probleem is opgelost, daarom kan hier nu wel een slotje op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:34

School is niet verplicht kluisjes te leveren hoor.. ;) Moet al lang blij zijn dat er kluisjes zijn

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Kluissleutel en fietsenstalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:14

Ik vind je ook wel een beetje zeuren hoor :o
Tja dat je fiets veel geld heeft gekocht, so be it maar als je naar school gaat voorzie je je daarop en neem je maar een oude wrak mee waar je nog lekker op kan fietsen

Qua kluis, tja ik deed soms mijn boeken in een vriendin haar kluis, is gemakkelijker dan met die zakken sleuren

Over je jas, je gaat me niet zeggen dat dit de enige jas is dat je hebt :n vind het nutteloos om hiermee te gaan sleuren