Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Ah, PO.
Niki_ schreef:Ha leerkrachten, hopelijk vinden jullie het goed dat ik als meelezer even een vraag kom stellen! Ik zit erover te denken de PABO in deeltijd te gaan doen om me om te scholen naar het basisonderwijs. Ik wil uiteraard een weloverwogen keuze maken en de laatste keer dat ik in een basisschool rondliep was ik er zelf nog leerlingdus ik vroeg me af of het heel gek zou zijn als ik een school zou benaderen om een dag mee te lopen? Doen jullie (scholen) dat ook wel eens of is het een erg vreemd verzoek?
Niki_ schreef:Ha leerkrachten, hopelijk vinden jullie het goed dat ik als meelezer even een vraag kom stellen! Ik zit erover te denken de PABO in deeltijd te gaan doen om me om te scholen naar het basisonderwijs. Ik wil uiteraard een weloverwogen keuze maken en de laatste keer dat ik in een basisschool rondliep was ik er zelf nog leerlingdus ik vroeg me af of het heel gek zou zijn als ik een school zou benaderen om een dag mee te lopen? Doen jullie (scholen) dat ook wel eens of is het een erg vreemd verzoek?
marleen_88 schreef:Wat een leuke beslissing, wat maakt het dat je in het basisonderwijs wilt gaan werken?
Ik zou eens kijken voor het zij-instroomtraject, dan heb je een werkplek en studeer je ernaast. Wij hebben wel eens mensen gehad die een dag meelopen, dit zijn wel bekenden van school geweest. Ouder van leerling, buurvrouw van collega, medewerker bso etc.
Niki_ schreef:Wat een reacties al, leuk! Fijn om te horen dat het dus helemaal geen gek verzoek is, dan ga ik eens met een aantal scholen in de buurt contact opnemen.marleen_88 schreef:Wat een leuke beslissing, wat maakt het dat je in het basisonderwijs wilt gaan werken?
Ik zou eens kijken voor het zij-instroomtraject, dan heb je een werkplek en studeer je ernaast. Wij hebben wel eens mensen gehad die een dag meelopen, dit zijn wel bekenden van school geweest. Ouder van leerling, buurvrouw van collega, medewerker bso etc.
Ik ben nu 4,5 jaar aan het werk, altijd in kantoorbanen, maar ik merk dat dat me eigenlijk niet goed past. Ik mis ook het maatschappelijke aspect in mijn huidige functie, ik vind kinderen een leuke doelgroep om mee te werken (vrijwilligerswerk mee gedaan) en ik vind het leuk om kennis over te brengen. Ik heb er eerder over nagedacht na mijn middelbare school maar ik denk dat ik toen nog niet stevig genoeg in mijn schoenen had gestaan voor een baan in het onderwijs, inmiddels wel.
Zij-instroom heb ik ook naar gekeken maar vind ik wel spannend, ik heb namelijk helemaal geen achtergrond in pedagogiek/moet sowieso flink mijn rekenkundige kennis bijspijkeren. Ik begreep dat je bij zij-instroom direct een eigen klas krijgt, dat is dan wellicht wat hoog gegrepen?
AnnemiekvM: dankjewel voor het aanbod! Ik zit in Utrecht dus niet zo ver van Baarn af, ik houd het in mijn achterhoofd!
Goof schreef:Leuk, wat voor taken?
Ik krijg het vanaf komende week erg druk, want mijn directe collega stopt en ik blijf als enige docent Engels op onze locatie over....
Mocht iemand nog een baan als docent Engels zoeken..... wees welkom